TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

„Nissan“ elektromobilius varys spiritas

2016 06 19 6:00
Kol kas naujoji "Nissan" technologija, kurios metus iš etanolio išgaunamas vandenilis, o vėliau - ir elektra, yra bandomas tik specialiame gamintojo stende.  Blog.nissan-global.com nuotrauka

Vos prieš savaitę automobilių visuomenę šokiravo „Mercedes-Benz“, paskelbęs apie planus galinti pusiau elektromobilį, pusiau vandenilinį automobilį, o šią savaitę sujudimą alternatyviais degalais varomų mašinų rinkoje kėlė Japonijos „Nissan“.

Japonai pranešė kurią elektromobilio jėgainę, kuri energijos semsis iš kietų oksido kuro elementų (angl. „Solid Oxide Fuel-Cell – SOFT). Tokia sistema galės dirbti naudodama įvairias etanolio rūšis, tarp jų – ir bioetanolį, dažnai naudojamą įvairioms degalų rūšims praskiesti, pranešė bendrovės portalas blog.nissan-global.com.

SOFT sistemos nėra naujiena, tačiau iki šiol jos buvo išbandomi tiktai stambiai pramonei skirtiems įrenginiams. Juose kieto kuro oksidų elementai dirba labai aukštose temperatūrose (nuo 700 laipsnių pagal Celsijų ir aukštesnėse), be to, naudoja itin retą ir labai brangią platiną. „Nissan“ skelbia naujai sukurtoje jėgainėje išradusi specialų reformerį, kurio metu vandenilis iš etanolio gaminamas tiesiog automobilyje.

Vėliau SOFT jėgainėje turėtų vykti cheminė reakcija tarp išgauto vandenilio ir su oro į ją patekusio deguonies, kurios metu ir bus gaminama motorui sukti reikalinga elektros energija. Vienintelis pašalinis tokios reakcijos efektas bus vanduo.

„Nissan“ skelbia, kad to pagrindu planuoja sukurti tylų, ekologiškai švarų ir dinamišką elektromobilį, kurio nereiks ilgai įkrauti. O etanolis dideliais kiekiais jau senokai gaminamas Pietų Amerikoje ir Azijoje, jo žaliava yra kukurūzai ir cukrašvendrės. Japonai tikina, kad pripildyti elektromobilios bakus palyginti nebrangiu etanoliu užtruks ne ilgiau kaip dvi minutes, o jo atsargų turėtų užtekti nuvažiuoti 600 kilometrų.

Vis dėlto specialistai pastebi, kad „Nissan“ pareiškimas galbūt dar yra per ankstyvas. Japonijos gamintojas kol kas neturi netgi automobilio prototipo, su kuriuo galėtų atlikti naujoviškos jėgainės bandymus. Tiesa, bandymai yra atliekami specialiame stende, kurio nuotraukas publikuoja ir blog.nissan-global.com. Anot specialistų, jei tokia jėgainė vis dėlto būtų sukurta, ji būtų daug saugesnė nei tos, kurios cheminėms reakcijoms naudoja gryną vandenilį.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"