TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

„Saab“ prisikėlė, tačiau ateitis miglota

2013 12 04 6:00
Lietuvius labiausiai domina dyzelinu varomi „Saab 9-5" automobiliai. LŽ archyvo nuotrauka

Po daugiau nei dvejų metų pertraukos „Saab“ automobilių gamykloje Trolhetane, Vakarų Švedijoje, pirmadienį darbiniu tempu ėmė gausti mašinų surinkimo konvejeriai. Švediškos kokybės simboliu tapusios markės atstovai Lietuvoje kol kas apie naujų automobilių pardavimą kalba miglotai – laukia aiškesnės naujųjų gamyklos savininkų strategijos.

„Saab“ nuopuolio istorija prasidėjo 2000 metais, kai kompanijos valdymą į savo rankas perėmė JAV automobilių pramonės milžinas „General Motors“ (GM). Nuo tada vis pasigirsdavo kalbų, kad užsispyrę švedai neleido naujajam savininkui tvarkytis kaip savo kieme – kurti pigesnių modelių ar iškelti automobilių surinkimo gamyklos už Švedijos ribų. Prasidėjus pasaulinei ekonomikos krizei ir „Saab“ bei GM atsidūrus giliausioje duobėje, amerikiečiai panoro atsikratyti švediškos podukros.

Šioje istorijos vietoje ėmė figūruoti Lietuvoje žinomas rusų milijardierius, buvęs bankrutavusio „Snoro“ banko ir Olandijoje įsikūrusio sportinių automobilių gamintojo „Spyker“ akcininkas Vladimiras Antonovas. Tačiau „Spyker“ kapitalo kilme abejoję amerikiečiai ir švedai blokavo sandorį. „Spyker“ bandė pritraukti investicinio kapitalo iš milijardais besižarstančių kinų investuotojų, o tam prieštaravę „General Motors“ atstovai neslėpė, jog baiminasi savo gamybos paslapčių nutekėjimo į kinų rankas. Teisme 3 mlrd. dolerių ieškinį dėl sužlugdyto sandorio pateikęs „Spyker“ nieko nepešė - po dvejus metus trukusio teismo proceso šių metų birželį JAV teismas priėmė sprendimą GM naudai.

Atnaujino „9-3“ gamybą

Kinai į Trolhetaną vis dėlto atkeliavo - „Saab“ kontrolinį akcijų paketą perėmė „National Electric Vehicle Sweden“ (NEVS) konsorciumas, kurio kapitalas kildinamas iš Kinijos. O švedų žiniasklaida pasakojo, kad „Saab“ veiklos atnaujinimu ypač džiaugėsi vietos bendruomenė, nes dešimtadalis iš 45 tūkst. miesto gyventojų dėl „Saab“ uždarymo buvo likę be darbo. Švedai kinams kėlė pagrindinį reikalavimą – gamykla turi veikti Švedijoje. Beje, kinų gamintojui „Geely“ priklauso ir kitas švedų automobilių gamintojas „Volvo“, už kurį 2010 metais jie paklojo beveik 5 mlrd. litų.

Jau pats naujojo savininko pavadinimas byloja, kad kinai orientuosis į eletromobilių gamybą. Pirmieji elektriniai „Saab“, panaudojant „9-3“ modelio bazę, nuo konvejerio turėtų nuriedėti kitąmet ir pirmiausia bus skirti Kinijos rinkai. „Išties sudėtinga pradėti gamybą po netrumpos pertraukos. Tačiau džiaugiuosi, kad mes, mūsų partneriai ir SAAB automobilių gerbėjai šiai kelionei yra pasiryžę“, - pirmadienį, oficialiai atnaujinant gamyklos veiklą Trolhetane, teigė NEVS prezidentas Mattiasas Bergmanas.

GM priklausantys patentai lemia, kad iki 2011 metų didelio populiarumo sulaukusio „9-5“ modelio „Saab“ negamins. Ribotai atnaujinama tik 2 litrų turbobenzininio variklio varomo „9-3 Aero“ gamyba. Oficiali jo kaina Švedijos rinkai – 109 tūkst. litų.

Domintų dyzeliniai modeliai

Lietuvos automobilių mėgėjai šios markės automobilius vertino dėl išskirtinės variklių galios ir patikimai dirbančios važiuoklės. Oficialūs gamintojo atstovai Lietuvoje – „Žaibo ratas Vilnius“ ir Kaune esantis „Piliakalnio“ autocentras – per beveik metus iki gamybos sustabdymo pardavė keliasdešimt 2010 metais nuo konvejerio nuvažiavusių antrosios kartos „Saab 9-5“ automobilių. LŽ kalbinti kauniečiai teigė šiuo metu jau pradėję derybas su naujaisiais Trolheteno gamyklos vadovais, o Vilniaus įmonės direktorius Vilandas Burnys tikino, kad konkretesnės bendradarbiavimo perspektyvos paaiškės kitąmet.

„Susirašinėjame - naujieji gamyklos vadovai mus informavo apie savo ketinimus. Dabar turime nuspręsti, kaip toliau bendradarbiausime. Didelių pokyčių nėra, tačiau reikia peržiūrėti sutartis. Jie turi naujų reikalavimų atstovams. Kol kas jie patys nėra išsprendę visų problemų bei tvirtai įsitikinę, kaip seksis pardavinėti naujus automobilius. Antraip, kaip įprasta, būtų pradėję priimti išankstinius užsakymus iki gamyklos paleidimo likus trims mėnesiams“, - sakė „Piliakalnio“ autocentro direktorius Anatolijus Čeupačenka.

Jo teigimu, „Saab“ markės automobilių savininkai Lietuvoje neturėjo progos nusivilti šiuo gamintoju, nes garantinis aptarnavimas ir naujų detalių tiekimas niekada nenutrūko. „Jei jie atnaujintų „9-5“ modelio gamybą, būtų pasaka, nes šis modelis Lietuvoje sulaukė didelio susidomėjimo. Daugelis tuo metu pirko automobilius su dyzeliniu varikliu. Benzininius modelius lietuviams parduoti būtų sunkiau, nors, pavyzdžiui, Estijoje, vairuotojai renkasi būtent benziną. „Saab“ ketina gaminti ir elektromobilius, tad jei būtų pigūs, manau, turėtų pasisekimą. Bet ne Lietuvoje, nes mūsų valdžia elektra varomiems automobiliams neskiria subsidijų. Mūsų galimybės toliau tęsti bendradarbiavimą priklauso nuo to, kaip „Saab“ pavyks išjudinti pardavimą artimiausiu metu. Manau, situacija taps aiškesnė po Naujųjų metų“, - pažymėjo „Žaibo ratas Vilnius“ direktorius Vilandas Burnys.

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ gruodžio duomenimis, šiuo metu šalies keliais rieda apie 6500 TA perėjusių „Saab“ automobilių. Pagal populiarumą ši markė užima 23-iąją vietą – sudaro 0,5 proc. Lietuvos automobilių parko.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"