TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

„Porsche“ atskleidė, kaip sukonstruota inovatyviausio bolido sistema

2016 02 22 6:00
„Porsche 919 Hybrid LMP1“ bolidai pernai užėmė 1-ąją ir 2-ąją vietas Le Mano lenktynėse. „Wikipedia“ nuotrauka

„Porsche“ pirmą kartą atskleidė 2014 m. trečiąją vietą Pasaulio ištvermės čempionate (WEC), o praėjusiais metais triumfavusio bei žymiausiame čempionato etape – Le Mano lenktynėse – taip pat nugalėjusio „Porsche 919 Hybrid“ bolido variklio ir transmisijos sistemos konstrukciją.

Ekspertai vienareikšmiškai sutinka, jog tai inovatyviausia varančiųjų ratų sistemos koncepcija tarp visų starto dalyvių sąrašo: keturių cilindrų variklis su turbina, kuris varo galinius ratus, ir išmetamųjų dujų energiją naudojanti regeneracijos sistema kartu su naujausia ličio jonų baterijų technologija, skirta kaupti energiją ir ją perduoti į elektrinę priekinių ratų pavarą.

Su šia kompleksine hibridine sistema „Porsche“ nustatė naujus standartus techniškai reikliausiam čempionatui. 2015 metais, kurie buvo tik antrieji metai rungtyniaujant, komanda pelnė laimėjimų: pirma-antra vieta 24 valandų važiavime Le Mane ir gamintojų bei vairuotojų pasaulio čempionų titulas. „Porsche 919 Hybrid“ variklis bus eksponuojamas lenktynių renginiuose, parodose ir „Porsche“ muziejuje, Štutgarte.

„Porsche 919 Hybrid LMP1“ sėkmę užtikrino keturių cilindrų variklis su turbina, kuris varo galinius ratus, ir išmetamųjų dujų energiją naudojanti regeneracijos sistema kartu su naujausia ličio jonų baterijų technologija, skirta kaupti energiją ir ją perduoti į elektrinę priekinių ratų pavarą. /Gamintojo eskizas

Tobulina variklio degimą ir degalų mišinius

Pasaulio čempionate panaudotas dviejų litrų tūrio variklis – efektyviausias vidaus degimo variklis, kurį iki šiol sukūrė „Porsche“. Jis išsiskiria kompaktišku dizainu ir jau spėjo tapti tendencijų diktuotoju: „Porsche 718 Boxster“ modelyje panaudotas naujas keturių cilindrų turbo variklis apima technologiją ir žinias, kurias suteikė šis lenktynių agregatas. Vienas pritaikymo pavyzdžių, tai tarpas tarp stūmoklių, švaistiklių ir kuro purkštukų.

„Nuo pat pradžių turėjome drąsią, tačiau tuo pačiu teisingą koncepciją ir tai atsiperka dabar“, – pažymėjo technikos direktorius, atsakingas už „Porsche 919“, Alexanderis Hitzingeris.

Kaip ir kiekvienas „Porsche“ bolidas, 919 hibridas sukurtas Veisache, „Porsche“ mokslinių tyrimų centre. Kalbant apie transmisiją, A.Hitzingerio komanda glaudžiai dirba su automobilių gamybos inžinieriais. „Jie mus stipriai palaiko variklio degimo tobulinime ir degalų mišinių gamyboje“, – teigė A. Hitzingeris.

„Porsche 919 Hybrid LMP1“ sistema. /Gamintojo eskizas

Ištobulino energijos regeneraciją

Vis dėlto, 2016 m. taisyklės reikalauja sumažinti energijos kiekį, kuris išgaunamas iš per vieną ratą suvartojamų degalų, ir sumažinti bendrą degalų padavimą visuose prototipuose. „Porsche“ varikliui lenktynėse tai reiškia aštuonių procentų degalų kiekio praradimą bei rezultatą, kuris reiškia mažesnę nei 500 AG paties vidaus degimo variklio jėgą. Tačiau kartu su elektros energija iš dviejų regeneravimo sistemų (stabdžių energija iš priekinės ašies ir energija iš išmetimo sistemos), kurios tiekia ją priekinės ašies elektrinei pavarai, „Porsche 919 Hybrid“ bendra sistemos galia siekia apie 900 AG.

WEC čempionato, kurio bent žymiausias etapas yra 24 valandų lenktynės Le Mane, taisyklės aukščiausioje klasėje iš gamintojų reikalauja naudoti hibridines varančiųjų ratų sistemas. Jie taip pat nurodo tiesioginį ryšį tarp sportinio prototipų pasirodymo ir jų energijos vartojimo efektyvumo. Paprastai tariant, tai reiškia, kad didelis kiekis energijos iš atsinaujinančių sistemų yra galimas, tačiau tai reiškia proporcingą sumažinimą leistino degalų kiekio per vieną ratą.

Čempionato organizatoriai inžinieriams palieka nemažai laisvės hibridinių automobilių koncepcijų naudojime. Komandos gali rinktis tarp dyzelinių ir benzininių variklių, variklių su turbina ar be jos, įvairių variklių darbinių tūrių ir vienos ar dviejų atsinaujinančių energijos sistemų. Tokie reikalavimai orientuojasi į inovacijas, kurios turės didelį poveikį ateities sportinių automobilių produkcijai. Taip pat, paties gamintojo teigimu, tai – pagrindinė priežastis kodėl „Porsche“ nusprendė grįžti į aukščiausio lygio automobilių pasaulio lenktynes.

„Porsche 919 Hybrid LMP1“ /„Scanpix“ nuotrauka

.

„Porsche 919 Hybrid LMP1“ sėkmę užtikrino keturių cilindrų variklis su turbina, kuris varo galinius ratus, ir išmetamųjų dujų energiją naudojanti regeneracijos sistema kartu su naujausia ličio jonų baterijų technologija, skirta kaupti energiją ir ją perduoti į elektrinę priekinių ratų pavarą. /Gamintojo eskizas

.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"