TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

10 įdomių faktų apie „Porsche“ automobilius

2013 09 30 14:20
"Porsche Cayenne" S rugsėjį vykusioje Frankfurto automobilių parodoje. Reuters/Scanpix nuotrauka

Legendinius sportinius automobilius „Porsche“, garsėjančius savo išskirtiniu dizainu ir ne mažiau išskirtinėmis techninėmis savybėmis, žino bene kiekvienas. Tačiau nuo 1931 m. gaminami sportiniai automobiliai gali „papasakoti“ dar daug įdomių ir ne visiems žinomų faktų apie save.

Pateikiame 10 įdomių faktų apie „Porsche“ automobilius:

„Porsche 356“ buvo pirmasis oficialiai pripažintas „Porsche“ modelis. Jis laikomas pirmuoju, nes tai buvo pirmasis modelis, kurį kompanija pradėjo pardavinėti. Jo kūrėjas Ferry Porsche „Porsche“ automobilį nusprendė sukurti dėl to, jog niekur negalėjo rasti jo poreikius atitinkančio automobilio. Iki pat septintojo dešimtmečio „Porsche 356“ buvo surenkamas rankomis.

„Porsche“ logotipas 1952 m. pirmą kartą buvo sukurtas ant servetėlės. Ferry Porsche dabar visiems žinomo logotipo eskizą nupaišė sėdėdamas Niujorko restorane su JAV importuotoju Max Hoffman. Austrų kilmės M. Hoffman buvo tas žmogus, kuris pristatė „Porsche“ Amerikos rinkai. Logotipe galima pamatyti Štutgarto ir Viurtembergo herbus, o viduryje esantis žirgas simbolizuoja žirgyną, aplink kurį viduramžiais buvo pastatytas Štutgarto miestas.

1963 m. buvo išleistas sportinis „Porsche 911“. Iš pradžių šiam modeliui buvo skirtas 901 numeris, tačiau tokiai skaičiuotė prieštaravo „Peugeot“, kuris turėjo autorines teises visiems „x0x“ automobilių pavadinimams, todėl naujasis „Porsche“ buvo pervadintas į 911. Greitai „Porche 911“ tapo žinomiausiu „Porsche“ modeliu ir tikru šio prekės ženklo simboliu.

„Porsche“ yra sėkmingiausias tarptautinių Daytona 24 valandų lenktynių dalyvis – jo sąskaitoje 22 laimėjimai. Tai yra prestižinis ir vienas žinimiausių automobilių sporto renginių, kiekvienais metais suburiantis geriausius lenktynininkus ir tūkstančius gerbėjų. Pirmoji „Porsche“ pergalė buvo iškovota 1968 m. su „Porsche 907“. „Porsche“ taip pat gali pasigirti ilgiausia pergalių serija – nuo 1977 iki 1987 m. iškovota 11 pergalių. Šiuo metu „Porsche“ yra stambiausias lenktyninių automobilių gamintojas pasaulyje.

„Metų automobilio apdovanojimai“, kuriuos teikia automobilių žurnalistai, vyksta nuo 1964 m. Iki 2005 m. „Porsche“ buvo vienintelis sportinis automobilis, kuriam buvo suteiktas šis titulas: 1978 m. „Porsche 928“ buvo išrinktas metų automobiliu.

1982 m. „Porsche“ pradėjo teikti unikalią automobilio pristatymo paslaugą: užsisakius naują „Porsche“ automobilį JAV, jį galima pasiimti Europoje, keliauti automobiliu po šį žemyną, vėliau jį pristatyti į gamyklą, iš kurios pasirūpinama, jog automobilis pasiektų pirkėjo namus JAV. Ši paslauga, dabar vadinama „Porsche“ Europos pristatymo programa (Porsche European Delivery Program), kelionių entuziastams ji suteikia nuostabių atostogų galimybę su tiesiai iš gamyklos pasiimtu „Porsche“ automobiliu. Atvažiavus į Vokietiją, šios paslaugos užsakovas tampa specialiu „Porsche“ svečiu – jam dovanojamas apsilankymas „Porsche“ muziejuje, prabangūs prietūs ir, žinoma, jo naujutėlaičio „Porsche“ rakteliai.

Tai, jog „Porsche“ automobiliai yra mėgiami ir gerbiami dėl savo aukštos kokybės, patikimumo ir galingumo įrodo faktas, jog daugiau nei 70 proc. visų kada nors pagamintų „Porsche“ automobilių vis dar rieda keliais visame pasaulyje.

Dauguma šiandieninių „Porsche“ modelių turi jau visiems įprastu tapusį „Carrera“ pavadinimą, tačiau ne visi žino, jog jis kilo iš „Porsche“ meilės lenktynėms. 1950 m. „Porsche“ dalyvavo meksikietiškose „The Carrera-Panamericana” lenktynėse, kuriose laimėjo I-ąją vietą. Laimėjimai kartojosi ir 1952, 1953 bei 1954 m. Nuo to laiko „Porsche“ prie geriausių savo modelių pridėjo „Carrera“ pavadinimą, kuris simbolizuoja aukščiausią kokybę ir ištvermę.

„Porsche“ vairuotojai gerai žino, jog šių sportinių automobilių užvedimo raktelis yra kairėje vairo pusėje. Dauguma mano, jog tai tebuvo kūrėjo užgaida, kuri ilgainiui tiesiog prigijo. Tačiau sprendimas padaryti užvedimo raktelį šioje pusėje buvo priimtas apgalvotai – Le Mano lenktynėse po starto paskelbimo lentynininkai bėgdavo link automobilio ir šokdami į automobilį kaire ranka jau sukdavo raktelį. Tačiau vėliau, apie 1970 m., šio sumanymo buvo atsisakyta dėl saugumo, nes lenktynininkai saugumo diržus užsisegdavo tik tiesiojoje.

2009 m. Štutgarte buvo atidarytas „Porsche“ muziejus. Jo ekspozicijoje yra daugiau nei 80 automobilių, tame tarpe ir 911 modelio „senelis” „Porsche 356“ bei McLaren TAG MP4/2C Formulės bolidas, taip pat daug kitų mažų eksponatų, pasakojančių apie du „Porsche“ istorijos periodus – iki ir po 1948 metų. Čia eksponuojami ir pirmieji laiką aplenkusio inžinieriaus Ferdinando Porsche bei jo sūnaus Ferry kūriniai. Muziejuje taip pat įrengtos dirbtuvės, kuriose restauruojami klasikiniai automobiliai. Pro stiklines dirbtuvių sienas muziejaus lankytojai gali stebėti kaip remontuojami patys garsiausi klasikiniai automobiliai pasaulyje. Pats pastatas taip pat vertinamas kaip architektūrinis šedevras, nes „kabo” ore į žemę remdamasis tik keturiomis atramomis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"