TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

„Volkswagen“ inovacijos: net konkurentai išsižioję

2015 05 04 14:29
Nors naujasis „Volkswagen Passat“ inovatyviausių modelių kategorijoje užėmė antrąją vietą, bendrai VW koncernas, pagal inovacijas – pasaulio lyderis. Gamintojų nuotraukos

Dešimtą kartą surengtuose automobilių pramonės inovacijų apdovanojimuose „AutomotiveINNOVATIONS“ inovatyviausiu automobilių gamybos koncernu pripažinta „Volkswagen Group“, be pagrindinės markės taip pat gaminanti „Audi“, „Bentley“, „Bugatti“, „Lamborghini“, „Porsche“, SEAT ir „Škoda“ automobilius. Antroje vietoje, smarkiai nusileidęs „Volkswagen“ pagal pernai rinkai pateiktų inovacijų skaičių, liko „Daimler AG“ su pagrindine „Mercedes-Benz“ marke, trečioje nedaug atsilikęs nuo konkurento – amerikiečių „Ford“ koncernas.

Automobilių pramonės inovacijų apdovanojimus kasmet rengia nepriklausomas „Automotive Management“ institutas - automobilių ir mobilumo tyrimų centras bei strateginis konsultantas Bergiš Gladbacho taikomųjų mokslų universitetui Vokietijoje. Šiemet centro direktoriaus profesoriaus Stefano Bratzelio vadovaujama žiuri įvertino 18 pasaulinių automobilių gamintojų grupių, kurios atstovauja 53 prekės ženklus, pasiekimus kuriant ir diegiant inovatyvius sprendimus. Iš viso instituto tyrėjai įvertino net 1200 per praėjusius metus automobilių gamintojų sukurtų inovatyvių sprendimų.

„Inovacijos yra pagrindinis vokiečių gamintojų raktas į sėkmę. Perkanietieji naują „Mercedes-Benz“, „Volkswagen“, BMW ar „Porsche“ automobilį visuomet tikisi gauti moderniausias masinės gamybos rinkoje prieinamas technologijas. Kartu automobilių gamybos sektorius jautriai reaguoja į pasaulio vairuotojų poreikius, todėl technologijos diegiamos sparčiau nei bet kada anksčiau, o automobilių modelių atnaujinimo ciklai vis trumpėja“, - konkurso bendraorganizatorės, audito kompanijos „PricewaterhouseCoopers“ vadovas automobilių pramonei Felixas Kuhnertas.

„Jaguar XE“ už inovatyvumą atiteko trečioji vieta.

Per dešimtmetį nepralenkiami

Iš viso inovacijų lyderė „Volkswagen Group“ pernai pateikė 244 inovacijas ir pirmąkart konkurso istorijoje perkopė komisijos skaičiuojamo indekso 200 balų atžymą. Bendrai Vokietijos kompanijos per praėjusius metus sukūrė 37 proc. visų pasaulinės autopramonės inovacijų – 4 proc. mažiau nei rekordiniais 2013-aisiais. Antroje vietoje liko inovacijų dalį pernai vokiečių sąskaita padidinę Japonijos gamintojai (18 proc.), trečioje – amerikiečiai (17 proc.). Net dvigubai per metus šoktelėjo Indijos „Tata Group“, kuriai priklauso „Jaguar“ ir „Land Rover“ markės.

Kalbant apie atskirus modelius, inovatyviausiu praėjusių metų automobiliu tapo „Volvo XC90“ visureigis, surinkęs 35 taškus. Antras inovacijų reitinge yra naujasis „Volkswagen Passat“ (31 taškas), trečioje vietoje – „Jaguar XE“ (23 taškai).

„Automobilių pramonė šiuo metu yra milžiniškų pokyčių sūkūryje. Naujos rinkos, naujos technologijos ir nauji klientų reikalavimai lemia tai, kad automobilis yra, tiesiogine to žodžio prasme, išrandamas iš naujo. Aukštas inovatyvumo lygis yra labai svarbus šioje rinkoje, tačiau ateitis šiandienos autopramonės lyderiams nėra garantuota, mat į automobilių pramonę jau labai rimtai žvalgosi tokios technologijų milžinės, kaip „Google“ ir „Apple“, - pastebėjo komisijos pirmininkas prof. S. Bratzelis.

Švenčiant pasaulyje pripažintų „AutomotiveINNOVATIONS“ apdovanojimų dešimtmetį organizatoriai taip pat paskelbė 2005-2015 m. laikotarpio inovatyviausią autogamintoją, markę ir projektą. Pirmojoje kategorijoje vėl vienvaldžiu lyderiu paskelbta „Volkswagen Group“, inovatyviausia atskira marke – „Mercedes-Benz“, o projektu – „BMW i“ serija. Projektas „i“ pripažintas išskirtiniu dėl siekiamo elektromobilių proveržio, taip pat dėl nepailstamo anglies pluošto, skirto lengvesniam kėbului bei kitoms dalims gaminti, tobulinimo bei pritaikymo jau pasirodžiusiuose „i3“ elektromobilyje ir „i8“ sportiniame hibride.

Didžiausias dėmesys saugumui

Dauguma autogamintojų pernai pristatytų inovacijų yra skirtos automobilio saugumo sistemoms, taip pat – autonominiam (savavaldžiam) automobiliui. Prie tokių inovacijų, pavyzdžiui, galima priskirti vairuotojui skirtas pagalbines sistemas, tokias kaip „Ford“ koncerno sukurtą „Active Park Assist“, kuri padeda vairuotojui pastatyti mašiną šalia kitų mašinų, bei to paties gamintojo pasiūlytą susidūrimų prevencijos technologiją „Active City Stop“.

„Inovacijos visada buvo „Ford“ arkliukas ir, automobilių industrijai įžengiant į greitų technologinių pokyčių periodą, tai tampa vis labiau gyvybiškai svarbu“, - teigė „Ford of Europe“ produktų vystymo viceprezidentas Joe Bakajus. - „Technologijos, kurias mes diegiama šiandien, sukuria saugesnes ir išmanesnes keliones.“

Saugumo sistemų inovacijos sudarė ketvirtadalį visų naujų išradimų.

Kalbėdamas apie tolesnę „Ford“ strategiją, J.Bakajus išskyrė „Ford Smart Mobility“ – kompanijos planus padėti užtikrinti judėjimo laisvę vis labiau urbanizuotame ir tankiau apgyvendintame pasaulyje. Sausio mėnesį kompanija pradėjo įgyvendinti 25 pilotinius projektus, kuriais bus siekiama tobulinti mobilumo, komunikacijos tarp žmogaus ir mašinų, autonomiškai veikiančių automobilių ir informacijos valdymo technologijas.

Inovatyviausias per praėjusius metus rinkai pristatytas modelis – „Volvo“ flagmanas XC90.

Per spūstis vairuoti nebereikia

„Tiesa, kad pakeliui į save vairuojančius autonominius automobilius dar teks atsakyti į nemažai klausimų. Bet kai kurios autonominiam vairavimui skirtos sistemos jau paruoštos ir diegiamos į masinės gamybos automobilius. Didelį įspūdį palieka tokios vokiečių gamintojų automobiliuose sutinkamos inovacijos, kaip „Traffic Jam Assist“ sistema“, - sakė konkurso komisijos narys, dr. Richardas Vierecklas. Tokia sistema pati vairuoja automobilį kamštyje, o automobilio šeimininkas tuo tarpu gali atlikti kitus svarbesnius darbus.

Nors tarp automobilių gamintojų vienareikšmiškai pirmavo vokiečiai, tačiau tarp automobilių detalių gamintojų buvo kur kas daugiau tarptautinių ovacijų. Automobilių salonui skirtų apdailos detalių inovatyviausiu tiekėju pripažinta prancūzų „Faurecia“, važiuoklei skirtų detalių – amerikiečių „TRW Automotive“, vairo mechanizmo detalių – bendras Kanados ir Austrijos gamintojas „Magna“. Vokietijos gamintojas „Continental“ pelnė apdovanojimą už inovatyviausius automobilių elektronikos komponentus, o daugiausiai inovacijų rinkai pateikusiu kėbulo detalių gamintoju pripažinta vokiečių „ThyssenKrupp“.

„Ateityje artimo gamintojų ir detalių tiekėjų bendradarbiavimo svarba tik dar labiau išaugs. Aukščiausi automobilių gamintojų taikomi kokybės standartai skatina detalių gamintojus siekti naujų aukštumų“, - pažymėjo F. Kuhnertas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"