TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

„Orlen“ ir „Lietuvos geležinkeliai“ atnaujina derybas

2016 07 27 6:00

Lietuvos premjerui ir Lenkijos vyriausybės atstovams praėjusią savaitę sutarus atnaujinti Lenkijos naftos koncerno „Orlen“ ir bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ derybas, įmonės trečiadienį atnaujins pokalbius dėl krovinių vežimo tarifų ir tikisi susitarti per mėnesį.

„Orlen Lietuva“ pranešė, kad bus kalbama ir dėl teisminių ginčų. Tačiau „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus patarėjas Darius Tarasevičius pabrėžė, kad derybų objektu negali būti „Orlen Lietuvos“ skola geležinkeliams.

„Orlen Lietuvos“ teigimu, šių metų pavasarį įmonėms nepavyko susitarti, nes „Lietuvos geležinkeliai“ atsisakė suteikti „Orlen Lietuvai“ informaciją apie papildomų paslaugų kainą.

„Po to, kai „Lietuvos geležinkeliai“ išardė geležinkelio ruožą į Rengę, „Orlen Lietuva“ yra priversta savo produktus transportuoti ilgesniu maršrutu. Nuo to laiko įmonėms nepavyksta išspręsti konflikto dėl tarifų. „Orlen Lietuvai“ taikomi didesni tarifai nei kitiems klientams, nepaisant to, kad ji perveža didžiausius naftos produktų kiekius“, – tikina „Orlen Lietuva“.

Vyriausybei nustačius infrastruktūros rinkliavų už naudojimąsi geležinkelių infrastruktūra skaičiavimo metodiką, „Lietuvos geležinkelių“ sąnaudos, gabenant naftos produktus, padidėjo. Todėl bendrovė, remdamiesi 2009 metų sutartimi, padidino „Orlen Lietuvos“ krovinių vežimo tarifą.

Pastaroji su tuo nesutiko ir vienašališkai pradėjo mokėti tik dalį „Lietuvos geležinkelių“ sąskaitose nurodytos sumos. Skolai didėjant, geležinkeliai kreipėsi į teismą. Šiuo metu „ Orlen Lietuvos“ skola su delspinigiais siekia 32,638 mln. eurų.

„Lietuvos geležinkeliai“ nesaugų geležinkelį į Rengę išardė 2008 metais. „Orlen Lietuva“ priversta gabenti produktus per Šiaulius ir Joniškį, šis maždaug 250 kilometrų ilgio kelias jai yra per brangus.

2011 metais „Orlen“ apskundė „Lietuvos geležinkelių“ veiklą Europos Komisijai, ši 2013-ųjų kovą pradėjo oficialų tyrimą. EK Lietuvai šią gegužę pateikė ultimatumą, kad „Lietuvos geležinkeliai“ turėtų sumokėti iki 10 proc. apyvartos (apie 43 mln. eurų) baudą bei atstatyti ruožą arba įmonė turi būti išskaidyta.

BNS, „Lietuvos žinių“ inf.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"