TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

„Renault“ ir markės emblemos: 117 tapatybės metų

2015 05 06 16:27
"Renault" automobilių "deimantas" yra puikiai pažįstamas ir Lietuvos vairuotojams. LŽ archyvo nuotrauka

Žvelgiant į daugiau nei šimtą metų siekiančią "Renault" emblemų istoriją aiškiai matyti, kad pagrindinis markės tapatybės elementas yra logotipas, kuris tampa jau ir pačios Prancūzijos kompanijos metafora.

Vos ištarus žodžius „deimantinis ženklas“, jūs suprantate, kad kalbama apie „Renault“. Per pastaruosius 90 metų markės tapatybė buvo sujungta su „Renault“ pavadinimo raidėmis ir deimanto formos logotipu. 2015 metų balandžio 15 dieną, pristatydama naują emblemą ir šūkį „Renault“ – aistra gyvenimui“ ("Renault for life"), kompanija atnaujino savo markės tapatybę, atspindinčią jos produktų filosofiją.

RR žymi kompanijos aušrą

„Renault“ nuotykis prasidėjo 1898 metais, Paryžiuje, Kalėdų išvakarėse. Louisas Renault į Paryžiaus centrą važiavo savo pirmuoju automobiliu – „Type A voiturette“. Naujasis automobilis turėjo tiesioginės pavaros transmisiją – išradimą, ties kuriuo "Renault" dirbo nuo 1898 metų spalio. Norėdamas interesantams parodyti šio išradimo kokybę, Louisas Renault su savo „voiturette“ pakilo stačia Rue Lepic gatve. Tuomet, Monmartro kalvos viršūnėje, Kalėdas jis pasitiko turėdamas pirmuosius dvylika užsakymų.

Po kelių savaičių, 1899 metų vasario 25 dieną, buvo įkurta „Renault-Frères“ bendrija, veikusi visą dešimtmetį. Ji buvo patvirtinta dokumentu, pažymėtu atgaline 1989-ųjų spalio data. Veržliai veiklą pradėjusi „Renault-Frères“ greitai pradėjo kurti savo istoriją. Nors patys pirmieji modeliai, tokie kaip „Type A“, neturėjo jokio markės pavadinimo, tai truko neilgai. Ant automobilio slenksčių netrukus atsirado „Renault-Frères“ pavadinimas, o ant visų Bilankorte pagamintų automobilių ratų stebulių buvo išraityti LR (Louisas Renault) inicialai.

1900 metais, praėjus porai metų nuo kompanijos įkūrimo, „Renault-Frères“ sukūrė savo pirmąjį logotipą – kaspinu apjuostą medalioną, padabintą dviem stilizuotomis R raidėmis. Jų susipynime galima pamatyti Louiso vardą žyminčią L raidę ir Marcelio vardą žyminčią M. Dvi susipynusios R raidės simbolizuoja kompanijos gimimą, reprezentuoja brolių "Renault" inicialus ir kompaniją identifikuoja kaip šeimos verslą. Šis dizainas atspindi XX amžiaus pradžioje mėgtą "Art Nouveau" stilių.

Tačiau pirmasis logotipas nebuvo ilgai naudojamas. Siekiant „Renault-Frères“ išskirti kaip pramoninės kompanijos tapatybę, 1906 metais medalionas buvo pakeistas: įrėmintame apvaliame krumpliaračio apskritime buvo pavaizduota pirmąsias Prancūzijos „Grand Prix“ lenktynes laimėjusio „Renault“ modelio priekinė dalis. Juk tuo metu markės šlovė buvo kuriama lenktynėse. Marceliui (1903 m.) ir Fernandui (1909 m.) Renault žuvus, dviejų brolių inicialai dingo. Vienintelis kompanijos vadovas liko Louisas Renault. Kompanija irgi buvo pervadinta į „Société des Automobiles Renault“.

1919 m.: nuo karinės galios šventės iki markės tapatybės

Po Pirmojo pasaulinio karo Prancūzijos kompanija norėjo žmonėms priminti apie savo lemiamą įnašą į sąjungininkų pergalę, kurią padėjo pasiekti tankas FT17. Kiekviename kariniame parade tankai buvo pasitinkami minios plojimais. 1919 metais "Renault" nusprendė pakeisti logotipą, jame įamžinant garsųjį tanką. Šis logotipas pasirodė visuose markės dokumentuose ir reklamose, tačiau nebuvo naudojamas ant automobilių. 1922 metais kompanija buvo pavadinta „Société Anonyme des Usines Renault“.

Karą menantis simbolis nebuvo ilgai naudojamas, nes "Renault" reikėjo lengvai identifikuojamos emblemos. 1923 metais buvo pritaikytas „Renault“ pavadinimas, užrašytas ant apvalių grotelių. Tai buvo pirmas atvejis, kai markės pavadinimas buvo užrašytas automobilio priekyje. Emblema buvo gerai matoma ir praktiška, nes buvo... ir garso signalas! Galiojančios taisyklės reikalavo signalą montuoti automobilio priekyje, už metalinių grotelių. Specialiai pritaikytas specifinei „Renault“ „aligatoriaus“ nosiai, logotipas ties centrine linija buvo padalytas pusiau.

1925 m.: „Renault“ renkasi deimantą

1923 metais apvalusis logotipas įgijo kampuotą formą, geriau derančią prie kampuotų kapoto linijų. Nuo 1924 metų deimanto formos logotipai buvo naudojami kartu su apvaliaisiais. Pirmiausia jie pasirodė ant aukštos klasės kelioninio automobilio „40 CV Type NM“ priekinės dalies. Šis geometrinis simbolis galutinai buvo pasirinktas nuo 1925 metų.

Pradžioje deimantas buvo naudojamas tik prabangiems, sportiškiems automobiliams, nuo 1929 metų pardavinėtiems su „Stella“ pavadinimu. Šie automobiliai ant kapoto viršaus turėjo dar vieną logotipą – kylančią žvaigždę su penkiomis uodegomis. Nuo 1931 metų „Stella“ ir „Grand Sport“ modeliuose antrasis logotipas net pakeitė deimantą. Tai truko iki Antrojo pasaulinio karo, kol šie automobiliai buvo nustoti gaminti. O štai deimantas jau puikavosi ant visų „Renault“ modelių kapotų.

Nepaisant to, kad nebuvo visą automobilių gamą vienijančio ženklo, praėjusio amžiaus ketvirtajame dešimtmetyje markė įgijo stabilumą ir vienalytiškumą. Tam daug įtakos turėjo šrifto ir ženklinimo specifika, taip pat kompanijos pardavimų tinklas. Šiuo periodu kompanija turėjo dar vieną šūkį: „Renault“, l’Automobile de France“ (liet. „Renault“, Prancūzijos automobilis“).

1945 m.: spalvotas deimantas

1945 metų sausio 16 dieną „Renault“ vyriausybės nurodymu buvo nacionalizuota, pakeičiant jos statusą. Kompanija tapo „Régie Nationale des Usines Renault“. Siekiant komercinių tikslų, buvo išsaugotas „Renault“ vardas. Markės pažadas liko beveik nepakitęs, tik šiek tiek papildytas: „Plus que jamais, Renault, l’Automobile de France“ (liet. „Daugiau nei bet kada, Renault, Prancūzijos automobilis“). Nuo 1946 metų šie pokyčiai atsispindėjo ir deimanto logotipe, kuris oficialiuose dokumentuose pirmą kartą parodytas spalvotas. Naujasis logotipas buvo geltonas juodame fone, ant jo atsirado užrašas „Régie Nationale“ (liet. „valstybės kompanija“). Geltona tapo markės spalva.

Nauja logotipo "Renault" - aistra gyvenimui" pabrėžiama apvalesnėmis, šiltesnėmis nei ankstesnėse emblemose "deimanto" linijomis. / Gamintojo nuotrauka

Deimantas tapo neatsiejamas nuo „Renault“ ir buvo įtrauktas į visus dokumentus bei reklamas. Nepaisant to, kai kuriems markės produktams buvo naudojami neįprasti ženklai. 1950 metais dauguma produktų buvo žymimi plastikiniais logotipais su deimantu arba be jo: 1951 metais – Prancūzijos žemėlapis su RNUR ženklu, tristiebis laivas su išpūstomis burėmis ant modelio „Frégate“ arba „Renault – Régie Nationale“ ženklas su karūna ir trimis delfinais virš jos ant 1956 metų modelio „Dauphine“. Pastarasis pavadinimas prancūzų kalboje reiškia delfino patiną.

Šie stilistiniai ieškojimai baigėsi 1959 metais: ant grotelių liko tik deimanto formos logotipai. Pradedant „Renault 4“, automobiliams ir prekybos tinkluose pradėtas naudoti naujas, siauresnis logotipas, pavadintas „Pointe de Diamant“ (liet. „deimanto galiukas“). Emblemoje išliko plonesniu šriftu parašytas „Renault“ pavadinimas, tačiau nebeliko užrašo „Régie National“. Kai kada, įkomponuotas asimetrinių grotelių dešinėje (pavyzdžiui, „Renault 8“), logotipas buvo naudojamas kaip kėbulo šonų dekoracija (pavyzdžiui, galiniai „Renault 16“ sparnai). Dokumentuose naudotas baltos ir juodos spalvos logotipas geltoname fone.

1972 m.: naujojo deimanto dilema

Siekdama pabrėžti deimanto stiprumą, 1972 metais kompanija nusprendė padaryti jį platesnį ir aiškesnių linijų. Deimantas tapo geriau matomas, iš jo pašalintas „Renault“ pavadinimas. Pirmą kartą šis logotipas panaudotas ant „Renault 15“, 17 ir pirmųjų R5 modelių. Tačiau vienas dalių tiekėjas pareiškė, kad šis logotipas yra jo naudojamo ženklo plagiatas. Pateiktas oficialus skundas privertė „Renault“ ieškoti naujo dizaino.

Kompanija nusprendė įtraukti savo meno ir industrijos politiką, pradėtą 1967 metais. Tarp šios programos dalyvių buvo menininkas Victoras Vasarely. Dirbdamas kartu su sūnumi Yvaralu, optinio meno pradininkas sukūrė logotipą, sudarytą iš paralelinių linijų. Gautas rezultatas – paprastas ir įmantrus, modernus ir vizualiai patrauklus. Naująjį logotipą, kuriame nebuvo „Renault“ pavadinimo, patvirtino kompanijos vadovas Pierre Dreyfusas. Anksčiau parduoti automobiliai su senaisiais logotipais buvo atšaukti į priežiūros centrus, kad būtų pakeisti jų ženkliukai. O pirmasis nauju deimantu papuoštas automobilis buvo „Renault 5“. Šis ženklas tapo pirmuoju ilgalaikiu markės logotipu ir buvo naudojamas dvidešimt metų.

1973 metais „Renault“ agentūrai „Publicis“ užsakė sukurti reklamos kampanijas. 1985 metais agentūra pasiūlė vieną iš garsiausių šūkių, kuris savo prasmę išsaugo iki šių dienų: „Renault, Des Voitures à Vivre (liet. „Renault“, automobiliai gyvenimui“).

1992 m.: deimantas didėja

Praėjus dvidešimt metų po Vasarely logotipo sukūrimo, „Renault“ nusprendė peržiūrėti jo vaizdinį identitetą. Siekdama išreikšti markės įkūnijamą kokybės standartą, „Renault“ kreipėsi į Jeano Perreto vadovaujamą agentūrą „Style Marque“. 1992 metų logotipas buvo toks pat elegantiškas, bet paprastesnis ir „stipresnis“, su trijų matmenų reljefu. Jį sukūrė Jacques Paumier („JPG Design“), ženklą paversdamas skulptūra. Tai buvo emblema, užsimenanti apie markės produktų kokybę ir tvirtumą. Naują markės tapatybę lydėjo naujas pavadinimo užrašas, suprojektuotas dizainerio Wolffo Olinso. Taip kiekviename dokumente ir reklamoje vėl atsirado „Renault“ vardas. Deimantas užėmė tvirtą poziciją automobilių kapoto priekyje, priekinių grotelių centre.

Praėjusio amžiaus paskutiniame dešimtmetyje kompanija sulaukė esminių pokyčių: 1995 metais akcijos buvo pasiūlytos atviroje rinkoje, įsigyta „Dacia“, 1999 metais sudarytas aljansas su „Nissan“. Tuomet – „Samsung Motors“, po metų pervadintas į RSM. Pasikeitė ir „Renault“ reklamos kampanija. 2000 metais markė pasirinko šūkį „Créateur d’Automobiles“ (liet. „Automobilių kūrėjas“).

„Renault“ taip pat šiek tiek atnaujino savo vizualinę tapatybę. 2004 metais deimanto simbolis buvo įkomponuotas viduryje geltono kvadrato, pabrėžiant jo reljefą ir turinį. Vėl buvo pakeistas markės pavadinimo šriftas. Erico de Berrangerio sukurtas užrašas buvo įkomponuotas logotipo dešinėje. Po trejų metų „Renault“ vardas atsirado geltoname rėme, po deimantu, tuo pačiu metu sukuriant dešimtąjį šūkį „Renault – Drive the Change“ (gali būti verčiama kaip „Renault – vairuok pokyčius“).

2015 m.: „Renault – aistra gyvenimui

Logotipo pakeitimas – svarbi žinia. 2012 metais markė pristatė atnaujintą gamą su šiltesniu ir jautresniu dizainu, klientams žadančiu galimybę „įsimylėti“ šiuos produktus. Didesnis logotipas užima pagrindinę ir dominuojančią vietą ant priekinių grotelių. Tai automobiliams suteikia daugiau patrauklumo ir leidžia akimirksniu identifikuoti kaip „Renault“ modelius. Šiek tiek pakeistas logotipas buvo pritaikytas skirtingoms gamoms, pavyzdžiui, elektromobiliams naudojamas melsvos spalvos logotipas.

„Renault“ iš naujo kuria savo ikonas, klientams siūlydama gyvenimo pilnatvę leidžiančius patirti automobilius. Tokius, kaip naujasis „Espace“, kurie ne tik nuostabiai atrodo, bet ir yra puikiai jaučiami. Ji pateikia sumanias naujoves, papildančias jūsų gyvenimą. Pavyzdžiui, gale įkomponuotas naujojo „Twingo“ variklis leidžia padidinti jo manevrigumą. Kiekvieną dieną „Renault“ automobiliai ir paslaugos yra pasirengę palengvinti mūsų gyvenimą. Pavyzdžiui, kaip „R-Link“ kompiuteris.

Dėl šios priežasties, siekiant pratęsti ir papildyti šį įsipareigojimą, 2015 metų balandžio 15 dieną „Renault“ pristatė naują prekės ženklą. Naujoji tapatybė atsispindės visuose kompanijos skelbiamuose dokumentuose ir reklamoje. Ji yra papildoma nauju, skambiu šūkiu. Nauja logotipo išvaizda pabrėžiama apvalesnėmis, šiltesnėmis linijomis. Pasirinktas naujas, „lengvesnis“ markės pavadinimo šriftas ir šūkis, sujungiantis markės pažadą: „Renault – aistra gyvenimui“*.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"