TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

“Volkswagen Golf“ pagaminta jau 30 milijonų

2013 06 18 6:00
Prieš 40 metų sukurtas pirmosios laidos "Volkswagen Golf" padėjo pamatus vieno populiariausių modelių pasaulyje istorijai. Wikimedia Commons nuotrauka

Gamykloje Volfsburge (Vokietija) nuo konvejerio nuriedėjo trisdešimtmilijonasis „Volkswagen Golf“. Vienas iš populiariausių modelių pasaulyje buvo pradėtas gaminti prieš 40 metų.

Jubiliejinis „golfas“ - septintosios laidos automobilis su dyzeliniu „TDI BlueMotion“ varikliu. „Golf“ raida glaudžiai susijusi su visos automobilių rinkos istorija. Pirmosios laidos „Volkswagen Golf“ buvo pristatytas 1974 metais, kai automobiliai nebebuvo laikomi vien turtuoliams prieinama prabanga, tačiau žmonės negalėjo sau leisti pirkti mašinų su dideliais varikliais, nes siautėjo pasaulinė naftos krizė. Kuriant pirmąjį golfą pereita nuo legendinio „vabalo” su gale įmontuotu oru aušinamu varikliu prie kompaktiško trijų arba penkių durų hečbeko su priekyje įmontuotu vandeniu aušinamu varikliu ir tuo metu dominavusių kampuotų formų kėbulu be aiškiai išreikštų ratų arkų.

Tuo metu itin stilingas ir taupus modelis greitai išpopuliarėjo, o nuo 1983 metų pradėtame gaminti antros laidos modelyje buvo gausu technikos naujovių. 1984 metais pradėti montuoti išmetimo dujų katalizatoriai, o po dar dvejų metų – ABS sistema ir visų ratų pavara. Su trečiąja „Golf“ laida, pristatyta 1991 metais, prasidėjo masinio saugos priemonių diegimo era. „VW Golf III“ tapo pirmuoju serijinės gamybos automobiliu su priekinėmis saugos oro pagalvėmis. Visiškai atnaujintas kėbulas buvo ne tik modernaus dizaino, bet ir pasižymėjo ypač gera pasyviąja sauga.

Po dvejų metų į kompaktinį automobilį pradėti montuoti TDI turbodyzeliniai varikliai. Ketvirtos laidos golfui 1998 metais pradėta montuoti elektroninio stabilumo sistema ECS, o nuo 2002 metų - DSG transmisija su automatizuota pavarų dėže ir dviguba sankaba.

Nuo 2003 metų pradėtas gaminti penktosios laidos „Golf“ buvo išskirtinis dėl saugumo ir ekonomiškumo. Anot gamintojo, automobilio kėbulas tapo 35 proc. standesnis nei pirmtako, o 2007 metais pristatytas „Golf TDI BlueMotion“ vidutiniškai sunaudodavo tik 4,5 litro degalų 100 km kelio.

Nuo 2008 metų gamintas „Golf VI“ gavo aukščiausią EuroNCAP saugumo įvertinimą, 5 žvaigždutes, ir pasižymėjo dar mažesnėmis degalų sąnaudomis – tik 3,8 litro degalų 100 km kelio, t. y. 0,7 litro mažiau už pirmtaką.

Nuo 2012 metų gaminamas naujausias, septintos laidos „Golf“ dar lengvesnis ir taupesnis už pirmtaką, bet svarbiausia jo naujovė - pakartotinio smūgio apsaugos stabdys, po avarijos sulaikantis automobilį nuo nevaldomo slydimo ir dar vieno smūgio.

Nors „Volkswagen Golf“ šią savaitę švenčia įspūdingą sukaktį, jis nėra pats populiariausias modelis pasaulyje. Sąrašo viršūnėje - „Toyota Corolla“, kurių pagaminta jau beveik 40 mln., antrojoje vietoje - „Ford F“ serijos pikapai (apie 34 mln.). Golfas tvirtai užima trečiąją vietą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"