TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

„Tesla“ pasauliui atvėrė patentų skrynią

2014 06 13 11:36
Naujasis „Tesla Model X“ pirmuosius šeimininkus pasieks kitąmet. LŽ archyvo nuotrauka

Verslo korporacijos išleidžia milžiniškus pinigus supirkdamos smulkesniųjų žuvelių technologijas ir patentuodamos savo išrastas naujoves, o vėliau dėl patentų su konkurentais riejasi nesibaigiančiuose teismuose. Tik ne "Tesla".

„Tesla“ ir „SpaceX“ įkūrėjas Elonas Muskas labiau už viską mėgsta stebinti visuomenę ir kartu kelia audrą industrijose, kuriose ne vieną dešimtmetį karaliauja senieji banginiai su savo sukurtomis žaidimo taisyklėmis.

Svarbiausia – progresas

Amerikiečių elektromobilių kompanijos „Tesla“ vadovas šią savaitę pareiškė, kad jo vadovaujama bendrovė neinicijuos teismo procesų dėl savo technologinių patentų, jei jie bus panaudojami gera valia, vardan progreso. Tai reiškia, kad jei bet kuri kita kompanija norėtų gaminti elektromobilius, tai galėtų daryti laisvai naudodama visas „Tesla“ išrastas technologijas ir taip prisidėti prie kompanijos puoselėjamos aplinkos tvarumo vizijos.

„Pagrindinė mūsų bendrovės misija yra spartinti elektrinių automobilių visuotinį naudojimą, - paaiškino kompanijos atstovas Simonas Sproule'as prieš E.Muskui pareiškiant apie naują „Tesla“ požiūrį į patentinę teisę. - Jei mūsų žingsnis veiks kaip katalizatorius kitiems rinkos dalyviams, mes pasieksime tikslą“. Vėliau spaudos konferencijoje E.Muskas pridūrė, kad „leisti ilgas valandas, kuriant korporaciją yra sunku, bet dirbti dėl žmonijos pažangos yra lengva“.

Žinoma, „Tesla“, kaip ir bet kuri bendrovė, kurios akcijos viešai kotiruojamos biržoje, siekia gaminti ir parduoti – taigi (bent teoretiškai) uždirbti pelną. E.Musko manymu, toks siekis gali puikiausiai derėti su esminiu tikslu – skatinti visuomenės technologinę pažangą. Bendrovė nori pajudėti už kol kas nišinės „Tesla“ rinkos ir skiepyti mąstymo pokytį: elektriniai automobiliai nėra keistos mašinos – jie tiesiog automobiliai.

225 tūkst. litų už fantastika dvelkiantį elektrinį automobilį šiuo metu mielai moka Holivudo garsenybės, Silicio slėnio moksliukai ir... norvegai, bet tokia siaura publika niekada nepakeis automobilių pasaulio iš esmės. Tam būtina keisti vairuotojų mąstymą.

Inovatorius E.Muskas iš pagrindų laužo automobilių verslo taisykles.

Važinėja ir Lietuvoje

Žvelgiant į šiandienę eletromobilių pasiūlą, „Model S“ yra vienintelis elektrinis automobilis, kuris, jei turite nemenką sumą pinigų, gali kokybiškai pakeisti tradiciniais degalais varomą mašiną. Tuo įsitikino ir prieš tris mėnesius „Model S“ iš Jungtinių Valstijų atsiplukdę drabužių prekybos bendrovės „Du broliai“ savininkai Vaidas ir Tomas Jankauskai. Jie, kaip LŽ rašė anksčiau, jau žino, kad važinėja šiandien moderniausia transporto priemone pasaulyje.

Svarbiausias automobilių „Tesla“ pranašumas prieš pagrindinius konkurentus „Nissan Leaf“ ir „Mitsubishi i-Miev“ tas, kad vieną kartą mašiną įkrovus ja galima nuvažiuoti net iki kelių kartų didesnį atstumą nei kitomis elektra varomomis mašinomis. V. Jankauskas LŽ yra sakęs, jog pagal technines charakteristikas su kartą įkrautais akumuliatoriais naujuoju „Tesla Model S Performance“ galima įveikti 480 kilometrų.

„Su broliu arba pavieniui verslo reikalais dažniausiai važinėjame į Vilnių. Atstumas nuo Palangos iki sostinės – 350 kilometrų, pasiekus Vilnių dar ir po miestą prireikia pasisukioti. Tačiau visuomet lieka kokių penkiasdešimt kilometrų atsarga. Iš naujo baterijai įkrauti tinka ir paprastas 220 V elektros lizdas, užtenka vienos nakties, o paskui keliaujame atgal į Palangą“, - kalbėjo LŽ pašnekovas.

Kaip pakeisti požiūrį?

Tobulėjant elektromobilių baterijų technologijoms, be abejo, vienu įkrovimu nuvažiuojami atstumai tik ilgės. Tai leis potencialiems pirkėjams nebesibaiminti, ar kai žūtbūt reikės skubiai važiuoti, neteks pirmiausiai automobilio dar ir pakrauti – elektromobilis taps normalia transporto priemone. „Tesla“ atverdama savo patentų skrynią siekia, kad kiti rinkos dalyviai irgi prisidėtų prie ilgus nuotolius galinčių nuvažiuoti elektromobilių tobulinimo. Tai padėtų numalšinti kol kas kritišką daugelio vairuotojų požiūrį – vairuoti elektromobilį yra nepatogu, brangu ir nepraktiška.

Galiausiai jei kiti automobilių gamintojai ims naudoti „Tesla“ patentuotas technologijas, tai kartu pakels šių išradimų vertę. „Tesla“ turi šimtus patentų, nemažą dalį kompanijos inžinierių sukurtų technologijų iš tiesų galima vadinti revoliucinėmis. Tačiau jei elektromobiliai niekada neišaugs iš tik turtuoliams ir keistuoliams tinkamos transporto priemonės vystyklų, „Tesla“ užmojai taps beverčiai.

Leidimas laisvai naudoti savo patentus iš tiesų yra kontroversiškas žingsnis. Tiesa, akcijų biržos šį žingsnį sutiko gana palankiai – „Tesla“ vertybinių popierių kaina tik trumpam nežymiai smuktelėjo.

Didžiausia E.Musko baimė nėra tai, kad BMW ar „Toyota“ panaudos „Tesla“ kuriamas technologijas. Inovatoriui nepalankiausias scenarijus būtų, jei didieji rinkos milžinai apskritai tam tikru metu nuspręstų nutraukti elektromobilių gamybą.

Suvokimą apie įprastą automobilį keičianti kompanija su didžiaisiais automobilių gamintojais bent jau už Atlanto iki šiol smarkiai nesutarė įvairiuose frontuose. Antai šie, disponuodami didžiulėmis lėšomis lobizmui, jau pasiekė, kad bent laikinai Naujojo Džersio valstijoje „Tesla“ savo mašinomis prekiauti negalėtų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"