TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

„Mitsubishi“ pagavo klastojant degalų sąnaudas

2016 04 20 17:06
Dauguma "Missubishi ek Wagon" vairuotojų Japonijoje net neįtarė, kad jų automobiliai naudoja daugiau degalų nei nurodyta techninėse specifikacijose.  LŽ archyvo nuotrauka

Japonijos automobilių gamintojas „Mitsubishi“ prisipažino klastojęs degalų sąnaudų testų rezultatus siekdamas jas „pagražinti“, rašo portalas bbc.com. 

Sukčiaujant buvo sumažintos palyginti su realiomis daugiau kaip 600 tūkst. „Mitsubishi“ degalų sąnaudos. Iš jų 470 tūkst. automobilių buvo pagaminti „Nissan“ kompanijai, kurios specialistai ir pastebėjo neatitikimus.

Kai apie sukčiavusią „Mitsubishi“ sužinojo visuomenė, kompanijos akcijų vertė nukrito daugiau kaip 15 procentų. Po to bendrovės „Mitsubishi Motors“ vadovai surengė spaudos konferenciją, kurioje dalyvavo ir kompanijos prezidentas Tetsuras Aikawa. Jis pripažino, kad „nusikalsta buvo tyčia“. „Aišku, kad duomenys buvo klastojami siekiant parodyti kuo geresnį nuvažiuojamą atstumą. Tačiau vis dar neaišku, kodėl tai buvo daroma pasitelkus apgaulę“, – stebėjosi pats „Mitsubishi Motors“ vadovas.

Pareiškęs, kad prisiima visą atsakomybę dėl incidento, T. Aikawa atsiprašė dėl netinkamo jo vadovaujamos bendrovės elgesio, nors esą apie gamykloje vykdomą apgaulę nieko nežinojo.

Bendrovė „Mitsubishi Motors“ taip pat pripažino, kad iš 600 tūkst. nuo 2013 metų vidurio pagamintų automobilių, kurių degalų sąnaudų rezultatai buvo suklastoti, vos 157 tūkst. buvo pažymėti „Mitsubishi“ logotipu. Likusieji važinėjo naudodami „Nissan“ prekinį ženklą. Visos mašinos, kurių taršos testų rezultatais buvo manipuliuojama, turi 660 kub. cm benzininius variklius ir yra Japonijoje gana populiarios. Tai – „Mitsubishi ek Wagon“, „Nissan ek Space“, „Nissan Dayz“ ir „Nissan Dayz Roox“.

Bbc.com taip pat cituoja „Mitsubishi Motors“ padalinio Jungtinėje Karalystėje generalinį direktorių Lancą Bradlį, kuris pažymėjo, kad neturi duomenų, jog bent vienas automobilis su suklastotais duomenimis būtų atvykęs į Didžiąją Britaniją ar kur nors kitur į Europą.

Anot portalo, praėjusiais metais „Mitsubishi Motors“ pardavė 1 mln. automobilių. Kilus skandalui bendrovė skelbia sustabdžiusi prekybą tais automobilių modeliais, kurių degalų sąnaudų testų rezultatai suklastoti, jos pėdomis nusekė ir „Nissan“. „Mitsubishi“ pareiškė burianti komisiją, kuris tirs gėdingą kompanijai atvejį. Žadama ištirti ir tai, ar dalis automobilių su suklastotais duomenimis nebuvo parduoti užsienyje. „Nissan“ pareiškė jau sukanti galvą, kaip atlyginti mašinų savininkams padarytus nuostolius.

„Mitsubishi“ sukčiavimo istorija pratęsė liūdną pastaruoju laiku pasaulio automobilių gamintojus lydinčių skandalų seriją. Praėjusių metų rugsėjį vieną didžiausių skandalų mašinų gamybos istorijoje sukėlė vokiečių koncernas „Volkswagen AG“, kuris į kai kuriuos savo automobilių dyzelinius motorus sumontavo programinę įrangą, per technines apžiūras klastojusią anglies dvideginio taršos rezultatus. Realybėje automobilio išmetamų dujų kiekis lyginant su bandymų rezultatais buvo net 40 kartų didesnis. Kilus skandalui „Volkswagen AG“ atšaukė apie 11 mln. automobilių, kurių defektus kompanija žadėjo ištaisyti iki šių metų pabaigos.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"