TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

„Peugeot 508“ pasuko „vokišku“ keliu

2015 03 03 6:00
Atnaujinto "Peugeot 508" dizainas - skoningas ir elegantiškas, tačiau - be prancūzams būdingų įmantrybių.  Gamintojo nuotrauka

Prancūzijos automobilių gamintoja „PSA Peugeot-Citroen“ atnaujintą savo flagmaną „Peugeot 508“ pristatė dar praėjusių metų pabaigoje. Pasivažinėjus patobulintu sedanu nesunku padaryti išvadą, kad prancūzų automobilių gamintojai jau atvirai eina vokiškos kokybės standartų keliu.

Vokiškų markių mašinos nėra paties įmantriausio dizaino. Tačiau jos garsėja pačiomis naujausiomis technologijomis, prieinama kaina, patikimumu ir ilgaamžiškumu bei paprastu valdymu. Dėl to Europoje nuo amžių dominuoja „Volkswagen“, „Opel“, „Audi“, BMW, „Mercedes-Benz“ markės.

Kartais įsiveržti į priekį pavykdavo ir prancūzams. Pavyzdžiui, kai tūkstantmečio pradžioje nuo konvejerių buvo pradėti ridenti „Peugeot 206“ ir „Peugeot 306“. Pirkėjus, pirmiausia moteris, sužavėjo neįprastas kulniuko formos šių automobilių dizainas. Jis buvo praktiškas, nes leido sumažinus automobilio gabaritus padidinti bagažo talpą. Mažesnės mašinytės manevringesnės mieste, be to, lengviau parkuojamos.

Kuklus išorėje, erdvus viduje

Dizainą greitai nukopijavo kitos bendrovės, o tapęs panašus į moteriškų batų kulniuką, pavyzdžiui, „Volkswagen Golf“, greitai nukonkuravo prancūziškus tos pačios klasės automobilius. Tačiau prancūzai ir toliau eksperimentuoja tobulindami savo automobilių dizainą. Puikus to įrodymas – prieš pat Naujuosius ir į Lietuvą atkeliavęs impozantiškasis „Citroen C4 Cactus“.

Tačiau atnaujinto „Peugeot 508“ kūrėjai žengė kitu keliu – jie sėkmę stengiasi pagauti taikydami savo automobilyje vokiškus mašinų kokybės standartus, dizainas čia atlieka tik antraeilį vaidmenį.

Būtų neteisinga sakyti, kad Prancūzijos dizaineriai prie atnaujinto „Peugeot 508“ nepridėjo nė piršto. Tačiau jų eksperimentai – minimalūs, mašinos išorėje ir viduje nėra jokių įmantrybių. Dizaineriai tiktai pakeitė žibintų formas, įkomponavo naujas variklio groteles, taip pat 4 centimetrais, palyginti su pirmtaku, pailgino automobilį. Tiesa, kabinoje sėdintiems žmonėms erdvės netapo daugiau. Užtat atnaujintas „Peugeot 508“ gali pasigirti įspūdinga – net 545 l siekiančia - bagažinės talpa.

Salone pokyčių dar mažiau. Čia atsirado 7 colių jutiklinis ekranas, kuris montuojamas ir į kitus naujesnius „Peugeot“ modelius. Kaip ir ankstesnės laidos „Peugeot 508“, atnaujintas šio modelio automobilis yra talpus, erdvės netrūksta nei galvai, nei kojoms, o medžiagų ir surinkimo kokybė taip pat vis dar pranoksta lūkesčius.

Sedanų ateitis - be optimizmo

„Peugeot“ atstovai suteikė progą išbandyti sedaną, kurį varo benzininis 1,6 l ir 165 AG variklis su turbina. Jis pakeitė ankstesnį tokio pat darbinio tūrio, bet 156 AG variklį. Nors pajėgumas ir padidėjo 9 AG, gamintojams pavyko anglies dioksido emisiją sumažinti nuo 144 iki 129 g/km.

Sukimo momento, kuris siekia 240 Nm, užtenka, kad kelyje atnaujintas „Peugeot 508“ būtų gana vikrus. Pajėgesnis variklis leidžia sedanui iki 100 km/h įsibėgėti per 9,2 sekundės. Jis yra ekonomiškas – 100 kilometrų nuvažiuoti vidutiniškai sunaudoja 7,1 l benzino.

Kita vertus, važinėjant prancūzišku automobiliu nuolat kirbėjo klausimas: kas gi bus vidutinis atnaujinto automobilio pirkėjas Lietuvoje? Šiandien juk akivaizdi tendencija, kad vidutinio segmento automobilių rinka traukiasi ir užleidžia vietą kitiems, pirmiausia – didesnio pravažumo automobiliams, kurie be atvangos kyla į populiarumo aukštumas. Lietuviai kol kas dar nėra visiškai abejingi sedanams, o tarp labiausiai lietuviams patinkamų modelių nuolat atsiduria „Volkswagen Passat“ arba „Toyota Avensis“. Tačiau netgi tautiečių akyse itin gerą reputaciją turinčius vokišką ir japonišką sedanus jau keičia didesnio pravažumo universalai, iš kurių viena ryškiausių žvaigždžių, pavyzdžiui, yra „Kia Sportage“.

Atnaujinto „Peugeot 508“ pradėta kelionė „vokišku keliu“, žinoma, sveikintina, bet greičiausiai ji jau, deja, yra pavėluota.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"