TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

„Toyota Auris“ – patikimas, bet nepretenzingas hečbekas

2015 09 15 6:00
Atnaujintas „Toyota Auris“ - japonų bandymas tęsti modelio „Corolla“ sėkmės istoriją. Tomo Fedaravičiaus nuotraukos

Vieno perkamiausių visų laikų pasaulio automobilių modelių „Toyota Corolla“ įpėdinis, atnaujintas antros laidos „Auris“ hečbekas – patikimas ekonominės klasės automobilis, kuriam neįnoringas vairuotojas tikrai neturės jokių priekaištų.

1,2 litro turbobenzininis variklis veikia įspūdingiau, nei galėtum tikėtis iš tokio darbinio tūrio motoro. Tačiau net prabangiausios „Luxury“ komplektacijos automobilyje, kurį išbandėme, akis ir ausis badė keletas ne itin malonių smulkmenų.

Karštoje hečbekų rinkoje šiuo metu vyksta atkaklios gamintojų grumtynės, todėl pirkėjams tikrai yra iš ko rinktis. Metų automobiliu Europoje ir plačiajame pasaulyje tituluotas „Volkswagen Golf“, „Ford Focus“, turintis trejus metus iš eilės geriausiu varikliu pripažįstamą 1 l trijų cilindrų „EcoBoost“ jėgos agregatą, naujasis „Renault Megane“, kurį prancūzai pristatys šią savaitę prasidedančioje Frankfurto parodoje, – tik keletas galimų šio segmento žvaigždžių.

Ką išlepintiems vairuotojams už 22,5 tūkst. eurų (bazinės komplektacijos modelio kaina prasideda nuo beveik 15 tūkst. eurų) siūlo „Toyota“?

Efektingas „Sport“ režimas

„Toyota“ markės gerbėjams, ko gero, priimtinesnė būtų aplinką ir kišenę šiek tiek labiau tausojanti hibridinė „Auris“, į kurią montuojamas 1,8 l DOHC su „VVT-i“ variklis, tačiau automatinę pavarų dėžę turinti benzininė 1,2 litro „Auris“ taip pat gali tapti ekonomišku pasirinkimu.

Nors prie gamintojo deklaruojamų 4,6 litro vidutinių degalų sąnaudų pavyko priartėti tik užmiestyje, profesionalių vairuotojų žargonu tariant, sėdus priešais važiuojančiam vilkikui "ant kablio", imlumo akceleratoriui požiūriu tai vienas smagiausių šios klasės automobilių. Žinoma, jei nepamiršite įjungti „Sport“ režimo, nes važiuojant „Eco“ režimu variklis į mitresnį greičio pedalo spustelėjimą reaguoja kelias sekundes pasvarstęs.

Nuolatinio kintamojo veikimo transmisija (CVT) žada sklandaus automatinės pavarų dėžės veikimo ir mechaninės transmisijos degalų ekonomiškumo derinį. „Multidrive S“, suderindama pavaros perdavimo skaičių, užtikrina mažesnes degalų sąnaudas. Tačiau „išlipti“ iš 7 litrų suvartojimo mieste ir 5 litrų - užmiestyje nepavyko. O spustelėjus akceleratorių energingiau degalų sąnaudos gali dar labiau padidėti.

Elektroninių pagalbininkų orkestras

Iš išorės automobilis turi daug panašumų su „Avensis“, ir nors „Auris“ eksterjeras nepriverčia atsisukti praeivių gatvėje, bent jau už priekinę mašinos dalį dizaineriams tikrai parašyčiau pliusą. Tuo metu „iškąstas“ automobilio galas atrodo netradiciškai, todėl šiek tiek keistokai.

„Auris“ salone iš esmės galima rasti viską, ko reikėtų tikėtis naujame ekonominės klasės automobilyje, bet įsėdęs į jį emocijų pliūpsnio nepajutau. Kaip sakoma, balionėlis lyg ir gražus, tačiau smarkiau širdies nepriverčia plakti. Prietaisų skydelyje puikuojasi didokas spalvotas TFT ekranas, kuriuo patogiai galima valdyti automobilio informacinę-pramoginę sistemą. Šiek tiek nerimauti vertė tai, kad ant ekrano stiklo, nors automobilis visai naujas, jau buvo matyti smulkių įbrėžimų. Įdomu, ar po kelerių metų jis atrodytų dar labiau nusidėvėjęs.

Kalbant apie salono izoliaciją reikėtų paminėti tai, kad važiuojant automagistrale didesniu greičiu buvo nesunku išgirsti švilpiantį vėjelį, taip pat per kiekvieną kelio nelygumą dunksinčią pakabą.

Pats automobilis manevringas, nors standartišką tojotos vangumą reaguojant į staigesnius vairo suktelėjimus, galima jausti. Elektronika nenuvylė, adaptyvi tolimųjų šviesų sistema (AHS) irgi tiksliai identifikavo priešais važiuojančius automobilius ir laiku perjungė šviesas. Tokiu tikslumu negali pasigirti net dalis kur kas prabangesnių modelių. Tiesa, apie kliūtis – kitus automobilius ar pėsčiuosius - statant mašiną informuojantys sensoriai savo preciziškumu net šiek tiek erzino, todėl ne kartą teko jutikliniame ekrane tildyti kaukiantį parkavimosi signalą ir įvairuoti automobilį į ankštesnę vietą be pagalbininkų. Pranešimus apie pavojų sistema imdavo siųsti ir sustojus prie perėjos, arčiau mašinos priekio priėjus pėsčiajam. Trumpai tariant, naujojo „Auris“ davikliai ir įspėjamieji signalai tikrai neleis užmigti prie vairo įsitaisius patogiose priekinėse sėdynėse, montuojamose „Luxury“ komplektacijos autimobiliuose.

Vis dėlto, kad ir kokių pranašumų turėtų naujasis „Toyota“ hečbekas, jei rinkčiausi šios markės automobilį, priimtinesniu variantu laikyčiau anksčiau bandyto „Auris“ universalo, į kurį montuojama hibridinė pavara, modelį – viduje erdviau, o ir pats universalas iš išorės atrodo solidžiau. Bet jei norite miestui skirto „karšto“ hečbeko, „Auris“ yra būtent tas automobilis, kurį prieš priimant galutinį sprendimą vertėtų išmėginti.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"