Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

„Tesla“ nekalta dėl vairuotojo žūties

 
2017 01 24 6:00
Amerikos saugaus eismo specialistai tvirtina, kad dabar į "Tesla Model S" montuojamos naujos pusiau automatinės valdymo sistemos "Autopilot" susidūrimo su priešpriešine kliūtimi galimybę sumažino 40 procentų.
Amerikos saugaus eismo specialistai tvirtina, kad dabar į "Tesla Model S" montuojamos naujos pusiau automatinės valdymo sistemos "Autopilot" susidūrimo su priešpriešine kliūtimi galimybę sumažino 40 procentų.

Floridos valstijoje (JAV) vairuotoją pražudžiusio „Tesla Model S“ gamintoja nebus baudžiama dėl tragiško įvykio. Ištirta, kad per avariją gegužę pusiau automatinės transporto priemonės saugos ir valdymo sistemos neturėjo kritinių techninių defektų.

Tai pranešė Amerikos saugumo keliuose agentūra (NHTSA), atlikusi išsamų tyrimą. Ji pabrėžė, kad po tragiško eismo įvykio Floridoje kompanija „Tesla Motors Inc“ į sedanus „Model S“ ir visureigius „Model X“ pradėjo montuoti naują pusiau autonominę mašinos valdymo sistemą „Autopilot“, kuri ateityje padės išvengti panašių incidentų.

Kaltino autopilotą

Floridos policijos duomenimis, avarija buvo užfiksuota netoli Villistono miesto, į šiaurę nuo valstijos sostinės Majamio. 2016 metų gegužės 7 dieną nedidelės technologijų bendrovės savininkas Joshua D. Brownas važiavo „Tesla Model S“ autostrada, besidriekiančia palei Villistoną. Apie 15.40 val. priekyje elektromobilio riedėjęs sunkvežimis su puspriekabe suko į kairę ir kirto važiuojamąją dalį, kuria skriejo „Tesla Model S“. Tuo metu jo vairuotojas buvo įjungęs autopilotą. Sistema atsiradus kliūčiai privalėjo sustabdyti elektromobilį, bet „Tesla Model S“ nesustojo ir lėkdamas dideliu greičiu palindo po vilkiko puspriekabe. Ši tiesiog „nupjovė“ elektromobilio kabinos viršų.

Paskui „Tesla Model S“ dar riedėjo autostrada, išvažiavo į šalikelę, už kelių šimtų metrų nuo eismo įvykio vietos rėžėsi į pakelės tvorą, nuvertė ją, apsisuko ir sustojo tik tada, kai kelyje atsirado dar viena tvora. Vairuotojas žuvo susidūrimo akimirką.

Neapdairus poelgis

Kaip nurodoma NHTSA pranešime, kurį cituoja portalas autoua.ua, agentūros tyrėjai padarė išvadą, kad tuo metu, kai įvyko tragiška nelaimė, „Tesla Model S“ saugos sistemos veikė puikiai, autopilotas – taip pat. Kitaip tariant, kilus avarinei situacijai mašinos pusiau automatinė valdymo sistema suveikė taip, kaip leido jos tuometinės technologinės galimybės.

Į sedanus „Tesla Model S“ ir visureigius „Tesla Model X“ montuojama pusiau automatinė autonominio valdymo sistema „Autopilot“ po incidento buvo patobulinta, tad dabar ji atsiradus kelyje pavojingai kliūčiai gali keisti mašinos judėjimo kryptį. Tyrimo autorių teigimu, dėl to susidūrimų, kai vairuotojai važiuoja elektromobiliais „Tesla“ įjungę pusiau automatines valdymo sistemas, sumažėjo 40 procentų.

Iškart po avarijos gegužę Villistono greitkelyje kompanija „Tesla Motors, Inc.“ teisinosi, esą ankstesnio autopiloto vaizdo kamera neidentifikavo priekyje važiuojančios transporto priemonės dėl jos aukštos puspriekabės prošvaisos, baltos spalvos ir ryškios saulės, todėl automobilis ir nebuvo sustabdytas.

NHTSA pranešime tiesiai nesakoma, bet galima numanyti, jog tikrasis tragedijos kaltininkas Floridoje buvo pats „Tesla Model S“ vairuotojas. Vyras pernelyg pasitikėjo pusiau automatinės elektromobilio valdymo sistemos „Autopilot“ galimybėmis, ir tai lėmė jo žūtį. Autopiloto naudojimo instrukcijose parašyta, kad vairuotojas privalo perimti elektromobilio valdymą visada, kai kelyje kyla pavojinga situacija. Tačiau tuo metu, kai įvyko avarija, J. D. Brownas per kompiuterį žiūrėjo kino juostą „Haris Poteris“. Tragedijos liudininko 62-ejų Franko Baressio teigimu, net elektromobiliui atsitrenkus į vilkiko puspriekabę, paskui – į tvorą ir sustojus už kelių šimtų metrų, kompiuteris neužstrigo ir toliau rodė populiarų filmą.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"