TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Ak, tas pavasaris...

Šiemet žiemos lyg ir nebuvo, tačiau vis tiek tradiciškai tais mėnesiais automobilių gatvėje matyti kur kas mažiau.

Vieni pagrindinių pavasario požymių - ne tik šiltas oras, bet ir vis didėjantis automobilių srautas keliuose bei gatvėse. Ir ši aplinkybė kelia nemažai rūpesčių net patyrusiems vairuotojams, o ką jau kalbėti apie tuos "pavasarinukus", "čainikus", kaip juos paniekinamai pravardžiuoja vairo asai.

Iš tikrųjų pavasarį į gatves išrieda gausybė nepatyrusių vairuotojų, nedrįstančių važinėti žiemą ir vėlyvą rudenį. Padidėja ir greitis. Visiems atrodo, kad atšilus orams vairuoti kur kas saugiau. Deja, taip tikrai nėra.

Inercija.

Vos atšilus, kai baisiausių avarijų grėsmė, atrodytų, jau praėjo, vairuotojai net mieste įsibėgėja iki 100 kilometrų per valandą. Apskaičiuota: 60 kilometrų per valandą greičiu važiuojanti mašina per sekundę įveikia 16,5 metro. Lekiant "visu šimtu" vaizdai už lango keičiasi kone dvigubai greičiau. Tačiau vairavimo įgūdžiai nesikeičia - ir pavasarį žmogus iš inercijos vairuoja taip, tarsi už lango būtų žiema, kai greitis kur kas mažesnis. Todėl, primiršus greitesnio važiavimo įgūdžius, o neretu atveju ir apskritai jų niekada neturėjus, labai smarkiai rizikuojama.

Paradoksas: asfaltas klastingesnis už ledą. Ant ledo automobilis tampa nevaldomas važiuojant maždaug 40 kilometrų per valandą greičiu, o juk ant asfalto tas greitis kone keturis kartus didesnis. Čia svarbiausia, kad greitai lėkdamas "patikima" asfalto danga vairuotojas neturi laiko sureaguoti į avarinę situaciją, kai net bejėgiškai čiuoždamas ledu turi tam porą sekundžių, per kurias gali laisvai priimti sprendimą - pasukti vairą, pristabdyti ar paspausti akceleratorių. Be to, ir smūgio jėga būna ne tokia stipri. Todėl "pavasarinės" avarijos kur kas skaudesnės.

Padangos

Atšilus orams, suprantama, šyla ir asfaltas. Saulėkaitoje jis net įkaista. Tačiau važiuojame dar su žieminėmis padangomis ir neskubame jų keisti į vasarines, nes nežinome, kokių staigmenų gali pateikti klastinga gamta. Žinia, žieminių padangų guma minkštesnė, pritaikyta šaltiems orams.

Jeigu šiltą pavasario dieną važiuojame kad ir 90 kilometrų per valandą greičiu, padangos labai greitai įkaista. Ypač nepatikimos jau naudotos ir nežinia kada gamintos padangos. Jos praranda elastingumą, eižėja, plyšta, o ką jau kalbėti apie tokį nemalonumą kaip pailgėjęs stabdymo kelias.

Netinka žieminės padangos ir tada, kai reikia apvažiuoti kliūtį, manevruoti. Minkšta guma, aukštas profilis - ne patys geriausi pagalbininkai stabdant ant sauso asfalto. Padanga tik "ištepa" kelio dangą, o automobilio inercija padidėja. Štai kodėl atšilus orams jokiu būdu nepatartina greitai važiuoti žieminėmis padangomis. Bet jeigu jau nutarėte senų padangų nekeisti iki vasaros, atminkite, kad tokiu atveju privalote laikytis žiemos įpročių ir žiemos greičio.

Praktika

Patarimai čia paprasti. Jeigu ilgesnį laiką nesėdėjote prie automobilio vairo, jums pravartu nuvažiuoti į nuošalesnę aikštelę ir prisiminti tai, ką jau žinojote ir mokėjote, tačiau per kelis mėnesius primiršote. Taigi ten, atokiau nuo gatvės šurmulio, tiesiog pasivažinėkite automobiliu, atgaivinkite visus stabdymo, vairavimo, manevravimo įgūdžius, patikrinkite, kaip į jūsų veiksmus reaguoja mašina, per žiemą stovėjusi garaže.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"