TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

1000 kilometrų maratoną įveikė ne visi

2008 07 23 0:00
"Spyker C8 Spyder GT2R" automobilis buvo greičiausias visą savaitgalį.
"Visus Bonus" nuotrauka

Nuo trečiadienio iki šeštadienio Palangoje šurmuliavusi tradicinė lenktynių fiesta į Lietuvos kurortą sutraukė tūkstančius automobilių sporto mėgėjų, norinčių išvysti kaip galingiausi automobiliai įveikia 1000 kilometrų ilgio lenktynių maratoną.

Keturių dienų renginys prasidėjo pramogomis žiūrovams. Nuo trečiadienio ryto būriai smalsuolių apžiūrinėjo devintą kartą vykstančių "Omnitel 1000 km. lenktynių" dalyvių parką, kuriame plevėsavo ne tik Lietuvos, bet dar 13 šalių vėliavos. Daugiausiai dėmesio sulaukė pirmą kartą mūsų šalyje pademonstruotas 445 AG pajėgumą išvystantis "Spyker C8 Spyder GT2R" automobilis, dar neprasidėjus lenktynėms laikytas jų favoritu.

Paraiška pergalei.

Pirmąsias pretenzijas į pergalę gamykloje paruoštą "Spyker" pilotuojanti "Snoras Spyker Squadron" pareiškė jau ketvirtadienio treniruotėse - ekipos narys Peteris Dumbreckas vieną 2994 metrų ilgio trasos ratą nuvažiavo per 1 min. 19,438 sekundės ir daugiau nei sekunde pagerino trasos įveikimo rekordą.

Per ketvirtadienio treniruočių pertraukoje lenktynių trasą užėmė televizijos ir pramogų pasaulio žvaigždės, pasiruošusios ne pasirodymui scenoje, o tikroms varžyboms. Prieš sėsdamos už automobilio vairo Daiva Tamošiūnaitė-Budrė, Audrė Kudabienė ir Karina Krysko jaudinosi, kaip neapsijuokti prieš kovingai nusiteikusius vyrus. Tačiau ketvirčio mylios ilgio tiesiojoje moterys nepasidavė stipriosios lyties atstovams. Visos trys jos pateko į varžybų finalą, o nugalėtoja tapo televizijos laidų vedėja D.Tamošiūnaitė-Budrė.

Dvigubos varžybos

Penktadienio rytas sportininkams atnešė neramią nuotaiką ir jaudulį. 10 valandą prasidėjusios kvalifikacinės varžybos jiems buvo lemiamos, mat šįmet pirmą kartą į maratoninių lenktynių startą galėjo stoti ne visi užsiregistravusieji. Į šeštadienį vykusias 1000 kilometrų varžybas pateko tik 50 pačių greičiausių, o likusieji varžėsi penktadienio popietę surengtose trumpesnėse, 100 ratų lenktynėse.

Kvalifikacijos nugalėtojais tapo greitojo "Spyker Squadron" ekipažas, be vargo atrankinių varžybų barjerą perlipo ir kiti patyrę ekipažai.

Kad galingi sportiniai bolidai neatimtų iš mažalitrių automobilių galimybės varžytis šeštadienio lenktynėse, ekipos buvo kviečiamos į 1000 kilometrų lenktynes ne pagal bendrą rezultatų suvestinę, o pagal pasiekimus savo klasėje, todėl šeštadienį žiūrovai neišvydo varžybų veteranų "Padvaiskas ir ko" ekipos, galingo "Adampolis Racing Team 2" eksperimentinio bolido, vos viena tūkstantąja sekundės dalimi atsilikusio "Greitaskreditas.lt" automobilio ir kitų varžybų maratonui ruoštų mašinų. Šios ekipos pasirodė 100 ratų lenktynėse, kurios tapo preliudija prieš pagrindines 1000 km varžybas.

Tarp 23 ekipažų, startavusių 1000 km lenktynių mažuoju finalu vadintose 100 ratų lenktynėse, netrukus užvirė atkakli kova. Tik paskutiniuose ratuose paaiškėjo, kad pergalės nusipelnė "BB Racing" ekipa su mažyliu eksperimentinių automobilių klasės "Mitsubishi Colt".

Penktadienį pertraukos metu žadėtos pramogos žiūrovai taip ir nesulaukė. Senovinių automobilių savininkus vienijanti asociacija "Retromobile" neištesėjo savo pažado šalia trasos surengti retų antikvarinių modelių parodą.

Geriausia technika

Šeštadienio rytą griaudint Lietuvos karinio jūrų laivyno pučiamųjų orkestro maršui 50 greičiausių komandų išsirikiavo lenktynių startui, o susisiekimo ministrui Algirdui Butkevičiui ištarus: "Ponai ir ponios, užveskite variklius", automobiliai pajudėjo pergalės link. Trasoje zujo egzotiškasis "Spyker C8 Spyder GT2R", net trys įvairių modifikacijų "Ferrari", kurtinantį garsą skleidžianti "Chevrolet Corvette" ir dar daug kitų kruopščiai paruoštų lenktyninių automobilių, kuriuos vairavo kaip niekada daug žinomų lenktynininkų iš Lietuvos ir užsienio.

Lenktynių pradžioje kiek netikėtai "Spyker Squadron" ekipa nusirito tik į ketvirtąją poziciją, o lydere tapo "Oktanas Racing" su "Porsche 911 GT3". Tačiau netrukus galingu, gamykloje ruoštu "Spyker" bolidu važiuojanti komanda pasivijo savo varžovus ir pirmosios pozicijos neužleido iki pat finišo. Tuo tarpu žemesnėse pozicijose netruko kovų ir intrigos. Technikos ir žmonių ištvermės reikalaujantį lenktynių maratoną pavyko baigti ne visiems, kiti bandė skubiai spręsti problemas techninio aptarnavimo zonoje. Vieniems iš pirmųjų nepasisekė "AST Racing" iš Rusijos, jų "Subaru" pasikartojo gedimas, kaip ir kvalifikacijoje - automobilis baigė lenktynes apgaubtas dūmų bei liepsnos iš po variklio dangčio.

Dar šiurpiau atrodė tuomet ketvirtojoje pozicijoje važiavusio "Oktanas racing" pirmosios komandos "Porsche 911 GT3" skrydis į pievas ir iš po variklio dangčio pliūptelėjęs baltų dūmų debesis, tačiau jau po kelių minučių lenktynininkai kaip niekur nieko tęsė kovą.

Finišas - ne visiems

Didžiausia avarija, visiems atėmusi žadą, įvyko prieš pat lenktynių pabaigą. 286 rate, kai iki maratoninių lenktynių finišo ir iki išsvajotosios nugalėtojų pakylos bebuvo likę vos ranką paduoti, "Snoras Client Team" komandos "Ferrari F430" pilotavęs lenktynininkas O.Kvitka įvairavo brangų automobilį tiesiai į betoninius trasos užtvarus ir taip baigė ekipai viltingai prasidėjusias lenktynes.

Nugalėtojų finišas didelės staigmenos žiūrovams nepateikė - stipri "Snoras Spyker Squadron" ekipa lyderiavo visą savaitgalį. Artimiausius varžovus, antrąją vietą užėmusią "Oktanas Racing" komandą, jie aplenkė 5 ratais. Trečiąją vietą pelnė nuo nugalėtojų net 17 ratų atsilikęs, po varžovų nesėkmės pozicija aukščiau pakilęs "Adampolis Racing Team" ekipažas su "Adampolis AGM Kit Car" prototipu.

Iš karto po lenktynių prizininkai buvo apdovanoti taurėmis, o vėliau šventė nusikėlė prie Palangos tilto, kur vyko lenktynininkams ir jų gerbėjams skirtas koncertas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"