TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

„Rail Baltica“ iki Kauno: atlikta daugiau nei 90 proc. darbų

2015 04 14 17:44
Siaurąjį europinės vėžės geležinkelį "Rail Baltica 1" planuojama nutiesti per rekordiškai trumpą laiką - maždaug per dvejus metus.  Vidmanto Užusienio nuotrauka

„Rail Baltica“, didžiausias Lietuvos transporto infrastruktūros projektas nuo Nepriklausomybės atkūrimo laikų, bėgis po bėgio nuo Lenkijos-Lietuvos valstybių sienos juda Kauno link. Jau yra padaryta daugiau nei 90 procentų numatytų darbų. Europinė vėžė Kauną pasieks jau šį rudenį.

AB „Lietuvos geležinkeliai“ į „Rail Baltica“ projektą investavo jau beveik 110 mln. eurų (apie 380 mln. litų) nuosavų lėšų. Tai sudaro apie 37 proc. visų šiuo metu į „Rail Baltica“ statybas nuo Lenkijos-Lietuvos valstybių sienos iki Kauno investuotų lėšų.

Iki Kauno statomas „Rail Baltica“ ruožas yra krovinių vežimo koridoriaus "North sea-Baltic" dalis. Sukūrus reikiamą infrastruktūrą – kelius, terminalus, logistikos centrus – bus galimybė intensyvinti linijos veiklą. Projektas leis plėsti krovinių pervežimo ir logistikos bei turizmo verslus, ekonominis gyvenimas taps intensyvesnis ne tik didžiuosiuose miestuose, bet ir regionuose. Bus sudarytos visos sąlygos integruotis į tarptautinį transporto tinklą.

Projektas jau dabar sulaukia nemažo įvairių šalių kompanijų dėmesio – juo domisi verslininkai iš Kinijos, Turkijos, Skandinavijos šalių, Vokietijos ir kitų valstybių. Apie egzistuojantį potencialą byloja ir tai, kad šiuo metu automobilių keliais Lenkijos ir Lietuvos sieną kerta apie 20 mln. tonų krovinių ir 2-3 mln. keleivių per metus. Geležinkeliais vežama tik 0,5 mln. tonų krovinių ir maždaug 15-20 tūkstančių keleivių.

Daugiau apie projekto naudą, atliktus darbus bei ateities perspektyvas gyventojai galės sužinoti į jų gyvenvietę atvykus specialiam „Rail Baltica“ ekspomobiliui. Balandžio ir gegužės mėnesiais „Rail Baltica“ karavanas aplankys net 11 miestų ir miestelių per kuriuos drieksis europinė vėžė – Jungėnus, Kalvariją, Šeštokus, Neveronis, Kazlų Rūdą, Kauną, Pasvalį, Bernatonis, Panevėžį, Ramygalą ir Vilnių.

Projektui „Rail Baltica“ yra suteiktas ypatingos valstybinės svarbos statusas, jį asmeniškai prižiūri premjeras Algirdas Butkevičius, daug dėmesio skiria Seimas ir Prezidentūra. Darbai nuo Lenkijos-Lietuvos valstybių sienos iki Kauno yra pirmasis projekto etapas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"