TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

„Volvo Car Group“ bando kelių magnetus

2014 03 13 12:38
Autonominiai "Volvo" bus valdomi po asfaltu esančiais magnetais, kurių skleidžiamas bangas perims automobiliuose įtaisyti jutikliai.   Gamintojo iliustracija

Švedijos koncernas „Volvo Car Group“ pabaigė tyrimų projektą, susijusį su kelių magnetais, padedančiais nustatyti automobilio padėtį. Tyrimai, finansuojami strategiškai bendradarbiaujant su Švedijos transporto administracija (Trafikverket) – potencialus raktas į sėkmę, įgyvendinat autonominių automobilių projektą.

Pasak automobilių ekspertų, patikimas ir labai tikslus automobilio padėties nustatymas yra labai svarbus veiksnys kuriant autonominius, važiuojančius be vairuotojo automobilius.

Esant tam tikroms sąlygoms, esamos padėties nustatymo technologijos, tokios kaip GPS ir kameros, turi trūkumų, o keliuose įmontuojami magnetai visada veikia labai tiksliai, nepaisant fizinių kliūčių ar blogų oro sąlygų.

„Magnetai sukuria nematomas vėžes, kurios leidžia nustatyti automobilio padėtį mažiau vieno decimetro paklaida. Mes išbandėme technologiją automobiliams važiuojant skirtingu greičiu ir kol kas rezultatai yra daug žadantys“, – pasakojo „Volvo Car Group“ Saugumo skyriaus vadovas Jonas Ekmarkas.

Įgyvendinant didelio masto bandomąjį autonominio važiavimo projektą, šimtas autonomiškai valdomų „Volvo“ automobilių važinės viešaisiais keliais šalia Geteborgo (Švedija) kasdienėmis važiavimo sąlygomis.

„Mūsų tikslas – užtikrinti visiškai patikimą autonominį automobilio valdymą. Tikslus ir patikimas automobilio padėties nustatymas – būtina sąlyga, siekiant užtikrinti tokį valdymą. Iš tiesų įmanoma sukurti autonominius automobilius, nekeičiant esamos infrastruktūros. Tačiau ši technologija suteikia papildomų galimybių, pavyzdžiui, įmontuojant magnetus kelių ženklinimo įrenginiuose", - sakė J.Ekmarkas.

Šalia Gioteborgo (Švedija) esančioje „Hällered Volvo“ bandymų trasoje „Volvo Cars“ tyrimų komanda sukūrė 100 m ilgio bandomąją trasą. 200 mm gylyje po kelio danga buvo įmontuota apskritų feritinių magnetų (40 x 15 cm) sistema. Automobilyje buvo įmontuoti keli magnetinio lauko jutikliai.

Tyrimai buvo atliekami siekiant įvertinti kritinius kriterijus, tokius kaip nustatymo diapazonas, patikimumas, patvarumas, sąnaudos ir poveikis kelio priežiūrai. „Kol kas mūsų patirtis rodo, kad infrastruktūros ir jutiklių technologijų požiūriu feritiniai magnetai yra veiksmingas, patikimas ir palyginti pigus sprendimas. Kitas žingsnis – atlikti bandymus esant realiam eismui“, – aiškino J.Ekmarkas.

Švedijos transporto administracijos eismo saugumo direktorius Klesas Tingvalas pritarė, kad "tyrimų rezultatai labai įdomūs, ypač kalbant apie galimybę padidinti saugumą ir sukurti autonomiškai važiuojančius automobilius".

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"