TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

„Tesla“ pristatė pasaulio gelbėjimo nuo susinaikinimo planą

2016 07 22 6:03
Elonas Muskas tiki, kad pasaulį dar galima išgelbėti nuo žudančio šiltnamio efekto poveikio.  Autonews.com nuotrauka

„Mes turime pasiekti etapą, kai iš atsinaujinančių energijos šaltinių išgaunama energija taps tvari ir nustosime deginti iškastinį kurą, kitaip civilizacija patirs apokalipsę“, – trečiadienį pristatydamas naują savo paties vadovaujamos bendrovės „Tesla Motors Inc.“ plėtros planą sakė kompanijos vykdantysis direktorius Elonas Muskas.

Vėliau garsiausio pasaulyje elektromobilių gamintojo vadovo žodžius ir „Tesla Motors Inc.“ sukurtą pasaulio gelbėjimo planą minėjo viso pasaulio žiniasklaida. Anot E.Musko, planetą apokalipsė ištiks dėl atmosferos perkaitimo nuo anglies dvideginio ir dėl šiltnamio efekto išprovokuoto nekontroliuojamo vandenynų lygio kilimo. Kaip galima buvo spręsti iš „Tesla Motors Inc.“ vykdančiojo direktoriaus žodžių, jo vadovaujama kompanija padarys viską, kad to neatsitiktų, o viena iš priemonių apokalipsei atitolinti turėtų pasitarnauti elektromobilių gamintojo sukurtas naujas plėtros planas.

E.autobuso prototipas – jau kitais metais

Jo pavadinimas – „Master Plan, Part Deux“. Keista, bet jame nė žodžiu neužsimenama apie planus sukurti dar pigesnį elektromobilį už „Tesla Model 3“, kuris, kaip prognozuojama, 2018-aisiais jį pradėjus ridenti nuo konvejerių bus pigiausias iš serijiniu būdu gaminamų elektra varomų lengvųjų transporto priemonių. Taip pat plane nėra užuominos ir apie naujos laidos sportinę mašiną (toks elektromobilis dabar yra „Tesla Roadster“) ar visureigį, kuris būtų tobulesnis už šiuo metu gaminamą „Tesla Model X“.

Kaip ir pirmąjį 2008-ųjų, taip ir antrąjį šiais metais pristatytą planą sudaro keturios dalys. Pirmoje kalbama apie pigių ir visiems prieinamų saulės baterijų sistemų sukūrimą. Antroje – apie didinimą skaičiaus mašinų kategorijų, kurias varytų alternatyvi energija.

Šiame punkte aptariama elektrinių komercinių transporto priemonių bei autobusų gamyba. Tiesa, E.Muskas kol kas nieko nepasakė apie komercinius elektromobilius ar e.sunkvežimius, tačiau kalbėdamas apie e.autobusus užsiminė, kad jie turės nestandartinį saloną ir bus nedideli. Pasak „Tesla Motors“ vadovo, šiuo metu e.autobusai yra dar tik projektuojami, o pirmieji jų prototipai visuomenei galbūt bus pristatyti kitais metais.

Dalinimasis „Tesla“ taps visuotinis

Trečioje plano dalyje kalbama apie dar intensyvesnę automatinių transporto priemonių valdymo sistemų, vadinamųjų „autopilotų“ plėtrą. Nepaisant pastaruoju metu dėl netinkamo „autopilotų“ veikimo padidėjusio „Tesla“ elektromobilių avarijų, kurių viena baigėsi netgi žūtimi, skaičiaus, E.Muskas atkreipė dėmesį, kad jau šiandien važinėti automatiškai valdomomis mašinomis yra saugiau nei valdomomis vairuotojo, kadangi vidutiniškai paskaičiavus tam tikram naudotojų skaičiui, mašinos su „autopilotais“ į eismo įvykius patenka rečiau.

Pasak „Tesla Motors“ vykdančiojo direktoriaus, tam, kad „autopilotai“ taptų visiškai saugūs, taip pat – atsirastų elektromobilių naudojimą reglamentuojanti teisinė bazė, automatiškai valdomi „Tesla“ su kelyje aktyvuotais „autopilotais“ privalės nuvažiuoti ne mažiau 10 mlrd. kilometrų. Dabar automatiškai valdomi šios markės automobiliai vidutiniškai per parą sukaria 5 mln. kilometrų.

Taip pat „Tesla Motors Inc.“ darys viską, kad pasaulyje būtų spartinama dalijimosi automobiliais („car sharing“) paslauga. Pasak E.Musko, jau netolimoje ateityje visus „Tesla“ elektromobilius bus galima nuomoti ar skolinti. Kuo paremtas toks keistas teiginys? Pasirodo, tai tiesiogiai siejama su „autopiloto“ sistemos raida. Pasak elektromobilių gamintojo atstovo, automatiškai valdomus „Tesla“ jų savininkai galės išnuomoti vienu išmaniojo telefono ar išmaniojo specialaus mašinos valdymo pultelio paspaudimu. Nauda iš tokios nuomos ta, kad savininkas galės greičiau susigrąžinti į elektromobilį investuotas lėšas, kurios neretai būna labai didelės. „Paskaičiavome, kad šiuo metu vidutinis vairuotojas savo mašiną naudoja tik apie 10 proc. dienos laiko, tad nuomai ar mašinos skolinimui atsiranda marios laiko“, – pasaulio žiniasklaidoje cituojamas E.Muskas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"