Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITZAPAD-2017
TRASA

„Rail Balticos“ projektą judina sutartimis

 
2016 11 09 6:00
Kaip vienas iš Kauno intermodalinio terminalo, kuris jau artimiausiu metu bus sujungtas su "Rail Batica" antrąja per Rokų miestelį (Kauno r.) nusidrieksiančia siaurojo geležinkelio atkarpa, pranašumų minimas ir tas, kad arti plyti ir tarptautinis Karmėlavos oro uostas.  "Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Siaurosios vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ projekte – nauji pragiedruliai. Darbus Lietuvoje įgyvendinanti bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ (LG) paskelbė, kad ką tik suderinta trečioji „Rail Balticos“ statybos finansavimo sutartis, taip pat gautos paraiškos statyti geležinkelio atšaką Rokai-Palemonas (Kauno r.).

Ateityje „Rail Balticos“ atšaka nuo Rokų į Palemoną ir priešinga kryptimi bus vežami kroviniai. Šios atšakos tiesimas priskirtas prie antrojo projekto Lietuvoje plėtros darbų etapo. Jiems atlikti rugsėjo 28 dieną buvo paskelbti keturi konkursai, o informacija apie pirkimus, anot LG, buvo viešinama CVP IS sistemoje ir Europos Komisijos oficialiame leidinyje TED (Tender Electronic Daily). Lapkričio 3 dieną įmonės pretendentės atlikti rangos darbus pateikė kvalifikacijos vertinimo paraiškas. Iš viso pateiktos 22 paraiškos – trijuose konkursuose po 5 dalyvių paraiškas, viename – 7 dalyvių paraiškos.

Šaus per Kauno hidroelektrinę

Šiuo metu teisės aktų nustatyta tvarka vertinama, ar dalyviai atitinka kvalifikacinius reikalavimus. Juos atitiksiantys dalyviai bus kviečiami pateikti kainų pasiūlymus deryboms. Atlikus visus būtinus atviriems konkursams veiksmus turėtų paaiškėti, kas atliks rangos darbus geležinkelio ruožuose Kaunas-Palemonas-Rokai, tiesiant 1435 mm pločio vėžės geležinkelio liniją.

Rokų-Kauno-Palemono ruožas siaurąja vėže sujungs Kauno geležinkelio stotį su Kauno intermodaliniu terminalu, kuris ateityje taps „Rail Balticos“ linija ir plačiąja geležinkelio vėže atkeliausiančių konteinerių srautų perkrovos bei paskirstymo tašku. Palemono geležinkelio kelyne esantis Kauno intermodalinis terminalas įrengtas greta pagrindinės šalies automagistralės Vilnius-Kaunas-Klaipėda, todėl jis bus patogus ir vilkikams. Čia pat kuriasi logistikos įmonės, veikia Kauno laisvoji ekonominė zona, tarptautinis Karmėlavos oro uostas.

Ruožas Rokai-Palemonas-Kaunas taps ir siaurosios vėžės geležinkelio atšakos tarp Vilniaus ir Kauno pradžia. Tiesa, vadinamoji Vilniaus jungtis bus tiesiama vėliau arba kartu su siaurąja vėže nuo Kauno iki Latvijos sienos.

Europinio standarto vėžės įrengimas ruože Kaunas-Palemonas-Rokai ypatingas tuo, kad rangos darbai bus vykdomi aplinkosaugai jautriame ir techniškai sudėtingame urbanizuotame ruože. Tiesiant europinę vėžę bus įrengtos naujos požeminės pervažos, naujos požeminės pėsčiųjų perėjos, rekonstruoti esami ir pastatyti nauji viadukai, pastatyta daugiau nei kilometro ilgio geležinkelio estakada. Kauno hidroelektrinės teritorijoje bus rekonstruojamas tiltas bei įrengtos naujos perdangos 1435 mm pločio vėžės geležinkeliui.

Ruožo Rokai-Palemonas-Kaunas rangos darbams ir jų techninei priežiūrai atlikti iš viso numatoma skirti 88,27 mln. eurų, bet kaina dar bus tikslinama po konkurso, kai bus pasirašomos sutartys su jo laimėtojais. Ruožo Kaunas-Palemonas-Rokai rangos darbai ir jų techninė priežiūra bus iš dalies finansuojama Europos infrastruktūros tinklų priemonės (EITP) programos lėšomis – Europos Komisija, teigiamai įvertinusi pateiktą paraišką, 2015 metais su Lietuva pasirašė dotacijos susitarimą dėl trūkstamų „Rail Balticos“ jungčių įrengimo bei kitų veiklų finansavimo.

Prie Latvijos priartės dar 55 kilometrais

„Rail Balticos“ geležinkelio atšakos nuo Rokų iki Palemono statyba priskirta antrajam siaurojo geležinkelio, kuris iki 2025–2030 metais sujungs Berlyną Vokietijoje su Helsinkiu Suomijoje, projekto etapui. LG skelbia, kad suderinta trečiojo etapo „Rail Balticos“ statybos finansavimo sutartis.

Pasak bendrovės LG pranešimo, lapkričio 3 dieną europinės geležinkelio vėžės „Rail Balticos“ projektą koordinuojančios bendros trijų Baltijos šalių įmonės „RB Rail AS“ stebėtojų taryboje baigta derinti EITP finansavimo sutartis bei pritarta jos pasirašymui. Tikimasi, kad formali sutarties pasirašymo procedūra su Europos Komisija bus baigta iki lapkričio 18 dienos. Finansavimo sutarties pagrindu projekto „Rail Baltica“ plėtrai ir darbams Lietuvos teritorijoje iš viso bus skirta apie 180 mln. eurų ES lėšų, tai sudarys 85 proc. numatomų atlikti darbų vertės. Viso projekto „Rail Baltica“ vykdymui Lietuvoje iš EITP programos jau panaudota daugiau nei 300 mln. eurų.

Pagal trečiąją finansavimo sutartį Lietuvoje numatoma įdiegti eismo valdymo (ERTMS), signalizavimo ir susijusias sistemas ruože nuo Lenkijos sienos iki Kauno bei pratęsti europinę „Rail Balticos“ vėžę nuo Kauno Latvijos sienos link – 55 kilometrų ilgio atkarpoje bus įrengta geležinkelio sankasa ir susiję infrastruktūros elementai: viadukai, pralaidos, praginos, tiltai ir kita.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"