TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Akis glostė istoriniai automobiliai

2016 05 31 6:00
Šventės žvaigžde išrinktas 1937-ųjų gamybos „Mercedes-Benz 540K“. Organizatorių nuotraukos

Praėjusį savaitgalį Vilniuje „Mercedes-Benz“ gerbėjai rinkosi į tradicinę vasaros sezono atidarymo šventę, kuri šiemet pasiekė naują rekordą – pasirodė net 120 dalyvių.

Tarp dalyvių buvo pačių įvairiausių modelių – nuo naujausių E klasės ar „GLE Coupe“ iki tarpukariu pagamintų, itin retai mūsų keliuose matomų automobilių. Savo puoselėjamą techniką pristatė ne tik lietuviai, bet ir svečiai iš Rusijos bei Latvijos.

Prasidėjus šventei už „Mercedes-Benz“ istorijos puoselėjimą buvo padėkota senovinių automobilių kolekcininkui Gitautui Žičkui. Jam įteiktas 1886 metų Benco triračio (pirmojo patentuoto automobilio) modelis.

„Šios markės ištakos siekia 1889 metus, kai Monake vykusiose lenktynėse laimėjo Emilis Jelinekas, automobilį pavadinęs savo dukters vardu Mercedes. Tėvas įkalbėjo Gotlebą Daimlerį 1900-aisiais naujagimės vardu pavadinti savo automobilį. Nors jis buvo registruotas tik 1902-aisiais, dar po poros metų, kai tapo karališko automobilio simboliu. Šis prekės ženklas turi turtingą istoriją, o renginyje markei atstovavo įvairūs modeliai – nuo 1932 metais pagaminto greitosios pagalbos automobilio iki pačių naujausių 2016-ųjų modelio automobilių“, – kalbėjo šventę organizavusio „MB klubo“ prezidentas Apolinaras Čepulis.

Ligoninės mašina

Po atidarymo ceremonijos sudaryta komisija kibo į darbus ir visus dalyvius vertino penkiose kategorijose, o žiūrovai rinko jiems labiausiai patinkantį modelį.

Klasikinių automobilių, kurie pagaminti iki 1985 metų, kategorijoje laimėjo „Mercedes-Benz L1000“. 1932 metų gamybos automobilis buvo seniausias ir sulaukė bene daugiausia dėmesio renginyje. Tai buvo pirmas kartas, kai šis automobilis buvo pristatytas visuomenei.

86 metų senumo „Mercedes-Benz L1000“ atkeliavo iš Portugalijos.

Jo savininkas G. Žičkus pasakojo, kad „Mercedes-Benz L1000“, turintį 2,6 l, šešių cilindrų, 50 AG variklį, įsigijo prieš keletą metų Portugalijoje, kur iki 1950 metų jis buvo naudojamas kaip vaikų ligoninės greitosios pagalbos automobilis. 42 tūkst. km nuvažiavusi mašina dėl karbiuratoriaus gedimo šešis dešimtmečius prastovėjo nejudinama, kol iš mirusio tėvo palikimą gavę vaikai šį automobilį nusprendė parduoti.

„Pargabenti automobilį iš Portugalijos į Lietuvą užtruko 3 savaites. Prisimenu, kad jis atkeliavo vakare, 20 val., o vidurnaktį jau paleidau variklį. Salone po sėdynėmis dar radau originalų raktų rinkinį, įvairių vaistų, ampulių. Dabar variklio nereikia remontuoti, automobilis važiuoja, o toliau bus matyti, gal reikės restauruoti. Nors daug kas sako, kad geriau jo neliesti, vis dėlto su tokiu lyg ir negali rodytis“, – pasakojo istorinių „Mercedes-Benz“ automobilių entuziastas. Pasibaigus renginiui jis paleido variklį ir visiems įrodė, kad šis senovinis automobilis tikrai dar važiuoja.

Kas kuria automobilio vertę

Istorinio automobilio statuso neturinčiam, tačiau formalius originalumo reikalavimus atitinkančiam ir puikiai išlaikytam „Mercedes-Benz“ „MB klubas“ įteikė specialųjį prizą – vertinimą istorinio automobilio statusui gauti, o tai leis šį modelį papuošti rudais numeriais.

Renginyje automobiliais domėjęsi žiūrovai taip pat balsavo – jie išrinko 2016 metų žvaigždę. Daugiausia publikos simpatijų pelnė 1937-ųjų gamybos „Mercedes-Benz 540K“, kuris praėjusių metų renginyje taip pat buvo pripažintas publikos mėgstamiausiu. Jį, kaip ir dar vieną 1937 metų kabrioletą, publikai pristatė G. Žičkus.

„Kiekvienais metais kiekybe ir kokybe augantis renginys neabejotinai rodo, kad Lietuvoje jau turime vakaruose seniai populiarios tradicijos pamatus. Tikimės, kad tokie renginiai ne tik kuria bei stiprina automobilių gerbėjų bendruomenę, bet ir padeda visuomenei geriau suprasti skirtumą tarp transporto priemonės ir automobilio, pažiūrėti į automobilį kaip dizaino ir technikos kūrinį, paaiškina, kas kuria automobilio vertę“, – po renginio sakė organizatoriai.

Parengė Tomas Fedaravičius

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"