Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITROŽIŲ KARAIMULTIMEDIJA
TRASA

„Tesla“ sugalvojo greitą akumuliatorių pakeitimo būdą

 
2017 09 20 6:00
Bent jau eskizuose ką tik patentuotas "Tesla" baterijų keitiklis labai primena paprastą automobilių keltuvą. Eletrek.co iliustracija

Amerikos elektromobilių gamintojas „Tesla“ skelbia sugalvojęs, kaip vos per 15 minučių pakeisti elektra varomų mašinų baterijas – šis veiksmas atstotų jų įkrovimą.

Pasaulio žiniasklaidoje jau publikuojami eskizai, kuriuose pavaizduotas naujausias Amerikos gamintojo prietaisas. Teigiama, kad vienas eskizų buvo pateiktas Amerikos patentų biurui, kuris nedelsdamas įregistravo naująjį „Tesla“ išradimą.

Eskize pavaizduotas prietaisas yra labai panašus į autoservisuose naudojamą automobilių keltuvą. Jam valdyti užtenka vieno mechaniko. Aparatas pritaikytas veikti ne tik stacionariose patalpose, tačiau gali būti sumontuotas ir specialios paskirties sunkvežimiuose bei veikti kaip kilnojamasis mechanizmas.

Tačiau svarbiausia, kad juo pakeisti „Tesla“ elektromobilių baterijas užtrunka tik ketvirtį valandos.

Idėja keisti elektromobilių baterijas ir jas įkrauti atskirai nuo mašinos nėra nauja, tačiau iki šiol nebuvo sugalvota mechanizmo, kuris galėtų visa tai atlikti greitai. Dėl to „Tesla“ aparatas laikytinas tikru proveržiu baterijų keitimo rinkoje.

Konkurencinėje mašinų gamintojų kovoje baterijų keitimo ir/ar jų įkrovimo laikas tampa vienu svarbiausių sėkmės svertų.

Užpildyti tradicinio automobilio degalų baką įmanoma vos per kelias minutes. Tuo metu elektromobilio baterijų įkrovimas gali tapti ilgu ir varginančiu procesu. Greičiausiai akumuliatoriai yra įkraunami greitojo įkrovimo stotelėse (GĮS), tačiau ir jose įkrauti iki 80 proc. elektromobilio bateriją užtrunka iki pusvalandžio. Visiško baterijos įkrovimo trukmė paprastai siekia iki valandos. Toks ilgas įkrovimas teoriškai reiškia, kad susidarius tam tikroms sąlygoms, pavyzdžiui, esant eismo pikui, prie GĮS gali susidaryti nemažos elektromobilių eilės, dėl kurių įkrauti mašinų baterijas jau prireiks neracionaliai daug laiko.

Sprendimas keisti baterijas per 15 minučių būtų labai geras, jei už to neslypėtų vienas svarbus niuansas. Nėra didelė paslaptis, kad šiuolaikiniuose elektromobiliuose pats brangiausias agregatas yra baterijos. Įvairiais duomenimis, netgi mažiausios talpos jų akumuliatorių kaina svyruoja nuo 12 iki 15 tūkst. JAV dolerių (nuo 10 iki 12,6 tūkst. eurų).

Elektromobilių baterijų įkrovimas kol kas yra ilgai trunkantis ir gana nuobodus. Elektrek.co nuotrauka

Šiuo metu pigiausias elektromobilis „Tesla Model 3“ kainuoja nuo 35 tūkst. JAV dolerių (29,3 tūkst. eurų). Ar įsigijęs pigiausią elektra varomą mašiną vairuotojas tikrai norės dar investuoti ir į atskirą bateriją bei jos keitimo įrangą, kuri pirkinį pabrangintų beveik dvigubai?

Galbūt tai nebūtų problema prabangios, nuo 100 tūkst. eurų kainuojančios „Tesla Model S“ pirkėjams, bet taupantį masinį vairuotoją pasiūlymas kažin ar sudomins. Matyt, tai puikiai supranta ir Amerikos gamintojas, todėl apie serijinę baterijų keitimo technikos gamybos pradžią kol kas ir nekalba.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
Rožių karaiSportasŠeima ir sveikataTrasaKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"