TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

„Volkswagen“ triumfas – per naujojo „Passat“ prizmę

2015 01 28 6:00
Aštuntos laidos "Volkswagen Passat" pasižymi grakščiomis ir kartu solidžiomis, verslo klasei būdingomis kėbulo formomis.  Gamintojo nuotrauka

Senojo žemyno automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, 2014 metais Europos Sąjungoje (ES) naujų vokiškų "Volkswagen" markės automobilių buvo įregistruota 1 619 921. Tai – geriausias rezultatas Europoje, smarkiai aplenkiantis konkurentų pasiekimus. Kokia „Volkswagen“ sėkmės paslaptis? Ją atskleidžia ir naujausių automobilių bandymai.

Pernai „Volkswagen“ gerokai aplenkė konkurentus. Galbūt daug kam šis faktas bus staigmena, tačiau antroje vietoje liko dar viena vokiška markė „Opel/Vauxhall“. Šias mašinas labai mėgsta britai. 2014-aisiais ES valstybėse buvo įregistruoti 885 372 nauji „Opel/Vauxhall“, bet šis rezultatas net 45,4 proc. mažesnis nei tas, kurį parodė pirmavusi „Volkswagen“ markė.

Maža to, tarp daugiausia registruotų Europos Sąjungoje markių 2014 metais, be „Volskswagen“, įsispraudė dar dvi Vokietijos koncernui „Volkswagen Group“ priklausančios markės - „Audi“ (5 vieta) ir „Škoda“ (9 vieta).

Pirmas Lietuvoje ir aplinkui

Vos prasidėjus naujiems metams „Volkswagen“ koncernas spėjo pasižymėti ir pasaulyje: ką tik pasibaigusioje tarptautinėje Detroito automobilių parodoje vokiškas hečbekas „Golf GTI“ buvo išrinktas geriausiu 2015-ųjų Šiaurės Amerikos automobiliu.

„Volkswagen“ pirmauja ir Lietuvoje. Pernai šios markės naujų automobilių mūsų šalyje buvo parduota, tyrimų bendrovės „Data Center“ duomenimis, 2429, ir tai „Volkswagen“ garantavo nugalėtojos laurus tarp markių. Net keturi „Volkswagen“ atsidūrė tarp daugiausia Lietuvoje 2014 metais registruotų naujų automobilių modelių - „Passat“ (3 vieta), „Golf“ (5 vieta), „Jetta“ (6 vieta), visureigis „Tiguan“ (9 vieta).

„Volkswagen Passat“ yra populiariausias naudotų automobilių rinkoje. Beje, ne tik Lietuvoje, bet ir kitose Baltijos valstybėse – Estijoje ir Latvijoje. Mažasis „Volkswagen Polo Sedan“ pernai buvo lyderis ir kaimynėje Baltarusijoje.

„Golf“ keliu

Kodėl "Volkswagen" sparčiai populiarėja pasaulyje, gali suprasti ir bandydamas naujausius markės modelius. LŽ žurnalistui per kelias pastarąsias savaites teko sėdėti ir prie naujos laidos „Jetta“, ir prie „Passat“ vairo. Abu automobiliais tęsia geriausias 7 laidos „Volkswagen Golf“, kuris buvo pripažintas Lietuvos "Metų automobiliu 2013“, tradicijas.

Anksčiau „Golf“ buvo giriamas už idealią ergonomiką, puikų valdymą, dideles komplektacijos galimybes (įskaitant prisitaikančią važiuoklę), smagius ir labai taupius TSI turbodyzelinius variklius su cilindrų išjungimo funkcija, paprastą ir kartu dailią mašinos išvaizdą. Buvo sakoma, kad tai automobilis, tinkamas visais gyvenimo atvejais. Apie praėjusių metų pabaigoje Lietuvoje debiutavusį „Jetta“ ir netrukus debiutuosiantį „Passat“ galima pasakyti tą patį.

Tiesą sakant, „Volkswagen“ pastaraisiais dešimtmečiais visuomet buvo per žingsnį priekyje nuo konkurentų. Tai puikiausiai įrodo ir koncernui priklausančio padalinio „Bugatti“ gaminamo greičiausio pasaulyje serijinio automobilio „Veyron“ sėkmės istorija. Konkurentai bando pagaminti ką nors prilygstančio šiam greitam ir patikimam sportiniam automobiliui, tačiau pavyti lyderio vis neišeina.

Ateities automobilis

Reklamose lyderiu vadinamas ir naujasis „Volkswagen Passat“. Bandžiau tą jo versiją, kurio ratus suka dyzelinis 2 l ir 150 AG TDI „BlueMotion Technology“ motoras. Nors tarp penkių naujojo „Passat“ variantų yra ir galingesnių motorų, vienas jų pasiekia net 240 AG, bandyta automobilio modifikacija irgi įrodė – ji verta lyderės vardo. Sukimo momentą ratams variklis perduoda per 7 laipsnių DSG pavarų dėžę.

Jau darosi nuobodu kalbėti apie pritrenkiamą „Volkswagen Group“ gaminamų mašinų stabilumą ir kitas gerąsias vokiškų automobilių dinamines savybes. Geriau pažiūrėkime, kuo gali nustebinti naujausias „Volkswagen Passat“.

Pirmiausia jame gausu techninių naujovių. Šiandien visi gamintojai stengiasi išmaniąsias technologijas į savo automobilius diegti ištisais paketais, bet tik nedaugelis sugeba pasiekti, kad jos dar ir sklandžiai funkcionuotų. Tarp tokių yra „Volkswagen“ gamintojai.

Taigi važiuojant naujos laidos „Volkswagen Passat“ buvo puiku justi sklandžiai veikiančią „Start/Stop“ sistemą. Skirtingai nei kai kurių kitų gamintojų mašinų vairuotojai, sėdintieji prie „Passat“ vairo gali net užmiršti, kad tokia sistema įdiegta į sedaną. Tikrai nenutiks taip, kad sustojus kryžkelėje praleisti kito automobilio ir sistemai išjungus variklį, o vėliau staiga paspaudus greičio paminą, motoras ims ir nebeveiks, o tuomet būtų galima ir avarinė situacija. Kai kurių gamintojų mašinoms tokia grėsmė visada įmanoma.

Matyt, stulbinamas ir pačių "Volkswagen" automobilių, ir jo elektroninių sistemų patikimumas yra vienas pagrindinių veiksnių, kodėl ši markė pelno vis daugiau vairuotojų simpatijų.

Tačiau „Start/Stop“ vargu ar dar galime vadinti naujove. Aštuntos laidos „Volkswagen Passat“ gausu kitų, daug modernesnių pagalbinių elektroninių sistemų. Pavyzdžiui, kaip papildomą įrangą galima užsisakyti automatinį greičio palaikymą su „Traffic Jam Assist“ sistema. Ji komplektuojama su automatine pavarų dėže ir palaiko ne tik važiavimą savo juosta ir atstumą iki priekyje esančio automobilio - sistema veikia net tada, kai priekyje važiuojantis automobilis sustoja. Jam pajudėjus, naujasis „Passat“ toliau "seka" iš paskos.

Į sedaną gali būti įmontuota ir avarinio stabdymo sistema – priešais išvažiavusią kitą mašiną ar neapdairiai kelyje atsidūrusį pėsčiąjį ji automatiškai sustabdys automobilį. Tuo pat metu „Rear Traffic Alert“ sistema perspės ir prireikus sustabdys automobilį, jeigu pastebės iš šono atvažiuojantį automobilį, judantį atbuline eiga.

Be kitų dalykų, stebina ir naujojo „Volkswagen Passat“ bagažinės erdvė - net 586 litrų. Bandytas modelis taupus ir ekologiškas – nuvažiuoti 100 kilometrų sunaudoja vos 4,4-4,5 litro dyzelino, o į atmosferą išmeta tik 119 g/km anglies dvideginio.

Populiariausių markių ES valstybėse dešimtukas 2014 m.

VietaMarkėParduota automobilių (vnt.)Pokytis (proc.)*
1."Volkswagen"1 619 921+7,2
2."Opel"885 372+7,7
3."Renault"874 504+9,4
4."Peugeot"782 855+5,8
5."Audi"726 059+4,8
6.BMW676 410+5,2
7."Mercedes-Benz"652 373+5,5
8."Fiat"586 271+2,4
9."Škoda"582 140+14,2
10."Toyota"527 380+3.

* Palyginti su 2013 m.

Šaltinis: ACEA

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"