TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

„Tesla“ ieško vaistų nedėmesingiems vairuotojams

2016 09 01 6:00
Atnaujinus "Teslos" elektronines programas, elektromobilių vairuotojai atitraukti žvilgsnį nuo kelio veikiant automatinei valdymo sistemai "Autopilot" galės tik labai trumpam.  "Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Po tragiško įvykio, kai netinkamai suveikus prabangaus elektromobilio „Tesla Model S“ automatinio valdymo sistemai „Autopilot“ žuvo mašiną vairuojantis žmogus, Amerikos gamintoja „Tesla Motors Inc.“ nutarė apsaugoti savo elektrines transporto priemones nuo „nedėmesingų vairuotojų“.

Apie tai praneša automobilininkų portalas „AutoBlog“. Jo duomenimis, „Tesla Motors Inc.“ atnaujins savo elektromobilių elektronines programas, ir dauguma atnaujinimų bus susiję su sistema „Autopilot“. Anot „AutoBlog“, kuris remiasi šaltiniais elektromobilių gamybos bendrovėje, šitaip „Tesla Motors Inc.“ stengsis apsaugoti savo mašinas nuo „nedėmesingų vairuotojų“. Tokiais yra laikomi vairuotojai, kurie, portalo teigimu, „mano, kad važiuojant elektromobiliu „Tesla“ jo pagalbinė elektronika gali visiškai pakeisti prie vairo sėdintį žmogų, todėl ją įjungęs jis visiškai nustoja valdęs transporto priemonę“.

Mirtino pavojaus nepastebėjo dėl „Hario Poterio“

Amerikos teisėsauga jau išsiaiškino, kad 2016 metų gegužės 7 dieną netoli Villistono miesto (Floridos valstija) žuvęs „Tesla Model S“ vairuotojas Joshua D. Brownas savo mirties akimirką valdė ne elektromobilį, o ramiai žiūrėjo fantastinę kino juostą „Haris Poteris“. Tuo metu pro Villistoną šaunančia autostrada „Tesla Model S“ važiavo valdoma automatinės elektroninės sistemos „Autopilot“. Apie 15.40 val. kelią elektromobiliui pastojo į kairę per dvi autostrados juostas sukantis sunkvežimis su puspriekabe. Vadinamasis autopilotas atsiradus kliūčiai lyg ir privalėjo elektromobilį sustabdyti. Bet to neįvyko ir „Tesla Model S“ dideliu greičiu palindo po vilkiko puspriekabe. Ši tiesiog „nupjovė“ elektromobilio kabinos viršutinę dalį. Po to „Tesla Model S“ dar riedėjo autostrada, išvažiavo į šalikelę, už kelių šimtų metrų nuo eismo įvykio vietos rėžėsi į pakelės tvorą, nuvertė ją, apsisuko ir sustojo tik tada, kai jos kelyje atsirado dar viena tvora. Vairuotojas, aišku, buvo žuvęs dar susidūrimo akimirką.

Tyrimą dėl tragiško incidento vis dar atlieka Šiaurės Amerikos saugaus eismo administracija (NHTSA). Tačiau gamintoja „Tesla Motors Inc.“ pati paskubėjo įvardyti, kas, jos nuomone, labiausiai kaltas dėl tragedijos. Anot bendrovės pranešimo, esą „Autopilot“ vaizdo kamera neidentifikavo priekyje važiuojančios transporto priemonės dėl aukštos jos puspriekabės prošvaisos, baltos jos spalvos ir ryškios saulės šviesos.

Taip pat buvo atkreiptas dėmesys, kad į elektromobilius „Tesla“ montuojama automatinė mašinos valdymo sistema „Autopilot“ kol kas negali valdyti mašinos visiškai savarankiškai. Tai pagalbinė sistema, kurią galimybę įjungti turi tiktai vairuotojas. Mašinos kelyje atsiradus kliūčiai elektronika gali priversti elektromobilį sustoti, persirikiuoti, valdyti jo greitį, tačiau valdymas tampa problemiškas važiuojant, pavyzdžiui, kalnuota vietove, kur daug staigių posūkių. Dėl to vairuotojo komandos visuomet turi pirmenybę prieš autopiloto. Užtenka vairuotojui įsikišti į „Autopilot“ valdymą, kad šis nustotų veikęs. Bet tragiško susidūrimo Floridoje akimirką staigiai persirikiavusio vilkiko nepastebėjo nei vairuotojas, nei elektronika.

Dar vienas automatiniu būdu valdomas „Tesla“, šįkart – visureigis „Model X“, savo šeimininko vos nepražudė po poros mėnesių, liepos 1 dieną JAV Pensilvanijos valstijoje. 77-erių Alberto Scaglione's iš Mičigano (JAV) valstijos valdoma transporto priemonė posūkyje tarp kalvų staiga nukrypo nuo trajektorijos ir trenkėsi į kelio atitvarą. Jei ne šis, avarija irgi galėjo baigtis tragiškai. Dėl eismo įvykio amerikietis irgi kaltina prabangaus visureigio automatinę valdymo sistemą „Autopilot“, kuri akimirkai nustojo veikti.

Atjungs be vairuotojo

Pasak „AutoBlog“, po avarijų „Tesla Motors Inc.“ sudarė planą, kaip atnaujinti „Autopilot“ sistemą, kad ši nebūtų nelaimių priežastimi, kai elektromobilius vairuoja labiau technologijomis nei patys savimi pasitikintys žmonės.

Atnaujinta „Teslos“ automatinio valdymo sistema pati išsijungs, jei vairuotojas nukels rankas nuo vairaračio bent 15 sekundžių. Tiesa, prieš tai elektromobilį valdantis žmogus bus kelis kartus įspėtas dėl būtinybės būti budriam ir pačiam prižiūrėti, kaip vyksta transporto priemonės valdymas. Jei vairuotojas nepaklus, jo vairuojama „Tesla“ bus pradėta stabdyti.

Jei elektromobilis visai sustos ir kartu bus išjungta jo automatinio valdymo sistema, iš naujo naudotis „Autopilot“ sistema „Tesla“ vairuotojui bus leidžiama tik atlikus tam tikras procedūras. Pirmiausia vairuotojas turės jau be automatikos valdomą mašiną nuvairuoti į artimiausią parkavimo aikštelę, pavarų dėžės svirtelę įjungti „Parking“ režimu ir laukti, kol „Autopilot“ pati aktyvinsis.

Gamintojos „Tesla Motors Inc.“ vadovybė teigia, kad tinkamai naudojant automatinę elektromobilio valdymo sistemą iš tikrųjų ji ne didina, o mažina avarijų tikimybę. „Jei važiuojama įjungus „autopilotą“, eismo įvykio galimybė sumažėja 50 proc.“, – ne kartą yra pažymėjęs Amerikos bendrovės vykdomasis direktorius Elonas Muskas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"