„Peugeot 508“ pasuko „vokišku“ keliu

Vidmantas UŽUSIENIS v.uzusienis@lzinios.lt 2015-03-03 06:00
Vidmantas UŽUSIENIS
v.uzusienis@lzinios.lt
2015-03-03 06:00
Atnaujinto "Peugeot 508" dizainas - skoningas ir elegantiškas, tačiau - be prancūzams būdingų įmantrybių.  Gamintojo nuotrauka
Pra­ncū­zi­jos au­to­mo­bi­lių ga­min­to­ja „PSA Peu­geot-Ci­troen“ at­nau­jin­tą sa­vo flag­ma­ną „Peu­geot 508“ pri­sta­tė dar pra­ėju­sių me­tų pa­bai­go­je. Pa­si­va­ži­nė­jus pa­to­bu­lin­tu se­da­nu ne­sun­ku pa­da­ry­ti iš­va­dą, kad pra­ncū­zų au­to­mo­bi­lių ga­min­to­jai jau at­vi­rai ei­na vo­kiš­kos ko­ky­bės stan­dar­tų ke­liu.

Vo­kiš­kų mar­kių ma­ši­nos nė­ra pa­ties įman­triau­sio di­zai­no. Ta­čiau jos gar­sė­ja pa­čio­mis nau­jau­sio­mis tech­no­lo­gi­jo­mis, prie­ina­ma kai­na, pa­ti­ki­mu­mu ir il­gaam­žiš­ku­mu bei pa­pras­tu val­dy­mu. Dėl to Eu­ro­po­je nuo am­žių do­mi­nuo­ja „Volks­wa­gen“, „O­pel“, „Au­di“, BMW, „Mer­ce­des-Benz“ mar­kės.

Kar­tais įsi­verž­ti į prie­kį pa­vyk­da­vo ir pra­ncū­zams. Pa­vyz­džiui, kai tūks­tant­me­čio pra­džio­je nuo kon­ve­je­rių bu­vo pra­dė­ti ri­den­ti „Peu­geot 206“ ir „Peu­geot 306“. Pir­kė­jus, pir­miau­sia mo­te­ris, su­ža­vė­jo ne­įp­ras­tas kul­niu­ko for­mos šių au­to­mo­bi­lių di­zai­nas. Jis bu­vo pra­ktiš­kas, nes lei­do su­ma­ži­nus au­to­mo­bi­lio ga­ba­ri­tus pa­di­din­ti ba­ga­žo tal­pą. Ma­žes­nės ma­ši­ny­tės ma­nev­rin­ges­nės mies­te, be to, leng­viau par­kuo­ja­mos.

Kuk­lus iš­orė­je, erd­vus viduje

Di­zai­ną grei­tai nu­ko­pi­ja­vo ki­tos bend­ro­vės, o ta­pęs pa­na­šus į mo­te­riš­kų ba­tų kul­niu­ką, pa­vyz­džiui, „Volks­wa­gen Golf“, grei­tai nu­kon­ku­ra­vo pra­ncū­ziš­kus tos pa­čios kla­sės au­to­mo­bi­lius. Ta­čiau pra­ncū­zai ir to­liau eks­pe­ri­men­tuo­ja to­bu­lin­da­mi sa­vo au­to­mo­bi­lių di­zai­ną. Pui­kus to įro­dy­mas – prieš pat Nau­juo­sius ir į Lie­tu­vą at­ke­lia­vęs im­po­zan­tiš­ka­sis „Ci­troen C4 Cac­tus“.

Ta­čiau at­nau­jin­to „Peu­geot 508“ kū­rė­jai žen­gė ki­tu ke­liu – jie sėk­mę sten­gia­si pa­gau­ti tai­ky­da­mi sa­vo au­to­mo­bi­ly­je vo­kiš­kus ma­ši­nų ko­ky­bės stan­dar­tus, di­zai­nas čia at­lie­ka tik an­traei­lį vaid­me­nį.

Bū­tų ne­tei­sin­ga sa­ky­ti, kad Pra­ncū­zi­jos di­zai­ne­riai prie at­nau­jin­to „Peu­geot 508“ ne­pri­dė­jo nė pirš­to. Ta­čiau jų eks­pe­ri­men­tai – mi­ni­ma­lūs, ma­ši­nos iš­orė­je ir vi­du­je nė­ra jo­kių įman­try­bių. Di­zai­ne­riai tik­tai pa­kei­tė ži­bin­tų for­mas, įkom­po­na­vo nau­jas va­rik­lio gro­te­les, taip pat 4 cen­ti­me­trais, pa­ly­gin­ti su pirm­ta­ku, pa­il­gi­no au­to­mo­bi­lį. Tie­sa, ka­bi­no­je sė­din­tiems žmo­nėms erd­vės ne­ta­po dau­giau. Už­tat at­nau­jin­tas „Peu­geot 508“ ga­li pa­si­gir­ti įspū­din­ga – net 545 l sie­kian­čia - ba­ga­ži­nės tal­pa.

Sa­lo­ne po­ky­čių dar ma­žiau. Čia at­si­ra­do 7 co­lių ju­tik­li­nis ekra­nas, ku­ris mon­tuo­ja­mas ir į ki­tus nau­jes­nius „Peu­geot“ mo­de­lius. Kaip ir anks­tes­nės lai­dos „Peu­geot 508“, at­nau­jin­tas šio mo­de­lio au­to­mo­bi­lis yra tal­pus, erd­vės ne­trūks­ta nei gal­vai, nei ko­joms, o me­džia­gų ir su­rin­ki­mo ko­ky­bė taip pat vis dar pra­noks­ta lū­kes­čius.

Se­da­nų at­ei­tis - be optimizmo

„Peu­geot“ at­sto­vai su­tei­kė pro­gą iš­ban­dy­ti se­da­ną, ku­rį va­ro ben­zi­ni­nis 1,6 l ir 165 AG va­rik­lis su tur­bi­na. Jis pa­kei­tė anks­tes­nį to­kio pat dar­bi­nio tū­rio, bet 156 AG va­rik­lį. Nors pa­jė­gu­mas ir pa­di­dė­jo 9 AG, ga­min­to­jams pa­vy­ko ang­lies diok­si­do emi­si­ją su­ma­žin­ti nuo 144 iki 129 g/km.

Su­ki­mo mo­men­to, ku­ris sie­kia 240 Nm, už­ten­ka, kad ke­ly­je at­nau­jin­tas „Peu­geot 508“ bū­tų ga­na vi­krus. Pa­jė­ges­nis va­rik­lis lei­džia se­da­nui iki 100 km/h įsi­bė­gė­ti per 9,2 se­kun­dės. Jis yra eko­no­miš­kas – 100 ki­lo­me­trų nu­va­žiuo­ti vi­du­ti­niš­kai su­nau­do­ja 7,1 l ben­zi­no.

Ki­ta ver­tus, va­ži­nė­jant pra­ncū­ziš­ku au­to­mo­bi­liu nuo­lat kir­bė­jo klau­si­mas: kas gi bus vi­du­ti­nis at­nau­jin­to au­to­mo­bi­lio pir­kė­jas Lie­tu­vo­je? Šian­dien juk aki­vaiz­di ten­den­ci­ja, kad vi­du­ti­nio seg­men­to au­to­mo­bi­lių rin­ka trau­kia­si ir už­lei­džia vie­tą ki­tiems, pir­miau­sia – di­des­nio pra­va­žu­mo au­to­mo­bi­liams, ku­rie be at­van­gos ky­la į po­pu­lia­ru­mo aukš­tu­mas. Lie­tu­viai kol kas dar nė­ra vi­siš­kai abe­jin­gi se­da­nams, o tarp la­biau­siai lie­tu­viams pa­tin­ka­mų mo­de­lių nuo­lat at­si­du­ria „Volks­wa­gen Pa­ssat“ ar­ba „Toyo­ta Aven­sis“. Ta­čiau ne­tgi tau­tie­čių aky­se itin ge­rą re­pu­ta­ci­ją tu­rin­čius vo­kiš­ką ir ja­po­niš­ką se­da­nus jau kei­čia di­des­nio pra­va­žu­mo uni­ver­sa­lai, iš ku­rių vie­na ryš­kiau­sių žvaigž­džių, pa­vyz­džiui, yra „Kia Spor­ta­ge“.

At­nau­jin­to „Peu­geot 508“ pra­dė­ta ke­lio­nė „vo­kiš­ku ke­liu“, ži­no­ma, svei­kin­ti­na, bet grei­čiau­siai ji jau, de­ja, yra pa­vė­luo­ta.

Tavo komentaras
Vardas: * El.paštas:
Komentaras: *
Vi­du­ti­nio nuo­to­lio nor­ve­giš­koms ir ame­ri­kie­tiš­koms oro gy­ny­bos sis­te­moms NA­SAMS Lie­tu­va pla­nuo­ja iš­leis­ti dau­giau nei 100 mln. eu­rų.
Lie­tu­vos pi­lie­ti, keis­ki­mės ir pa­keis­ki­me sa­vo at­ei­tį Lie­tu­vo­je. Są­ži­nin­gai at­li­ki­me par­ei­gą Lie­tu­vai ir dėl sa­vęs 2016 me­tų LR Sei­mo rin­ki­muo­se. 
Jor­da­ni­jos sos­ti­nė­je sek­ma­die­nį nu­šau­tas įžy­mus ra­šy­to­jas Na­he­das Hat­ta­ras; iš­puo­lis įvy­ko Ama­ne prie teis­mo, ku­ria­me jam ke­tin­ta par­eikš­ti kal­ti­ni­mus is­la­mo įžei­di­mu, padarytu da­li­jan­tis ka­ri­ka­tū­ra [...]
Sek­ma­die­nį švei­ca­rai bal­suo­ja dėl to, ar su­teik­ti nau­jų ga­lių ša­lies žval­gy­bos tar­ny­boms, – tei­sę sek­ti veik­lą in­ter­ne­te, ti­krin­ti elek­tro­ni­nį pa­štą ir klau­sy­tis telefono po­kal­bių, kad [...]
JAV pre­zi­den­tas Ba­rac­kas Oba­ma šeš­ta­die­nį per ce­re­mo­ni­ją Na­cio­na­li­nė­je alė­jo­je per­kirps kas­pi­ną ir ati­da­rys Smit­so­no af­roa­me­ri­kie­čių is­to­ri­jos ir kultūros na­cio­na­li­nį mu­zie­jų.
1943 me­tų rug­sė­jo 23 die­ną na­ciai ir jų tal­ki­nin­kai ga­lu­ti­nai lik­vi­da­vo Vil­niaus ge­tą. Prieš 22 me­tus ši da­ta ofi­cia­liai įtei­sin­ta kaip Lie­tu­vos žy­dų ge­no­ci­do au­kų at­mi­ni­mo die­na. Šį kar­tą [...]
Vie­na di­džiau­sių ša­lies kul­tū­ros bend­ruo­me­nių Lie­tu­vos kul­tū­ros cen­trų aso­cia­ci­ja kvie­čia siū­ly­ti pre­ten­den­tus pres­ti­ži­niam ap­do­va­no­ji­mui „Auksinis fe­nik­sas“ gau­ti.
Vil­niaus se­na­mies­ty­je, Vo­kie­čių gat­vė­je, ne­se­niai du­ris at­vė­rė „I­liu­zi­jų mu­zie­jus“. To­kių vi­sa­me pa­sau­ly­je yra vos ke­li, bet ir tie – la­biau moks­li­nės pa­krai­pos, o lie­tu­viš­ka­me iliu­zi­jų [...]
Vil­niaus se­na­mies­ty­je, Bokš­to ir Onos Ši­mai­tės gat­vių san­kir­to­je, bai­gia­mi iš­kal­ti Čes­lo­vo Mi­lo­šo ei­lių frag­men­tai lie­tu­vių ir len­kų kal­bo­mis. 
Rug­sė­jo 26 die­ną Vil­niaus uni­ver­si­te­to Fi­zi­kos fa­kul­te­te vie­šės pro­fe­so­rius iš Vo­kie­ti­jos Uwe Eich­hof­fas. Sve­čias skai­tys pa­skai­tą „The Al­most Un­li­mi­ted Pos­si­bi­li­ties of NMR in Me­di­ci­ne“. 
Len­ki­jai 2,5 me­tų ati­dė­jus bend­ro du­jo­tie­kio pro­jek­to (GIPL) įgy­ven­di­ni­mo pa­bai­gą, Lie­tu­vos du­jų per­da­vi­mo bend­ro­vė „Am­ber Grid“ tu­rės nu­trauk­ti jau pa­skelb­tus vamz­džių pirkimo ir du­jo­tie­kio [...]
Po už­sie­nio ša­lis ke­lia­vę tu­ris­tai iš Lie­tu­vos pir­mą­jį šių me­tų pus­me­tį ten iš­lei­do 409,7 mln. eu­rų – 15,6 proc. dau­giau nei 2015 me­tų sau­sio-bir­že­lio mė­ne­siais. Po Lietuvą su vie­na [...]
Per gais­rą dau­gia­bu­čio na­mo bu­te Kau­ne sek­ma­die­nio va­ka­rą žuvo du vy­rai.
Vil­niaus sa­vi­val­dy­bė sos­ti­nė­je ke­ti­na at­nau­jin­ti dar 13 pers­pė­ji­mo si­re­nų.
Sek­ma­die­nį Elek­trė­nuo­se Lie­tu­vos le­do ri­tu­lio čem­pio­nai Elek­trė­nų „E­ner­gi­jos“ le­do ri­tu­li­nin­kai sto­jo į ko­vą Bal­ta­ru­si­jos aukš­čiau­sio­sios ly­gos rung­ty­nė­se su sve­čiais iš Bres­to. Elek­trė­nie­čiai [...]
Dvi­ra­ti­nin­kas Ai­dis Kruo­pis („Ve­ran­da's Wil­lems“) sek­ma­die­nį Bel­gi­jo­je lai­mė­jo 13-ąsias lenk­ty­nes „Gooik­se Pijl“ (1.2 ka­te­go­ri­ja). Už per­ga­lę 29-erių me­tų lie­tu­viui atiteko 40 pa­sau­lio [...]
Dvi jau­nos mer­gi­nos iš Ka­ma­jų mies­te­lio (Ro­kiš­kio r.) Li­na Ma­tiu­kai­tė ir Ie­va Ki­lie­nė su­ma­nė, par­ašė ir iš­lei­do pa­sa­kų vai­kams kny­ge­lę, ku­rios pa­grin­di­niai he­ro­jai – skai­čiai. Mer­gi­nos sie­kia [...]
Sep­ty­nių vai­kų ma­ma, dvie­jų anū­kų mo­čiu­tė, tink­la­raš­čio 7tas­kai.lt au­to­rė, rek­la­mos agen­tū­ros „Ad­ca­cao“ įkū­rė­ja ir kū­ry­bos va­do­vė, pro­jek­to „Kūrybinės par­tne­rys­tės“ da­ly­vė, [...]
Sek­ma­die­nį Piet­va­ka­rių Ki­ni­jo­je pra­dė­jo veik­ti di­džiau­sias pa­sau­ly­je ra­dio­te­les­ko­pas. Pe­ki­nas tei­gia, kad šis pro­jek­tas pa­dės žmo­ni­jai kos­mo­se ieš­ko­ti kitų gy­vy­bės for­mų.
Ang­lų kal­bos mo­ky­ma­sis tarp Lie­tu­vos moks­lei­vių pa­pli­tęs tiek pat, kiek vi­du­ti­niš­kai Eu­ro­pos Są­jun­go­je (ES). Pa­gal ru­sų kal­bos mo­ky­mą­si Bal­ti­jos ša­lys smar­kiai len­kia kitas Eu­ro­pos vals­ty­bes.
Pir­mą­jį spa­lio sa­vait­ga­lį gam­tos my­lė­to­jai vi­so­je Eu­ro­po­je kvie­čia­mi pri­si­jung­ti prie kas­met gau­sė­jan­čio ste­bė­to­jų bū­rio iš­ly­dė­ti iš­skren­dan­čius pa­ukš­čius. Tūks­tan­čiai žmonių 36 ša­ly­se [...]
Lie­tu­vos Zoo­lo­gi­jos so­das pri­sta­to elek­tro­ni­nį bi­lie­tą – jį lan­ky­to­jai ga­lės įsi­gy­ti in­ter­ne­tu ir taip iš­veng­ti ei­lių prie Kau­ne įsi­kū­ru­sio zoologijos so­do var­tų.
Dar ne­sup­la­nuo­ti sa­vait­ga­liai ir dau­gu­mo­je Eu­ro­pos mies­tų ru­de­nį vis dar vy­rau­jan­tys ma­lo­nūs orai per­ša tik vie­ną min­tį – ne­dve­jo­da­mi ga­li­me leis­tis į ke­lių dienų nuo­ty­kius sve­tur.
Ryž­tis pi­lig­ri­mys­tei pa­ska­ti­no ūmai užp­lū­dęs il­ge­sys ke­liau­ti su kup­ri­ne ant pe­čių. Svar­biau­sia, at­ro­dė, ei­ti. Ir net ne­la­bai svar­bu bu­vo, kur tas ke­lias ves­tų.
Apie blo­gai ap­šil­tin­tus na­mus sa­ko­ma, kad pro sie­nas švil­pau­ja vė­jas, bet ar ži­no­te, jog apie sep­tin­ta­da­lį vi­sos ši­lu­mos ne­ten­ka­ma dėl ne­tin­ka­mai ap­šil­tin­tos apa­ti­nės namo da­lies? Ap­šil­ti­ni­mo [...]
Dau­ge­lis so­do ir dar­žo dar­bų jau at­lik­ta, ta­čiau ti­krai dar ne vi­si. No­rint sėk­min­gai už­baig­ti šį se­zo­ną ir pa­si­džiaug­ti der­liu­mi, rei­kia spė­ti lai­ku nu­im­ti li­ku­sias daržoves bei par­uoš­ti [...]
Ki­ni­jos mi­li­jar­die­riaus sū­nus nu­pir­ko sa­vo šu­niui aš­tuo­nis nau­jau­sio modelio „iP­ho­ne“ te­le­fo­nus.
Ket­vir­tus me­tus iš ei­lės, Kau­no se­na­mies­čio bend­ruo­me­nė kvie­čia gy­vū­nų my­lė­to­jus pa­mi­nė­ti Šv. Pra­nciš­kaus, gyvūnų glo­bė­jo, die­ną. 
Kiek­vie­nais me­tais pa­sku­ti­nį rug­sė­jo sek­ma­die­nį Pa­sau­li­nė šir­dies die­na. Įvai­rios svei­ka­tos or­ga­ni­za­ci­jos kvie­čia at­kreip­ti dė­me­sį į šir­dies ir krau­ja­gys­lių li­gų pre­ven­ci­ją, ak­ty­ves­nį gy­ve­ni­mo [...]
Nau­jas in­ter­ne­to var­to­to­jų ty­ri­mas at­sklei­dė, kad nuo in­ter­ne­to pri­klau­so­mi as­me­nys ga­li tu­rė­ti ir dau­giau psichikos svei­ka­tos prob­le­mų.
Vie­nas por­tu­ga­las 43 me­tus be rei­ka­lo pra­lei­do sė­dė­da­mas in­va­li­do ve­ži­mė­ly­je dėl klai­din­gos me­di­kų diag­no­zės. Į penk­tą de­šim­tį įko­pu­siam vy­riš­kiui te­ko iš naujo mo­kin­tis vaikš­čio­ti.
Kai ku­rie žmo­nės už­mo­kė­tų ge­rus pi­ni­gus už bet ką, kas su­si­ję su ve­lio­niu ra­šy­to­ju Tru­ma­nu Ca­po­te, net ir jo pe­le­nus.
Komentarai
Dienos klausimas
Kaip manote, kokie dabar yra Lenkijos ir Lietuvos santykiai?
Geri, bet reikėtų gerinti
Geri, gerinti nereikia
Atšalę visapusiškai
Neturiu nuomonės
horoskopai
SVARSTYKLĖS

SVARSTYKLĖS

Pir­mo­je sa­vai­tės pu­sė­je už­siim­ki­te nau­jo vers­lo pro­jek­tais ar ne­kil­no­ja­mo­jo tur­to rei­ka­lais. Jums ga­li bū­ti pa­siū­ly­tas iš tie­sų pers­pek­ty­vus pla­nas, bet sa­vo as­me­ni­nių pi­ni­gų ver­čiau ne­in­ves­tuo­ki­te. An­tro­je sa­vai­tės pu­sė­je pa­sis­ten­ki­te bū­ti ko­mu­ni­ka­bi­lus ir drau­giš­kas. Kuo dau­giau nau­jų pa­žįs­ta­mų įgy­si­te šio­mis die­no­mis, tuo ge­riau.

Daugiau

Komentuojami