TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

1000 automobilių gaisrų

2014 10 29 6:00
Automobilių gaisro priežastimi dažniausiai tampa netvarkinga elektros instaliacija arba degalų sistema. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Šalies ugniagesiai šiemet, dar nesibaigus spaliui, jau 989 kartus skubėjo gesinti transporto priemonių. Dalis vairuotojų ne tik per vėlai susimąsto, kad automobilyje reikalingas gesintuvas, bet ir kilus gaisrui elgiasi visai neadekvačiai.

Tai, kad liepsnojantis automobilis – ne juokai, o reali grėsmė šalia esančioms transporto priemonėms bei žmonėms, spalio 18-ąją galėjo įsitikinti kelių Vilniaus Karoliniškių mikrorajono daugiabučių gyventojai.

Pažadino sprogimas

Tylų šeštadienio rytą kieme nugriaudėjo stiprus sprogimas, į dangų ėmė kilti kelių metrų aukščio liepsna, o virš daugiaaukščių pastatų pakibo juodų dūmų debesis. „Nors mūsų iškviesti ugniagesiai atvyko per kelias minutes, iš automobilio liko tik apdegęs kėbulas. Sprogimo būta tokio smarkaus, kad buvo pažadinti visi kaimynai – todėl ir spėjo laiku patraukti šalia stovėjusius automobilius“, - pasakojo sostinės V. Vaitkaus gatvės gyventoja Vidmantė.

Draudikų duomenimis, trečdalio automobilių gaisrų pasekmė - didesnė nei 10 tūkst. litų žala. Dažniausiai tokiu atveju tolesnė automobilio eksploatacija neįmanoma. Žalų administravimo ekspertai savo praktikoje mato ir didesnių transporto gaisrų – kai nuo vieno automobilio įsiliepsnoja ir kiti. Toks įvykis šiais metais buvo užfiksuotas Kaune. Šiais atvejais skaičiuojama du, tris ar daugiau kartų didesnė žala.

„Vairuotojai turėtų nuolat rūpintis savo automobilio technine būkle ir jį tinkamai prižiūrėti. Norint apsisaugoti nuo gaisro, būtina pasitelkti profesionalus. Darbai su elektra ar dujine įranga neturėtų būti atliekami pačių vairuotojų“, - priminė draudimo bendrovės „Ergo Insurance“ žalų administravimo direktorius Audrius Pilčicas.

Elgiasi neadekvačiai

Automobilių gaisrų nuostoliai būtų mažesni, jei dalis vairuotojų į automobilio salone esantį gesintuvą nežiūrėtų kaip į nereikalingą bagažą ir juo pasirūpintų ne tik keliaudami atlikti privalomosios techninės apžiūros (TA). Nemaža dalis vairuotojų nė nesivargina įsigyti šio priešgaisrinės saugos atributo, kurio kaina tesiekia apie pusšimtį litų – „taupo“ prieš TA pasiskolindami gesintuvą iš giminaičių, draugų ar kolegų.

„Tokie vairuotojai nesusimąsto, kad ir jų automobilis gali užsiliepsnoti. Kaip rodo įvairūs kelių policijos pareigūnų atliekami patikrinimai, gesintuvus automobiliuose vežiojasi toli gražu ne visi“, - sakė Valstybinės priešgaisrinės priežiūros valdybos (VPPV) specialistė Vida Šmigelskienė.

Kaip liudija Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento Gaisrinių tyrimų centro ekspertų surinkti duomenys, bene dažniausia automobilių gaisrų priežastis šiemet buvo elektros instaliacijos gedimai. Dėl šios priežasties per tris metų ketvirčius jau liepsnojo 456 transporto priemonės. Dar labiau tai būdinga besikeičiant orams. Dėl transporto priemonių degalų sistemos gedimų šiais metais šalyje kilo dar 105 gaisrai.

Ugniagesiai teigia, kad dalis vairuotojų į automobilyje blykstelėjusią liepsną reaguoja neadekvačiai ir kaustomi streso imasi neracionalių priemonių. Ryškiausias tokio elgesio pavyzdys – užsidegus automobiliui vairuotojai karštligiškai ieško pagalbos ir instinktyviai suka į degalines, kur yra daug degių ir sprogių produktų, taip sukeldami papildomą riziką ne tik sau, bet ir aplinkiniams.

Gesintuvo ne visada pakanka

Kad automobilyje kilo gaisras, pajusite iš dūmų kvapo. Beje, kvapas – pirmasis ir dažniausiai vienintelis pavojaus signalas. Pajutus jį, būtina sustoti, išjungti variklį ir ieškoti priežasties bei stengtis ją pašalinti.

Jei dega automobilis, pirmiausia patariama nepanikuoti ir nepulti plikomis rankomis į ugnį, nes tada tik apdegsite, o ugnies neužgesinsite.

Beje, kartais automobiliai užsidega po nekokybiškai atlikto remonto autoservisuose, ypač kai tvarkomas degalų sistemos gedimas. „Kartais po tokio remonto grįžtamųjų degalų vamzdelis lieka nesandarus ir šiek tiek benzino patenka ant variklio skyriuje esančių įkaitusių detalių paviršiaus. Pakanka ir vieno didesnio degalų lašo, kad plykstelėtų liepsna. Dera nepamiršti, kad automobiliuose daug sintetinių medžiagų, kurios degdamos žmogų gali pražudyti per kelias minutes. Todėl nemėginkite ieškoti patogios vietos sustoti, nes uždelstos minutės gali būti pražūtingos“, - patarė V. Šimgelskienė.

Gaisro židinys įprastai įsiliepsnoja po variklio dangčiu. Todėl, vos pastebėjus ugnį, būtina kuo skubiau sustoti ir išjungti variklį. Tada, išėmus gesintuvą ir šiek tiek (vos kelis centimetrus) pradarius variklio dangtį, keliais paspaudimais įpurkšti gesinimo skysčio, kad liepsna nusloptų, ir vėl dangtį uždaryti. Tai pakartoti kelis kartus. Iš karto kelti dangčio negalima, nes ugnis, gavusi oro, gali dar labiau įsisiautėti. Ugniagesiai pabrėžia, kad jei gaisras kilo po variklio dangčiu, šį galima praverti tik turint rankoje naudoti paruoštą gesintuvą.

„Be to, jokiu būdu negesinkite gaisro, jeigu ką tik remontavote automobilį ar pylėte degalus ir esate jais apsitaškęs ar išsitepęs tepalu – sudegsite greičiau nei automobilis. Jei liepsnos dar nėra, automobilį galima užgesinti ir gesintuvu. Tačiau neretai vieno gesintuvo neužtenka“, - teigė specialistė.

Tačiau prieš kelias savaites įsigaliojęs Bendrųjų priešgaisrinių saugos taisyklių pakeitimas numato, kad nuo šiol lengvuosiuose automobiliuose ir automobiliuose, kuriuose yra ne daugiau kaip 8 sėdimos vietos keleiviams ir 1 sėdima vieta vairuotojui, privaloma vežioti gesintuvą, turintį ne mažiau kaip 1 kg (l) gesinimo medžiagos. Anksčiau galiojęs reikalavimas numatė turėti gesintuvą su 2 kg (l) gesinimo medžiagos.

„Susisiekimo ministerijos atstovų išsakyta nuomone, lengvuosiuose automobiliuose visiškai pakanka turėti 1 litro gesintuvą. Būtent tokius gesintuvus juose dažniausiai montuoja jų gamintojai. Kai kurie nurodo, kad 1 kg gesintuvą automobilių salone galima pritvirtinti saugiai ir jam nereikia jokių specialių tvirtinimų. Jeigu automobilių salone bus 2 kg gesintuvas, jam reikės specialių tvirtinimų ir jį nebus lengva išimti. Kur kas didesnė tikimybė eismo įvykio metu būti sužeistam netinkamai įtvirtinto didelio gesintuvo automobilio salone, negu juo užgesinti gaisrą“, - sprendimo dėl gesintuvų motyvus aiškino VPPV viršininkas Audrius Čiuplys.

Taigi jei gesindami iš po antvožo besiverčiančius ugnies liežuvius gesintuvą ištuštinsite, o gaisro neužgesinsite, teks kliautis ugniagesių operatyvumu arba geranoriškai nusiteikusių kitų vairuotojų pagalba.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"