TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

„Nulinė“ žiema vairuotojams pateiks staigmenų

2015 12 09 6:00
Ledui nuo stiklų valyti siūloma naudoti specialų skystį, kuris, skirtingai nei gremžtukas, neraižo stiklo. LŽ archyvo nuotrauka

Klimatologai prognozuoja, kad ši žiema gali būti net 2–3 C šiltesnė nei įprastai. Vidutinė daugiametė žiemos temperatūra svyruoja nuo –1°C Lietuvos pajūryje iki –4,2°C rytinėje Lietuvos dalyje.

„Jei pasitvirtins dabartinės prognozės, šią žiemą oro temperatūra dažnai svyruos apie 0°C, kai krintantis sniegas kaitaliosis su šlapdriba ir lietumi. Svyruojant tokiai temperatūrai yra gana palankios sąlygos susidaryti slidiems kelio ruožams. Tačiau, kaip ir kiekvieną žiemą, tikėtina, jog turėtų pasitaikyti ir šaltesnių savaičių, kai oro temperatūra bus žemesnė nei –15 °C, iškris sniegas ir susidarys jo danga“, – prognozėmis dalijosi Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos prie Aplinkos ministerijos Klimatologijos skyriaus vyriausiasis specialistas, dr. Donatas Valiukas.

Koks oras – tiek ir avarijų

Lietuvos mokslininkų atliktų tyrimų duomenimis, meteorologinės sąlygos yra vienas svarbiausių veiksnių, lemiančių eismo saugumą ir intensyvumą keliuose. Sningant, lyjant, esant slidžiai kelio dangai avaringumas ir avarijų skaičius keliuose išauga.

Klimatologas D. Valiukas taip pat atkreipė vairuotojų dėmesį, kad žiemą kelio dangos temperatūra dažniausiai nesutampa su oro temperatūra. „Vairuotojai, keliaujantys iš vieno miesto į kitą, turėtų nepamiršti, kad oro sąlygos gali keistis ne tik kelių šimtų, bet ir kelių dešimčių kilometrų ruože net kelis kartus. Klaipėdoje gali lyti lietus, o Vilniuje snigti ir pustyti. Itin atidiems reikėtų būti važiuojant per tiltus ir viadukus, nes jų dangos temperatūra paprastai būna žemesnė nei apskritai kelio dangos. Net ir esant neslidžiai kelio dangai, ant tiltų ir viadukų gali susiformuoti slidžių ruožų“, – teigė D. Valiukas.

Meteorologinių sąlygų pakeisti neįmanoma, tačiau galima stebėti esamą situaciją ir priimti atitinkamus sprendimus, pasirinkti saugų greitį. Klimatologas siūlė prieš leidžiantis į ilgesnę kelionę žiemą susipažinti su oficialiomis oro prognozėmis interneto svetainėje www.meteo.lt arba mobiliojoje programoje meteo.lt.

Pasak D.Valiuko, ypač pavojingas iškritęs pirmasis sniegas arba plikledis, nes vairuotojai dar neprisitaikę prie pakitusių sąlygų. Meteorologiniai reiškiniai lemia daugiau nei 60 proc. dieną įvykstančių avarijų kelyje, pareinamuoju laikotarpiu ir naktį šis skaičius nenukrinta žemiau 50 proc. ribos.

Vos pastebimas ledo sluoksnis

Didmeninės prekybos automobilių dalimis įmonės „AD Baltic“ produktų grupės vadovas Liutauras Pocius pridūrė, jog labai svarbu kelyje įvertinti esamą situaciją ir netaupyti savo bei artimųjų saugumo sąskaita, t. y. vairuoti tik techniškai tvarkingą automobilį.

„Lietuviška žiema pasižymi permainingais orais ir pateikia netikėtumų, tad visada reikia būti pasirengusiems skirtingai kelio dangai ir sudėtingoms vairavimo sąlygoms. Pavyzdžiui, kai temperatūra nukrinta žemiau nulio, vanduo ant kelio dangos paviršiaus akimirksniu virsta plonu ledo sluoksniu ir susilieja su tamsia kelio danga. Toks ledas yra nematomas ir ypač pavojingas. Esant tokiai situacijai saugiai sustabdyti automobilį, kurio padangos kieto mišinio arba universalios, itin sunku“, – tvirtino L. Pocius.

Tuo metu Dakaro lenktynėse iškart po Naujųjų startuosiantis „Agrorodeo“ ekipažo pilotas Vaidotas Žala siūlė ne tik kritiškai įvertinti naudojamų žieminių ar demisezoninių padangų ir automobilio stabdžių būklę, bet ir atidžiai patikrinti visus eksploatacinius skysčius.

Specialisto teigimu, atėjus žiemai visų pirmiausia kiekvienas vairuotojas turėtų pasirūpinti tinkamu aušinimo skysčio lygiu savo automobilyje. To nepadaręs, jis rizikuoja ne tik nepajudėti iš vietos, bet ir pridaryti savo automobiliui žalos.

„Pirma, dėl per mažo aušinimo skysčio lygio gali perkaisti variklis. Antra, jei šis skystis užšals, yra tikimybė, kad suskaldys variklio bloką, galvutę bei radiatorių. Todėl vos tik lauke pliusą keičia minusas, vairuotojai privalo suskubti apžiūrėti aušinimo skysčio kiekį. Be to, rekomenduojama aušinimo skystį automobilyje keisti kas dvejus metus“, – sakė V. Žala.

Gremžtuko nenaudoja

Įdomi detalė, į kurią dėmesį atkreipė lenktynininkas, – daugelio vairuotojų ledui nuo stiklų nuskusti naudojami gremžtukai. Jų V.Žala teigė nenaudojantis ir siūlė kitiems vairuotojams atsisakyti.

„Kad ir kokiu kokybišku gremžtuku valote nuo automobilio stiklo ledą ar sniego likučius, toks gremžtukas vis tiek braižo stiklą. Juolab atsiranda vairuotojų, kurie ledą nuo stiklo įsigudrina grandyti peiliu arba banko kortele. Po kurio laiko pamatysite, kad priekinis stiklas yra ne toks skaidrus, ypač saulėtą dieną“, – tikino Dakaro lenktynių dalyvis.

Vietoj ledo gremžtuko lenktynininkas pataria išbandyti specialų skystį, kuris lengvai nutirpdo ledą nuo transporto priemonės langų.

Esant drėgnam orui, kai temperatūra svyruoja tarp pliuso ir minuso, neretai prišąla ir automobilių durelės, spynelės. Todėl žiemą V. Žala vairuotojams rekomenduoja pasirūpinti specialiu purškiamuoju skysčiu arba silikonu. Jais reikėtų patepti spyneles ir sandarinimo gumas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"