TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

„Toyota Yaris“ koziris – neteršti gamtos

2014 12 02 6:00
Mažasis hibridinis "Toyota Yaris" prikimštas technologijų, kurios dar visai neseniai buvo būdingos tik prabangiems limuzinams.   Gamintojo nuotrauka

„Toyota Yaris“ buvo pirmas pasaulyje mažos klasės automobilis, kuriame japonai 2012-aisiais sumontavo hibridinę jėgainę. Šiais metais pasirodė atnaujinta mašina - ji 100 km/h nuvažiuoti sudegina, kaip deklaruoja gamintojai, vos 3,3 litro benzino.

Per dvejus metus, kai "Toyota" nuo konvejerių pradėjo leisti taupųjį „Yaris“, jam atsirado daugybė konkurentų. Pavojingiausi, aišku, varomieji tradiciniais degalais. Prie jų vairuotojai priprato per daugiau kaip šimtą metų, be to, yra sukurta tobula infrastruktūra tokioms mašinoms prižiūrėti. Net iš to paties modelio automobilių, turinčių tradicinius vidaus degimo variklius, kiekvienas gali drąsiai mesti iššūkį hibridui. Pavyzdžiui, kad ir dyzelinu varomas „Toyota Yaris 1.4 D-4D“. Jo deklaruojamos degalų sąnaudos – 3,9 litro 100 kilometrų. Mažesnė ir kaina: hibridinis „Toyota Yaris 1.5 HSD“ kainuoja nuo 57 450 litų, o dyzelinis "Yaris" – nuo 54 520 litų. Tad kokia prasmė japonų koncernui toliau laikytis įsikibus hibridinių modelių?

Ekologijos faktorius

Gali būti, kad daugiausia patirties tarp hibridinių mašinų gamintojų turinčiai kompanijai „Toyota“ (pirmasis pasaulyje hibridinis automobilis „Toyota Prius“ pasirodė dar 1997 metais) tiesiog nepatogu atsisakyti benzinu ir elektra varomų transporto priemonių projekto. Kita vertus, sunku numoti ranka į beveik dviejų dešimtmečių įdirbį, kuris gamintojams tikriausiai labai praverstų ir kuriant elektromobilius, vadinamus ateities žmonijos transportu.

Vis dėlto pagrindinis „Toyota Yaris“ koziris – ekologiškumas. Mažojo hibrido, kurį atnaujino japonai, į atmosferą išmetamo anglies dioksido kiekis siekia vos 75 gramus vienam kilometrui (g/km). Tradiciniais degalais varomų tokio pat modelio „Toyota Yaris“ modifikacijų rodiklis - nuo 104 g/100 km iki 123 g/100 km.

Kitas klausimas, ar verta mokėti iki 15 tūkst. litų daugiau (pigiausias „Toyota Yaris“ kainuoja nuo 42 030 litų, o jo taršos rodmuo – 111 g/100 km) vien dėl to, kad turėtum gamtai nekenksmingą automobilį? Galiu garantuoti - beveik visi Lietuvos vairuotojai nė nemirktelėję atsakytų, jog tai nesąmonė. Tačiau kažin ar lygiai tokį pat atsakymą išgirstume iš norvegų arba JAV Kalifornijos valstijos gyventojų, pamišusių dėl ekologijos? Žinoma, vertinimas labai priklauso nuo žmonių piniginės storio ir iš pertekliaus atsiradusių poreikių.

Vilioklis jauniems

Hibridinio „Toyota Yaris“ patrauklumą didina gausybė jame sumontuotų pažangiausių technologijų, kurios dar prieš dešimtmetį buvo prieinamos tik prabangių automobilių vairuotojams. Koncernas „Toyota“ apskritai mėgsta į savo hibridinius modelius dėti viską, kas tuo metu yra moderniausia technikos pasaulyje.

Pavyzdžiui, į atnaujintą „Yaris“ montuojama visiškai integruota „Toyota Touch® 2“ multimedijos sistema, kurią sudaro spalvotas jutiklinis ekranas, turintis spragtelėjimo funkciją, bei pažangi garso sistema, suderinama su USB, „iPod“ ir išmaniaisiais telefonais.

„Bluetooth® 3.0“ suteikia galimybę naudotis laisvųjų rankų įranga skambinant, SMS žinučių integravimo ir srautinės muzikos transliacijos funkcijomis. Didelės raiškos WVGA ekranas taip pat sujungtas su užpakalinio vaizdo kamera. Rodomas vaizdas leidžia saugiau važiuoti atbulomis.

Atnaujintame „Yaris“ sumontuotas automatinis greičio ribotuvas (ASL), taip pat „Smart Entry & Start“ sistema - dureles galima atrakinti paprasčiausiai patraukus rankeną, o užrakinti paspaudus mygtuką. Norint paleisti ar išjungti variklį užtenka spustelėti mygtuką „Start/Stop“. Tiesa, be kišenėje nešiojamo „Smart Entry“ rakto sistema „Smart Entry & Start“ neveiks.

Norite tyrėti naujausios elektronikos prikimštą ir kartu ekologišką mažylį, kuriuo itin patogu važinėti mieste? Tada išjunkite namie kuo daugiau elektros lempučių ir taupykite naujam pirkiniui. Išmanusis hibridinės jėgainės varomas modelis tikrai turėtų patikti jaunoms dinamiškoms šeimoms, aktyvioms mamytėms su mažais vaikais, studentams.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"