TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

„Nissan“: svarbiau ne kilometrai, o psichologija

2015 10 06 6:00
„Nissan Gripz“ konceptas – miesto visureigio vizija. LŽ archyvo nuotraukos

Dvi temos, garsiausiai skambėjusios „Nissan“ paviljone Frankfurto parodoje: talpesne 30 kWh baterija (ankstesnė – 24 kWh) nuo kitų metų atnaujintas "Leaf" elektromobilis ir naujoji gamintojo vizija – itin ekspresyvus koncepcinis „Gripz“ visureigis.

Šis konceptas ne tik prikaustė Frankfurto parodos lankytojų dėmesį, bet ir iškėlė nemažai klausimų atidžiai „Nissan“ elektromobilių plėtros strategiją nagrinėjantiems ekspertams.

Japonų gamintojas per pastarąjį dešimtmetį sugebėjo pakliūti į automobilizmo istoriją pristatęs pirmąjį masėms skirtą elektromobilį „Leaf“, o „Qashqai“ davė pradžią miesto visureigių bumui. Todėl tai, kad „Nissan“ savo strategijoje praėjusį dešimtmetį nusprendė ne vytis „Toyotą“ ir tapti dar vienu hibridų gamintoju, o kurti visiškai naują masėms prieinamų elektromobilių žanrą, „Gripz“ koncepto pavidalu atsigręžė į hibridinę technologiją.

Mat koncepcinį „Gripz“ visureigį pavadinti tikru elektromobiliu galima tik kišenėje sukryžiavus du pirštus: koncepcinį visureigį, pagal pateikiamą projektą, varo elektros variklis, o šį... - benzininis.

Hibridinė dvejonė

Ar tai elektrinio automobilio išsižadėjimas? Ar tik pripažinimas, kad elektra iš tinklo tinka ne visiems automobiliams? „Nissan“ dvejonės atrodytų keistos, juolab kai elektrinį „Tesla X“ visureigį Kalifornijoje ką tik pristačiusi kompanija „Tesla“ tik dar kartą įrodė, jog nėra nieko neįmanomo.

J.-P.Diernazo teigimu, daugeliui vairuotojų, ypač gyvenančių mieste, elektromobilio galimybių pakaktų jau dabar.

„Kai pristatėme „Qashqai“ ir jis tapo milžiniškos rinkos pionieriumi, visi mūsų klausė - ar ne pavydu? Ne, nes mes ir toliau išliekame miesto visureigių rinkos lyderiais, o „Qashqai“ – rinkos bestseleriu. Dabar daugelis hibridų gamintojų ėmė savo priemonėse diegti EV režimą, taip tik parodydami, jog elektra yra ateitis. Konkurencija, švaraus transporto ir mobilumo didžiuosiuose miestuose problemos skatina ieškoti įvairių sprendimų. Mūsų sukurti „Leaf“ jau nuvažiavo daugiau nei milijardą kilometrų ir mes esame masėms skirtų elektromobilių technologijos bei šios rinkos lyderiai. Neabejoju, jog tokie išliksime ir ateityje. Su „Gripz“, kuris Frankfurte sulaukė daugybės teigiamų atsiliepimų, tiriame elektra varomų miesto visureigių galimybes. Labai svarbus dabar mūsų planas kurti masėms įperkamus elektromobilius. Apie „Gripz“ virtimą masinės gamybos automobiliu kol kas negalime plačiau kalbėti, ar jis materializuosis, pamatysime ateityje“, - Frankfurto parodos metu vykusioje apvaliojo stalo diskusijoje į "Lietuvos žinių" klausimą dviprasmiškai atsakė „Nissan“ elektromobilių programos Europoje direktorius Jeanas-Pierre‘as Diernazas.

Pernai pasaulyje iš viso įregistruota 283 tūkst. naujų elektromobilių, įskaičiuojant ir įkraunamus hibridus bei tuos elektromobilius, kurių elektros motorą suka benzininiai varikliai. Tai tik iš tolo priartėja prie „Renault-Nissan“ aljanso boso Carloso Ghosno deklaruotų skaičiavimų paleidžiant pirmąjį "Leaf". Jis teigė, kad 2015-aisiais koncerno pardavimas sieks 500 tūkst. elektromobilių per metus – pernai jie pasaulyje iš viso pardavė 82 tūkst. elektromobilių.

„Skatinant perėjimą prie elektromobilių, svarbu įvertinti ne tik realybę, bet ir įsitikinimus, nes šie dažnai kur kas sunkiau suvaldomi. Įtikinti didžiąją visuomenės dalį, jog rūkymas kenkia sveikatai, truko apie 40 metų, todėl tai, jog 10 metų bandome įtikinti vairuotojus iškeisti vidaus degimo variklių varomus automobilius į elektromobilius, yra gana normalu. Tai reikalauja didžiulio vartotojų elgesio pasikeitimo. „Nissan“ elektromobilių pardavimas pernai augo ketvirtadaliui ir toliau augs. Kodėl? Nes mūsų produktas geresnis. Tai svarbiausia“, - tikino J.-P. Diernazas.

Nori daugiau, nei reikia

Perkamiausias pasaulio elektromobilis „Nissan Leaf“, belaukiant antros laidos modelio po dvejų metų, buvo reikšmingai atnaujintas. Pasak „Nissan“ elektromobilių padalino vadovo, 30 kWh baterija, maksimaliai leidžianti nuvažiuoti 250 kilometrų viena įkrova (pagal europietišką NEDC standartą), taps svarbiu laimėjimu, keičiant vairuotojų mąstymą apie „Leaf“ ir elektromobilius apskritai. J.-P. Diernazas diskusijoje dar kartą priminė, jog šis pasiekimas yra svarbesnis psichologiškai nei praktiškai.

Vairuotojus bandoma įtikinti ir kitomis priemonėmis. Pavyzdžiui, kai kurios „Nissan“ atstovybės Vakarų šalyse, prireikus keliauti toliau, elektromobilių pirkėjams kelionei įteikia tradicinio variklio varomą automobilį.

„Tarp to, ko žmonėms reikia, ir to, ką jie mano esant reikalinga, žioji milžiniškas skirtumas. 9 iš 10 kompaktinių automobilių vairuotojų per dieną vidutiniškai nuvažiuoja mažiau nei šimtą kilometrų, o 97 proc. – mažiau nei 170 km, todėl didžiajai daugumai elektromobilių galimybių pakanka jau dabar. Vis dėlto suprantame, jog mąstymą pakeisime tik toliau technologiškai progresuodami“, - sakė pašnekovas.

Beje, vietoj 24 kWh baterijos atnaujintame „Leaf“ instaliuojama 30 kWh baterija yra tokių pat gabaritų kaip ankstesnė, tačiau dėl didesnio tankio priaugo 21 kg antsvorio. Tiesa, baterija bus kur kas ilgaamžiškesnė, todėl dabar taikoma 5 metų gamintojo garantija pailgės iki 8 metų. J.-P. Diernazas pažymėjo, jog bandomieji važiavimai yra viena svarbiausių priemonių, skatinant vairuotojus atsikratyti elektromobilių baimės.

Greitoji įkrova – ne visur

Aktyvi elektromobiliams skirtos infrastruktūros plėtra yra ne mažiau svarbi. Anot „Nissan“ direktoriaus, iki 2017 metų didžiausiose Europos rinkose įkrovos stotelių tinklas bus išplėtotas tiek, kad elektromobiliu iš bet kurios atokesnės vietos bus galima pasiekti kitą atokią vietą.

„Džiugu, kad prie stotelių tinklo plėtros vis labiau prisideda ir privatus verslas – įkrovos stoteles prie savo pastatų įsirengė prekybos centrai, pavyzdžiui, „Ikea“. O pagal naujus reikalavimus Prancūzijoje prie kiekvieno naujo pastato įrengiamoje stovėjimo aikštelėje turi būti įkrovos stotelė. Tačiau nereikia nė reikalavimų - pakanka kelioms dienoms Paryžiuje ar Londone kilusio smogo, ir mūsų svetainę bei salonus užplūsta nauji klientai“, - sakė J.-P.Diernazas.

„Nissan“ požiūriu, pagrindiniais elektromobilių įkrovos punktais turėtų tapti prie namų ir prie darboviečių įrengtose stovėjimo aikštelėse esančios standartinės įkrovos stotelės. O greitosios įkrovos stotelės labiau reikalingos greitkeliuose. Vis dėlto tokių gamintojų kaip „Porsche“ pristatytas 800 voltų įkrovos formatas, leidžiantis elektromobilį įkrauti per 15 minučių, kelia abejonių tokiais teiginiais.

„Dar prieš porą metų Vakarų Europoje įkrauti elektromobilį kartais būdavo problema, dabar jos nebeliko. Elektromobiliams reikalingos infrastruktūros tinklas plečiasi ir didžiosiose, ir kitose ES šalyse. Todėl neabejoju, kad netolimoje ateityje europiečiams įkrauti automobilį bus taip pat įprasta, kaip dabar vakare grįžus namo visiems įprasta įkrauti išmanųjį telefoną“, - sakė pašnekovas.

Dideliu postūmiu elektromobilių gausėjimui keliuose tampa ir šią transporto rūšį pasirinkusios verslo įmonės. Vis daugiau taksi bendrovių Vakaruose ryžtasi atnaujinti savo parką būtent elektromobiliais. Skaičiuojama, jog elektromobilio priežiūros išlaidos yra triskart mažesnės nei tradicinio variklio varomo automobilio, o įveikti 100 km automobiliu, esant dabartinėms elektros kainoms, atsieina apie 2 eurus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"