TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

„Toyota Yaris“ koziris – draugiškumas gamtai

2014 11 24 6:00
Atnaujintas hibridinis "Toyota Yaris" yra 100 AG pajėgumo ir gali važiuoti didžiausiu 165 km/h greičiu.  Gamintojos nuotrauka

„Toyota Yaris“ buvo pirmasis pasaulyje mažos klasės automobilis, kuriame japonai 2012-aisiais įmontavo hibridinę jėgainę. Šiais metais pasirodė atnaujinta mašinos versija, kuri 100 km/h nuvažiuoti sunaudoja, kaip deklaruoja jos gamintojai, vos 3,3 litro benzino.

Per dvejus metus nuo to laiko, kai Japonijos gamintoja nuo konvejerių pradėjo leisti taupųjį „Yaris“, jam atsirado daugybė konkurentų. Pavojingiausi, aišku, yra naudojantieji tradicinius degalus. Prie jų vairuotojai pripratę jau daugiau kaip šimtą metų, sukurta tobula infrastruktūra tokioms mašinoms aptarnauti. Netgi to paties modelio atstovų, varomų tradiciniais vidaus degimo motorais, kiekvienas gali drąsiai mesti pirštinę hibridui. Pavyzdžiui, kad ir dyzelinu varomas „Toyota Yaris 1.4 D-4D“. Jo deklaruojamosios degalų sąnaudos – 3,9 l/100 km. Mažesnė ir kaina: hibridinis „Toyota Yaris 1.5 HSD“ kainuoja nuo 57 450 litų, o modelis su dyzeliniu varikliu – nuo 54 520 litų. Tad kokia prasmė japonų koncernui būti toliau įsikibus hibridinių modelių?

Ekologijos faktorius

Gali būti, kad didžiausią hibridinių mašinų patirtį tarp gamintojų turinčiai „Toyota“ (pirmasis hibridinė pasaulio mašina „Toyota Prius“ pasirodė dar 1997 metais) yra nepatogu atsisakyti benzinu ir elektra varomų transporto priemonių projekto. Antra vertus, sunku būtų numoti ranka į beveik dviejų dešimtmečių įdirbį, kuris kompanijai turėtų labai praversti ir kuriant elektromobilius, laikomus ateities žmonijos transportu.

Vis dėlto pagrindinis „Toyota Yaris“ koziris – jo ekologiškumas. Mažojo hibrido, kurį atnaujino japonai, į atmosferą išmetamo anglies dvideginio kiekis siekia vos 75 gramus vienam kilometrui (gr./km). Tradiciniais degalais varomų to paties modelio „Toyota Yaris“ modifikacijų šis rodiklis svyruoja nuo 104 g/100 km iki 123 g/100 km.

Kitas klausimas, ar verta už šį kozirį primokėti iki 15 tūkst. litų (pigiausia „Toyota Yaris“ versija kainuoja nuo 42 030 litų, o jos taršumo rodmuo – 111 g/100 km) tik dėl to, kad turėtum gamtai draugišką automobilį? Galiu garantuoti, jog beveik visi Lietuvos vairuotojai net nemirktelėję atsakytų, kad tai – nesąmonė. Tačiau vargu ar tokį pat atsakymą išgirstum iš dėl ekologijos pamišusių norvegų ar JAV Kalifornijos valstijos gyventojų? Žinoma, vertinimas labai priklauso nuo gyventojų piniginės storio ir iš pertekliaus atsiradusių poreikių.

Vilioklis jauniems

Hibridinio „Toyota Yaris“ patrauklumą didina daugybė jame įmontuotų pažangiausių technologijų, kurios dar prieš dešimtmetį buvo prieinamos tik prabangių automobilių vairuotojams. „Toyota“ koncernas apskritai mėgsta į savo hibridinius modelius sudėti visa, kas tuo metu yra moderniausio technikos pasaulyje.

Pavyzdžiui, atnaujintame „Yaris“ modelyje montuojama visiškai integruota „Toyota Touch® 2“ multimedijos sistema, kurią sudaro spalvotas jutiklinis ekranas su vilkimo ir spragtelėjimo funkcijomis bei pažangi garso sistema, suderinama su USB, „iPod“ ir išmaniaisiais telefonais.

„Bluetooth® 3.0“ leidžia naudotis laisvųjų rankų įranga skambinant, SMS žinučių integravimo ir srautinės muzikos transliacijos funkcijomis. Didelės raiškos WVGA ekranas taip pat sujungtas su galinio vaizdo kamera. Rodomas galinis vaizdas užtikrina saugesnį važiavimą atbuline eiga.

Atnaujintame „Yaris“ sumontuotas automatinis greičio ribotuvas (ASL), taip pat „Smart Entry & Start“ sistema, kuria galima atrakinti duris paprasčiausiai patraukus rankeną ir užrakinti paspaudus mygtuką. Norint paleisti ar išjungti variklį, užtenka spustelėti mygtuką „Start/Stop“. Tiesa, be kišenėje nešiojamo „Smart Entry“ rakto „Smart Entry & Start“ neveiks.

Norite tyrėti naujausios elektronikos prikimštą ir kartu gamtai draugišką mažylį, kuriuo itin patogu važinėti mieste? Tada išjunkite savo namuose kuo daugiau elektros lempučių ir taupykite naujam pirkiniui. Išmanusis hibridinės jėgainės varomas modelis tikrai turėtų patikti jaunoms dinamiškoms šeimoms, aktyvioms mamytėms su mažais vaikais, studentams.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"