TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

„Ryanair“ skalbia nuo munduro praeities „dėmes“

2016 05 03 6:00
Papildomas bagažas keleiviams oro uoste kainuos tiek, kiek perkant bilietą internetu, o patiems nebereikės likus 24 val. iki skrydžio įsiregistruoti internetu, - tai bus daroma automatiškai. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Daugiausia keleivių Europoje, o kartu ir Lietuvoje, skraidinanti bendrovė „Ryanair“ pasiryžusi ištrinti skirtumus tarp pigių skrydžių ir tradicinių bendrovių teikiamų paslaugų. Didelė staigmena – kompanija jau šią gegužę pradės testuoti pirmą jungiamąjį maršrutą.

Tiesa, vienas svarbus skirtumas išliks – kur kas mažesnė skrydžio kaina. Pokalbio su „Lietuvos žiniomis“ metu ne kartą tai pabrėžė bendrovės rinkodaros ir pardavimų vadovas Skandinavijos ir Baltijos šalims Hansas Jorgenas Elnaesas. Žinoma, kritikai galėtų atkirsti, jog greičiausiai nerasite rinkodaros specialisto, kuris savo bendrove viešai sudvejotų. Bet šiuo atveju lyderio pozicija grindžiama ne tik žodžiais, bet ir skaičiais.

Pernai 106 mln. keleivių, keliavusių su „Ryanair“, vidutiniškai už skrydį mokėjo 47 eurus. Artimiausias konkurentas „Wizzair“ skraidino už 60 eurų, tačiau skirtumas tarp pigiųjų ir senųjų rinkos ryklių milžiniškas – pavyzdžiui, vidutiniam statistiniam „Lufthansos“ keleiviui skrydis atsiėjo 230 eurų.

„Anksčiau mūsų tikslas buvo vienintelis – nugabenti klientą iš taško A į tašką B už mažiausią įmanomą kainą. Labai greitai augant atėjo laikas, kai supratome, jog privalome atsigręžti į paslaugų kokybę. Juk nelogiška, jog keleiviai veržiasi vieni per kitų galvas, kad užsiimtų geresnę vietą lėktuve. Todėl prieš dvejus metus ėmėmės strategijos „Always Getting Better“ („Nuolat tampame geresni“). Ji savo rezultatais įrodo, jog judame teisinga kryptimi“, – teigė H.J.Elnaesas.

Nesusipratėlių nebebaus

Viena pagrindinių priežasčių, dėl kurių bendrovę iki šiol keiksnodavo keleiviai – didžiuliai papildomi mokesčiai. Bendrovė juos taikė, pavyzdžiui, viršijus leidžiamą bagažo svorį arba pamiršus atsispausdinti lėktuvo bilietą. Keleiviai neretai ir visai pagrįstai jautėsi įspausti į kampą – arba sumokėsi oro uoste gerokai išpūstą mokestį, arba teks atsisveikinti su bagažu ar pačia kelione. Keikdavosi, bet „Ryanair“ nepalikdavo. Pasak H. J. Elnaeso, tokiai praktikai, kai keleiviai papildomais mokesčiais galėjo pasijausti baudžiami, atėjo galas.

„Iš viso, priklausomai nuo skrydžio krypties, metų laiko, kitų kintamųjų, bagažui apmokestinti taikėme net 108 skirtingus įkainius, dabar jų teliko 6. Kai turi daugiau nei 100 mln. keleivių per metus, privalai supaprastinti procesą. Užsisakant papildomą bagažą oro uoste prieš kelionę, netaikysime didesnio mokesčio nei perkant bilietą internetu. Lėktuvo bilietą dabar galima tiesiog išsaugoti išmaniajame telefone. Keleiviams, kurie rezervuoja vietas, nebereikės likus 24 val. iki skrydžio įsiregistruoti internetu. Tai bus daroma automatiškai“, – gausybę pokyčių vardijo „Ryanair“ pardavimų vadovas.

Ypač daug dėmesio „Ryanair“ komanda skyrė paslaugoms per išmaniesiems telefonams skirtą „Ryanair“ programėlę. Tokiu būdu bilietus užsisako vis daugiau keliautojų.

Dalį pokyčių, kurių ėmėsi „Ryanair“, iš esmės galima įvardyti kaip lojalumo programą. „My Ryanair“ klubo nariams teks specialios nuolaidos, taip pat galimybė 24 val. anksčiau įsigyti bilietus į naujus skrydžius. Nuo šio rudens keleiviams, kurie su „Ryanair“ per vienus metus skris 12 kartų, tryliktas skrydis bus nemokamas. Taip pat bilietus į skrydį nuo šiol galima rezervuoti, o atšaukus per 24 arba 48 valandas, H. J. Elneaso teigimu, bus nuskaitytas tik simbolinis mokestis.

„Norite nuvykti su draugais į futbolo rungtynes Anglijoje ir radote tam savaitgaliui bilietų pasiūlymą už labai gerą kainą? Rezervuokite bilietus, o vėliau draugams patvirtinus „Valio, varom!“ baigsite užsakymą, arba priešingai – atšauksite rezervaciją“, – aiškino pašnekovas.

Paleis jungiamąjį maršrutą

Tačiau viena didžiausių staigmenų, kurios pagalba „Ryanair“ gali ištrinti paskutinius skirtumus tarp į mažiausią kainą orientuotų ir tradicinių avialinijų – jungiamieji skrydžiai. Pokalbio su LŽ metu H.J.Elnaesas atskleidė, kad pirmąjį jungiamąjį maršrutą Dublinas-Londonas (Stanstedas)-Barselona keleiviams pasiūlys šią gegužę.

„Skrendantiems šia kryptimi nereikės pereiti papildomos pasieniečių patikros (Stanstedo oro uoste – red.), taip pat perkelsime bagažą. Šiuo tęstiniu maršrutu, kuris iš pradžių truks 3–6 mėnesius, įvertinsime, kaip viskas veikia, ar spėjame. Nenorime, jog per skubėjimą pamestume keleivių bagažą arba prailgtų laikas, kurį vidutiniškai mūsų lėktuvai praleidžia ant žemės – 25 minutės. Jei jungiamųjų skrydžių paslauga pasiteisintų, keliones tai padarytų dar paprastesnes“, – sakė H. J. Elnaesas.

„Ryanair“ atstovas pasidžiaugė ir tuo, kad šį pavasarį atidarytas „Ryanair“ maršrutas iš Palangos oro uosto į Londoną pasiteisino su kaupu. Jo teigimu, oro linijoms aktyviau bendradarbiaujant su Lietuvos oro uostais, turizmo institucijomis, savivalda į Lietuvą būtų galima pritraukti dar daugiau turistų ir užsienio verslininkų.

Praėjusiais metais „Ryanair“ per Lietuvos oro uostus, bendrovės duomenimis, gabeno 1,5 mln. keleivių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"