TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

„Skenduoliai“ iš Teksaso Lietuvą aplenkia

2015 07 22 6:00
Lietuvos auksarankiai automobilių meistrai sugeba naujam gyvenimui prikelti Amerikos "skenduolius".  LŽ archyvo nuotrauka

Amerikos žiniasklaida praneša, kad po gausių liūčių gegužės pabaigoje JAV Teksaso valstijoje dešimtys tūkstančių iki tol tvarkingų automobilių tapo „skenduoliais“. Baiminamasi tokių mašinų skverbimosi į Lietuvą bei aplinkines valstybes.

Statistikos duomenimis, net 60 proc. į Europą iš užatlantės importuojamų naudotų automobilių turi neigiamą istoriją. Pirkėjams daugiausia rūpesčių kelia Amerikoje pavogti arba skendę, o vėliau auksarankių perdaryti ir parduoti automobiliai. Pirmuoju atveju kaip sąžiningas įgijėjas vairuotojas dar gali už mašiną sumokėtų pinigų ir neprarasti, tačiau antruoju įmanoma prarasti ir pinigus, ir gyvybę.

Į LŽ paskambinęs vilnietis atkreipė dėmesį, kad paskutinį kartą „skenduolių“ iš JAV mūsų šalyje buvo pagausėję 2013 metais, Amerikos rytinę pakrantę nusiaubus uraganui Sandy. „Uraganas Amerikoje praūžė dar 2012-ųjų pabaigoje, o į mūsų šalį pirmuosius „skenduolius“ pradėta gebanti maždaug po dviejų mėnesių. Dabar lygiai tiek pat laiko praėjo nuo liūčių Teksase“, - dalijosi dvejonėmis Vilniaus gyventojas.

Registravimo barjerai

Tačiau LŽ kalbinti pareigūnai ir verslininkai tikina iš Amerikos jokio padidėjusio srauto automobilių, kurie vėliau liktų mūsų šalyje, nepastebėję. Be to, esą tokioms mašinoms neįveikiama kliūtis tapo pernai pakeista iš trečiųjų šalių į Lietuvą atgabentų mašinų įregistravimo tvarka. Dabar registruojama transporto priemonė turi būti apdrausta privalomuoju transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimu, privalo būti sumokėti muito mokesčiai ir atlikta bei galioti jos privalomoji techninė apžiūra. Tiesa, išskyrus atvejus, kai registruojami nauji automobiliai arba tie, nuo kurių pirmosios registracijos Europos ekonominės erdvės šalyje datos nepraėję 3 metai.

Iš Amerikos atvežtų naudotų mašinų parametrai skiriasi nuo tų, kurios važinėja Europos Sąjungos (ES) keliais. O tai reiškia, kad norint jas registruoti Lietuvoje dar reikia papildomai atlikti ir techninės atitikties ekspertizę. Automobilio parengimas jai ir pati ekspertizė kainuoja nemažus pinigus, tad esą amerikietiška mašina tiek pabrangsta, kad retas Lietuvos pirkėjas ja besidomi.

Tokia teorija. O iš tikrųjų importuotojai toliau gausiai siūlo iš Amerikos atgabentas mašinas. Kita vertus, nemaža jų dalis atgabenta dar prieš įsigaliojant naujai registravimo tvarkai. „Iš Amerikos laivais naudotų automobilių atplukdoma vis mažiau. Tai plika akimi matyti“, - dienraščiui LŽ sakė Panevėžio automobilių turgų administruojančios bendrovės „Autalis“ vadybininkas Aidas Nauronis.

Verslininko žodžius patvirtina valstybės įmonės „Regitra“ skelbiama statistika. Anot jos, pirmąjį pusmetį nuolat naudoti Lietuvoje buvo registruota 59 491 naudota lengvoji transporto priemonė. Iš jų didžiausią dalį (46,7 proc.) sudarė automobiliai, anksčiau registruoti Vokietijoje (27 806), 15,8 proc. – Prancūzijoje (9 395), 8,5 proc. – Italijoje (5063), 8,4 proc. – Belgijoje (5008 ), 6,6 proc. – Nyderlanduose (3945) ir tik 3,6 proc. – JAV (2151).

Keliauja į Rytus

LŽ konsultavę verslininkai teigė, kad nemaža dalis iš Amerikos importuotų mašinų Lietuvoje registruojamos tik laikinai, joms nereikia privalomosios techninės apžiūros, o vėliau jos iškeliauja dažniausiai į Rytus. „Tarp jų gali būti ir „skenduolių“. Taigi pagrindo nerimauti daugiau turi aplinkinių šalių, o ne Lietuvos vairuotojai“, - juokavo LŽ pašnekovai.

„Regitros“ viešųjų ryšių specialistė Laimutė Užupė taip pat skaičiavo, kad pirmąjį pusmetį per Lietuvą iš tikrųjų keliavo daugiau naudotų automobilių, nei jų atspindima oficialiame Kelių transporto priemonių registre. „Sudėjus tuos lengvuosius automobilius, kurie turi nuolatinę registraciją, ir tuos, kurie nuo sausio ir birželio buvo registruoti laikinai, išeitų, kad iš viso Lietuvoje buvo įregistruoti 72 532 naudoti lengvieji (M1) automobiliai“, - teigė „Regitros“ atstovė.

L. Užupė sakė, jog nėra atskirai skaičiuojama, kiek automobilių iš bendro per Lietuvą keliavusių naudotų transporto priemonių skaičiaus buvo eksploatuoti Amerikoje. Kartu ji neneigė, kad tas skaičius turėtų būti apie 3,6 procento. „Tikrovėje tas nuošimtis tikrai yra daug didesnis“, - pridūrė „Regitros“ viešųjų ryšių specialistė.

Istoriją galima patikrinti

Didžiausią iš už Atlanto atgabentų lengvųjų naudotų automobilių pasirinkimą Lietuvos pirkėjams siūlančios bendrovės „BRC Auto“ vadybininkas Matas pažymėjo, kad tikimybė mūsų šalies pirkėjui įsigyti Amerikos „skenduolį“ šiandien yra labai maža. „Rizika, žinoma, visada lieka, bet įsigyjant mašiną dideliame aukcione ji labai mažytė“, - sakė LŽ pašnekovas pabrėždamas, kad jo atstovaujama bendrovė mašinas perka tik Amerikos dideliuose aukcionuose.

Pasak Mato, tokiuose aukcionuose pirktą automobilį dažniausiai lydi ir skaidri istorija. Ją naudojantis šiuolaikinėmis technologijomis galima lengvai patikrinti. Pardavėjai pirkėjui e. paštu arba SMS žinute atsiunčia kėbulo numerį, kurį šis surenka „Carfax“ sistemos internetinėje svetainėje. Tai 30 metų veikianti sistema, kuri iš pradžių amerikiečius, o dabar ir viso pasaulio gyventojus saugo nuo apgavysčių.

Matas tvirtino, kad nusipirkti automobilio istorijos išklotinę „Carfax“ sistemoje kainuoja 4 JAV dolerius (3,67 euro). Pavyzdžiui, kartu su LŽ žurnalistu „BRC Auto“ vadybininkas patikrino vieno bendrovės pardavinėjamo 2012 metų gamybos visureigio istoriją. Iš jos aiškėjo, kad nuvažiavusi 27 tūkst. mylių (apie 43,2 tūkst. kilometrų) mašina jau buvo vienąkart parduota. Dabar jos rida - 34 tūkst. mylių (54,4 tūkst. kilometrų). Taip pat, rodė išklotinė, buvo daužtas visureigio priekis. Vis dėlto jo kaina nėra maža – automobilis pirkėjams siūlomas už 22,6 tūkst. eurų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"