TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

„Volkswagen“ taršos krizė jau drebina ir Europą

2015 09 23 6:00
Taršos rezultatų klastojimas pasitelkus išmaniąsias programėles pasaulį privertė suabejoti koncerno "Volkswagen", iki šiol tarp gamintojų turėjusio ypač gerą vardą, reputacija ir patikimumu.  LŽ archyvo nuotrauka

Didžioji Britanija rengiasi atšaukti milijonus automobilių taršos bandymams, kai Jungtinėse Amerikos Valstijose kilo skandalas dėl galimo tokių bandymų klastojimo.

Daugiau nei pusė lengvųjų automobilių, kuriais važinėja britai, yra varomi dyzelinių variklių. Būtent dyzeliai varo ir vokiškus "Volkswagen" automobilius, kurių gamintojus Amerikos aplinkos apsaugos agentūra apkaltino pažeidus vadinamąsias Švaraus oro akto taisykles. Dėl to vokiečiai jau dabar patiria milijardinius nuostolius. Neatmetama tikimybė, kad milžiniškų praradimų sulauks ir kiti garsūs pasaulio automobilių gamintojai. Ir ne vien Amerikoje, bet ir daug kur kitur pasaulyje.

Išmanioji diversija

Britai sujudo, kai sužinojo, kad JAV "Volkswagen" koncernas ilgą laiką apgaudinėjo vietos valdžios institucijas ir vairuotojus. Amerikos aplinkosaugininkai išsiaiškino, kad norėdamas atitikti griežtus JAV Nox taršos emisijos reikalavimus "Volkswagen" jau septynerius metus į dalį savo gaminamų dyzelinių modelių montavo specialias išmaniąsias programėles, kurios padėdavo apmauti amerikiečių techninės apžiūros centruose naudojamus išmetamųjų teršalų kiekio matuoklius.

Prietaisai rodydavo, kad JAV keliais važinėjantys apynaujai ir nauji "Volkswagen" išmeta net iki 40 kartų (!) mažiau teršalų, nei buvo iš tikrųjų. Duomenis klastojančias programėles gali turėti apie pusė milijono Amerikos keliais važinėjančių dyzelinių vokiškos markės automobilių. Daugumoje jų įmontuoti 2 litrų darbinio tūrio dyzeliniai TDI varikliai.

Dienraščio LŽ duomenimis, pastaruoju metu už Atlanto Vokietijos gamintoją lydėjo didelė sėkmė, "Volkswagen" buvo sparčiausiai pagal pardavimą augantis gamintojas. Neatmestina, kad gerų rezultatų galėjo padėti pasiekti ir taršos duomenis klastojusios išmaniosios programėlės, kurios leisdavo vokiečiams į savo automobilius montuoti daug pigesnius variklius nei tie, kurie atitiko Nox reikalavimus. Dėl to tapdavo pigesnės ir vokiškos mašinos, lengviau tapo konkurencinėje kovoje.

Kiaulystės kaina

Vokietijos koncernas suskubo atsiprašyti Amerikos vairuotojų dėl kiauliškos klastotės, tačiau tai greičiausiai gamintojo neišgelbės nuo milžiniškų baudų, kurių dydis, įvairiais duomenimis, gali siekti net 18 mlrd. JAV dolerių (16 mlrd. eurų).

Pasaulio biržoms sužinojus apie Amerikoje kylantį skandalą, pirmadienį "Volkswagen" akcijų vertė jau spėjo nusmukti iškart 17,1 proc., investuotojai iki vakar dienos jau prarado apie 13 mlrd. eurų.

Tačiau amerikiečiai prie "Volkswagen" nesustojo. JAV valdžios atstovai pranešė, kad išplės tyrimą ir tikrins kitus automobilių gamintojus.

Amerikos pavyzdžiu pasekė ir Didžioji Britanija. Jos Transporto ir aplinkosaugos grupė pranešė, kad sistemą, taršos bandymų metu slopinančią teršalų išmetimą į orą ir šitaip pateikiančią klaidingus bandymų rezultatus, naudojo ir kiti automobilių gamintojai. Esą „Volkswagen“ atvejis tėra ledkalnio viršūnė, o panašias į "Volkswagen" juodąsias technologijas, anot britų, greičiausiai taikė ir daugiau bendrovių. Žodžiu, gamintojų laukia milijoniniai automobilių atšaukimai ir milijardiniai nuostoliai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"