TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

„Renault“ ir autosportas: 115 metų lenktynių ir naujovių keliu

2014 11 29 9:00
"Renault" autosporto sektorius per 115 metų "Formulės 1" varžybose 12 kartų nugalėjo pasaulio čempionų konstruktorių įskaitoje ir 11 kartų - asmeninių lenktynių įskaitoje. Gamintojo nuotraukos

„Renault“ aistra autosportui – tai 115 metų naujovių keliu, kurį žymi net tik legendiniai automobiliai ir lenktynininkai, pažangiausi varikliai bei technologijos, bet ir epochos simboliu tapę iššūkiai, kuriuos vainikuoja neprilygstama geriausius savo amato meistrus nurungusio automobilių gamintojo sėkmė, sakoma Prancūzijos kompanijos pranešime žiniasklaidai. .

1899-aisiais Paryžiaus Lepico gatve pakilo pirmasis sportinis „Renault Voiturette“. Šiandien bendrovė jau didžiuojasi dvylika „Formulės 1“ pasaulio čempionų titulų bei daugybe pergalių ralio ir kitokiose lenktynėse. „Renault“ autosportas, kuriam sukako 115 metų, išlaikė tvirtas ilgalaikio autosporto lyderio pozicijas.

Anot pranešimo žiniasklaidai, autosportas bendrovei „Renault“ yra bandymų poligonas, galimybė pademonstruoti savo išmanymą technologijų srityje. Praskleidus sportinių iššūkių ir pergalių skonio uždangą, matyti, kad autosportas – tai unikali proga bendrovei plėtoti pažangiausias technologijas, kurios ir tiesiogiai, ir netiesiogiai būna naudingos jos masinės gamybos modeliams.

„Formulė 1“: „Renault“ – pažangiausių technologijų ir jų sklaidos pasaulyje lyderė

Jau daugiau nei 35 metus „Renault“ yra vienas svarbiausių „Formulės 1“ pasaulio žaidėjų, kurio sąskaitoje – 12 pasaulio čempiono titulų konstruktorių įskaitoje ir 11 – asmeninių lenktynių įskaitoje. Unikalaus automobilių gamintojo lyderystę sudėtingiausiose pasaulinio masto automobilių lenktynėse lemia tvirta nuostata nenuilstamai žengti automobilių pažangos kryptimi. Glaudus sporto ir masinės gamybos inžinierių bendradarbiavimas suteikia puikią galimybę „Formulės 1“ lenktynėse sukauptą kompetenciją kaip galima greičiau perkelti ir į masinę gamybą.

Būdama turbokompresorių panaudojimo ir „Formulės 1“ variklių darbinio tūrio mažinimo pradininke nuo 1977 m., nuo XX a. devintojo dešimtmečio šią technologiją „Renault“ palaipsniui ėmė diegti ir savo kultiniuose geriausiomis techninėmis charakteristikomis išsiskiriančiuose masinės gamybos automobiliuose (pavyzdžiui „R5 Turbo“, „R18 Turbo“, „R11 Turbo“ ir „R21 2L Turbo“), sėkmingai ją panaudojo variklių efektyvumui gerinti.

Šiandien „Energy“ varikliai ir „Formulės 1“ varikliai – tai ne tik bendras pavadinimas ir iš dalies bendri genai, bet ir to naudingo patyrimo, kurį „Renault“ gauna lenktynių trasose, išraiška.

Priėmusi iššūkį, kurį iškėlė 2014 m. įvestos naujosios taisyklės, ir pereidama prie hibridinių jėgainių su V6 turbobenzininiu varikliu, visus savo „Formulės 1“ variklių tiekėjo įgūdžius ir patyrimą „Renault“ skyrė toms technologinėms naujovėms, kurios ateityje taps svarbiausiu naujųjų masinės gamybos modelių privalumu.

„Formulė E“: naujas iššūkis technologijų tobulinimo srityje

Būdama plačiai įperkamų elektromobilių pradininke ir automobilių sporto eksperte,sakoma prancūzų pranešime žiniasklaidai, bendrovė „Renault“ įsipareigojo prisidėti ir prie naujojo „Formulės E“ čempionato, kurio trasose, įrengtose įvairių pasaulio šalių miestų centruose, lenktyniaus tik visiškai elektra varomi vienviečiai elektromobiliai. Šis naujas autosporto iššūkis – tai ir „Renault“ įmonių grupės aplinkos tausojimo strategijos dalis ir ryžtas imtis visiškai aplinkos neteršiančių automobilių gamybos.

Atsidavimu ir įsipareigojimu sportui bei techninėms naujovėms „Renault“ daug prisideda prie to, kad atsirastų naujos, didelį potencialą turinčios lenktynės.

Savo atsidavimą autosportui bendrovė pademonstravo ir tapdama pagrindiniu Prancūzijos komandos „e.dams-Renault“, kurią sukūrė Jeanas-Paulis Driot ir „Renault“ prekės ženklo ambasadorius Alainas Prostas, rėmėju.

„Renault“, kaip naujojo čempionato kūrėjos, įsipareigojimas techninėje srityje irgi akivaizdus: visi pirmajame sezone lenktyniaujantys vienviečiai elektromobiliai – „Spark Renault SRT_01“ modelis.

Šis dvigubas įsipareigojimas demonstruoja tvirtą bendrovės „Renault“ ryžtą žengti elektromobilių technologinės pažangos kryptimi. Kompanijos sukurtos technologijos padės toliau tobulinti elektrinių variklių technines charakteristikas.

Autosporto technologijų, tapusių naujovių pranašu, pritaikymas ir sklaida

Be „Formulės 1“ ir „Formulės E“, „Renault“ sistemingai darbuojasi ir įvairiausių kitų sporto šakų srityje bei kuria novatoriškas sportinių ir masinės gamybos automobilių sąsajas. Daugelį lenktynėse išbandytų technologijų „Renault“ įdiegia masinės gamybos modeliuose. Pavyzdžiui:

- „square“ tipo variklius, kuriuose stūmoklio eiga lygi jo skersmeniui;

- Clio R.S.“ turi iš ralio lenktynių atkeliavusius hidraulinius amortizatorius (pvz. naudojamus ralio varžyboms paruoštame „Renault Clio R.S. Cup“);

- „R.S. Monitor“ sistemos, kurių atsiradimą lėmė lenktyninių automobilių telemetrinės sistemos.

„Renault“ – už prieinamas galimybes domėtis ir užsiimti autosportu

Autosportas yra idealus būdas bendrovei „Renault“ būti žinoma ir stiprinti savo įvaizdį, nes jis patraukia visuomenę ir bendrovės klientus bei darbuotojus savo pagrindinėmis vertybėmis – entuziazmu bei meistriškumu ir patraukliais „Renault Sport“ bei „Alpine“ vardais, teigiam pranešime.

„Renault Sport“ produktuose įkūnyta visa jos darbuotojų, pasiryžusių padaryti viską, kad autosportas būtų prieinamas plačiajai visuomenei, aistra. „Formulės 1“ čempionatai rengiami 20 pasaulio šalių, esančių 5 žemynuose, „Formulė E“ lenktynių trasos per eina žinomiausių pasaulio miestų centrus, o „World Series by Renault“ lenktynės vyksta garsiausiose Europos trasose.

„World Series by Renault“: unikali simbolinė idėja „greiti, laisvi ir padūkę“

„World Series by Renault“ – tai ypatingas „Renault“ organizuojamas renginys, kuris jau 10 metų į garsiausiose Europos automobilių sporto trasose rengiamas aukščiausio lygio lenktynes, parodas ir specialius visai šeimai skirtus renginius sutraukia gausybę žiūrovų, entuziastų bei vairuotojų mėgėjų ir profesionalų.

Dešimt kartų per metus rengiamame „World Series by Renault“, kuris savo mastais apskritai neturi sau lygių ir yra orientuotas į šeimą bei nemokamas, nuo 2005 m. apsilankė 5,5 milijono žiūrovų, o 2013 m. 23 šalyse patraukė ir 80 milijonų TV žiūrovų dėmesį.

„World Series by Renault“ – tai „Renault“ vairuotojų kalvė, kurioje vienviečių automobilių vairuotojai rengiami ir „Formulės 1“ lenktynėms. 2015 m. „Renault Sport Trophy“ klasės lenktynėse, kurios irgi yra šio renginio dalis, debiutuos ir naujoji GT ištvermės kategorija.

Visa lenktyninių automobilių linija, arba unikalus kelias į autosporto aukštumas ir galimybės atskleisti naujus talentus. Siūlydama puikių techninių charakteristikų automobilius priimtina kaina, „Renault Sport“ unikaliu būdu atveria duris į autosporto pasaulį daugybei komandų ir pavienių vairuotojų, lenktyniaujančių specialiose trasose ir ralio varžybose. „Renault“ lydi juos iki pat aukščiausio lygio, pavyzdžiui, 2014 m. 60 proc. „Formulės 1“ lenktynininkų kadaise dalyvaudavo vienviečių automobilių lenktynėse.

Trasos: galimybė nuolat tobulėti iki pat didžiausių aukštumų

Vienviečiai automobiliai „Formula Renault 1.6“, „Formula Renault 2.0“ ir „Formula Renault 3.5“ (sutrumpintai FR) sudaro sąlygas vairuotojams nuolat tobulėti ir siekti „Formulės 1“ aukštumų. Po kartingų, vairuotojai gali lenktyniauti nacionaliniame „FR 1.6“ čempionate, vėliau „FR 2.0“, o paskui „World Series by Renault“ suteikia jiems galimybę pereiti į „EuroCup FR 2.0“ ir galiausiai – į „FR 3.5“ Series“ lenktynes, iš kur jau visai nebetoli ir iki „Formulės 1“.

„Renault Sport R.S. 01“ – naujas, puikių techninių charakteristikų lenktyninis automobilis, išsiskiriantis įspūdingomis aerodinamiškomis linijomis. Šis lenktyninis automobilis, kuriame įkūnytas visas „Renault Sport“ išmanymas, varžybose dalyvaus nuo 2015 m. Jį išvysime išskirtiniame vienviečių modelių čempionate „Renault Sport Trophy“, kuris yra „World Series by Renault“ dalis ir kuriuo siekiama atskleisti naujosios kartos profesionalių ir vairuotojų mėgėjų talentus bei atverti jiems naujas perspektyvas GT ir ištvermės čempionatuose.

„Clio Cup“ – tai nacionalinių čempionatų šešiose Europos Sąjungos šalyse, dalis. 2015 m. šiuo pavyzdžiu paseks ir Kinija.

2015 m. savo pažadą dalyvauti nacionalinėse ir tarptautinėse varžybose tesės ir naujasis „Clio R3T“. Siekiama, kad su šiuo automobiliu Europoje lenktyniaujantys vairuotojai dalyvautų visuose etapuose iki pat 2016 m. WRC3 čempionato.

Paraleliai „Renault Sport“ siūlo ir kitas galimybes ir iššūkius, kurie ralį paverčia irgi prieinamu malonumu. Tai – automobiliai „Twingo R1“, „R2 Evo“, „Clio R3“ ir „Mégane N4“.

Kultiniai ir įprasti sportiniai automobiliai

Savo masinės gamybos sportinio tipo automobilius (įskaitant R.R., GT ir „GT Line“) „Renault“ visada kūrė vadovaudamasi principu, kad svarbiausia – meistriškumas ir puikios techninės charakteristikos, taip paversdama juos standartiniais atitinkamo segmento automobiliais.

Anksčiau prancūzų kompaniją garsino „R8 Gordini“, „R5 Turbo“, „Clio Williams“ ir „Clio V6“, „Spider“ ir t.t., dabar - „Clio R.S. 200 EDC“ ir „Mégane R.S. 265“. pastarieji trys savo kategorijoje buvo pripažinti geriausiais automobiliais.

„Mégane Renault Sport“ pasiekė Niurburgringo trasos vieno rato rekordą, kurį 2008 m. pasiekė „Megane R26-R“ ir kurio iki šiol niekam nebuvo pavykę įveikti. Naujasis vieno rato laikas – 7'54''36, jis užfiksuotas 2014 m. gegužės mėn., važiuojant „Mégane R.S. 275 Trophy-R“.

Savo klientų aistrą automobilių sportui „Renault Sport“ pažadina pasiūlydama jiems visiškai saugiai, per Entuziastų dienas, išbandyti savo automobilio technines charakteristikas ir pajusti jų potencialą trasoje.

„Alpine“ sugrįžimas – teisiai į automobilių lenktynes

Būtent sportas ir yra ta priežastis, dėl kurios „Alpine“ rengiasi 2016 m. sugrąžinti į trasas ir „berlinette“. Legendinis prekės ženklas „Alpine“, kuriam naują gyvybę „Renault“ įkvėpė 2012 m. ir kurio pergalių taupyklėje – 1973 m. pasaulio ralio čempionų ir 1978 m. Lemeno lenktynių nugalėtojo titulai, į lenktynių trasas sugrįžo 2013 m., startuodamas Europos Le Mano lenktynių serijos (ELMS) čempionate.

„Alpine“ sugrįžimą vainikavo sėmė: modelis A450 nuskynė 2013 ir 2014 m. čempionų laurus ir sugrįžimo metais užėmė prizinę vietą 24 valandų Le Mano lenktynėse. Pergalingas triumfas akivaizdžiai byloja, kad legenda gyva ir kad sugrįžo vėl nugalėti.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"