TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Aktorius L. Pobedonoscevas užkrečia saugiu požiūriu į dviratį

2015 07 30 20:00
Aktorius Leonardas Pobedonoscevas. Asmeninio albumo nuotraukos

„Įsitikinimą, kad važiuoti automobiliu neprisisegus diržo ar minti dviratį be šalmo yra kieta, pamažu keičia saugesni įpročiai. Veikia socialinė reklama, daro įtaką užsienyje savomis akimis pamatyta vairavimo, ėjimo per gatvę ar važiavimo dviračiu kultūra. Pradėjome mokytis iš savo ir draugų klaidų, stengiamės jų nebedaryti,“- sako aktorius Leonardas Pobedonoscevas.

Valstybei sugriežtinus Kelių eismo taisykles (KET), kurios įpareigojo dviratininkus net dienos metu vilkėti šviesą atspindinčią liemenę arba važiuoti su įjungtais žibintais, gyventi sudėtingiau nepasidarė. Asmenys, įstaigos, bendrovės pradėjo ieškoti, kaip suderinti privalomą saugumą su grožiu, mada, išskirtinumu.

Madų nesivaikantis, tačiau ir bet kaip atrodyti nemėgstantis L. Pobedonoscevas mano, jog be pagrindinių savo funkcijų šalmas gali būti kietas, šviesą atspindinti liemenė – išskirtinė, o atšvaitai gali puošti. Saugiau dviratininkui jaustis padeda ir populiarėjantis dviratininko draudimas.

Nori gražesnės liemenės

„Kaip automobilio vairuotojas galiu patvirtinti, kad dviratininko liemenės puikiai atlieka savo funkciją – informuoja, įspėja. Liemenės yra matomos dieną ir naktį, jos ryškesnės už šviesoforą. Tos įprastinės kartais lengvai išgąsdina, priverčia sumažinti greitį, nes yra panašios į policininkų (juokiasi).

Ar esu sąžiningai liemenę dėvintis dviratininkas? Matot, nuo tada, kai dėvėti jas tapo privaloma, beveik nebuvau Lietuvoje. Iš kitos pusės, man ne visai patinka įprastinių liemenių dizainas. Tačiau net neabejoju, kad jau yra fabrikas, gaminantis gražesnes liemenes,“ – šypsosi neseniai iš Azijos grįžęs aktorius.

Paskutinis jo sakinys – tiesiai į dešimtuką. Gražesnes, kitokias, įvairesnes ir spalvingesnes šviesą atspindinčias liemenes Lietuvoje gamina socialiai atsakingą elgesį skatinanti „SauGo“ komanda. Spalvingos liemenės ir puošia, ir saugo. Šiais metais „SauGo“ tapo oficialiomis didžiausio dviračių mėgėjų renginio – „Velomaratono“ – liemenėmis.

„SauGo” - tai šviesą atspindinčiomis medžiagomis dekoruotos dviratininkų liemenės vaikams ir suaugusiems. Specialiai labai ryškiaspalvės, stilingos ir linksmos, kad aktyviai judantys būtų matomi ir saugūs kelyje. Šias liemenes sukūrėme todėl, kad visuomenėje jautėsi poreikis kitokiam, kūrybiškesniam, originalesniam sprendimui, kuris paskatintų dviratininkus atsakingiau žvelgti į saugesnį judėjimą. Ir, be abejonės, tai veikia, pirkėjai reaguoja labai teigiamai, nuotaikingai, sveikina ir džiaugiasi dėl atsiradusios alternatyvos kelininkų liemenėms,” – pasakoja „SauGo“ prekės ženklo kūrėja Rita Griguolaitė.

Turi keturis šalmus

„Turiu motorolerio, dviračio, snieglentės ir parašiutininko šalmus. Pradžioje snowboardu važinėjau be šalmo. Bet kai lygioje vietoje griuvau ir stipriai susitrenkiau galvą, dar tą pačią dieną įsigijau šalmą. Pamokanti istorija, ar ne?

Dviratininkai su šalmais man asocijuojasi su rimtu reikalu. Pamatęs tokį, klausiu savęs – čia dėl saugumo ar dėl įvaizdžio? Man tai yra gražu. Sunku net įsivaizduoti, kad geras dviratininkas su geru dviračiu būtų be šalmo. Geri dalykai eina komplektu,“ – požiūriu į šalmuotus dviratininkus dalijasi L. Pobedonoscevas.

Šalmas madingas tarp paauglių, jį pamėgsta vyresni žmonės, o profesionalūs dviratininkai savo kasdienybės be galvos apsaugos tiesiog nebeįsivaizduoja. Puikiai šalmo svarbą žino po metų pertraukos į profesionalų dviračių sportą grįžtantis Tomas Vaitkus.

„Dviratininkai, motociklininkai ar kitų sporto šakų atstovai šalmus dėvi ne šiaip sau. Tai priemonė, apsauganti itin svarbią kūno dalį. Anksčiau varžybose buvo galima važiuoti be šalmo, bet po poros žūčių šalmas tapo privalomu. Profesionalūs dviratininkai griūva rečiau ir griūti moka, o dviračių mėgėjai nėra tokie koordinuoti kaip profesionalūs sportininkai. Jie dažniau virsta ir sunkiau susižeidžia. Dažnam važiuoti dviračiu – stresas. Mažiau patyrę susikoncentruoja į važiavimą ir nemato, kas vyksta aplink. Dėl to įvyksta daug nelaimių. Šalmas nuo jų gelbsti,“ – sako patyręs sportininkas.

Gražiausi atšvaitai atitenka dukrai

„Mano visus atšvaitus konfiskuoja duktė ir susideda ant kuprinės. Bet tuos likusius užsidedu ant dviračio rėmo arba ant kuprinės,“ – pasakoja Vilniaus senamiesčio gatvelėmis minti mėgstantis L. Pobedonoscevas. Jei Leo duktė atšvaitais kuprinę puošia, tai pats aktorius šviesą atspindinčiomis smulkmenomis dviratį daro matomesnį. „Kiek pastebėjau, net mažiausias, kad ir boružės dydžio, į aprangą integruotas atšvaitėlis matosi iš toli. Kuo jis didesnis, tuo labiau matomas. Atšvaitas kelyje jo savininką padaro ryškiausia žvaigžde,“- kalbėdamas apie saugų eismą geros nuotaikos nestokoja pašnekovas.

Kiek atšvaitai išgelbėjo gyvybių, duomenų nėra. Tačiau yra kita statistika, kuri rodo, kiek dviratininkų tamsiu paros metu nukentėjo, nes kelyje buvo nematomi.

„Kam yra reikalingi ir kodėl yra reikalingi atšvaitai, žino visi. Bet praktiškai dar ne visi nenaudoja. Paklausti, kodėl taip daro, suranda galybę paaiškinimų ir net pasipiktina, kad reikia juos dėvėti. Atšvaitas yra nebrangi ir efektyvi priemonė tiek pėstiesiems, tiek dviratininkams. Užsidėjai ant kojos žemiau kelio, apsivilkai liemenę ir mini saugiai. Mes nuolat primename atšvaitų svarbą, raginame juos naudoti. Juk net be specialistų raginimų ar įstatymų dviratininkai ir pėstieji turėtų norėti būti kuo geriau matomi, o ne priešintis didesniam savo pačių saugumui,” – sako Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie susitikimo ministerijos direktoriaus pavaduotojas, laikinai einantis direktoriaus pareigas Egidijus Skrodenis.

Dviračio dar neapdraudė

„Apdraudžiau motorolerį, kelioninį autobusiuką, automobilį. Nedraustas liko tik mano dviratis. Tikiuosi, kol svečiavausi kituose kraštuose, dviračio draudimas privalomu netapo?“ – vėl į pokalbį pokštą įterpia L. Pobedonoscevas. Surimtėję žinomas vyras priduria: „Tiesą sakant, gerai, kad yra tokia galimybė. Saugumą mėgstantiems tokia paslauga turėtų patikti.“

Dviratininkai tampa tiek avarijų aukomis, tiek kaltininkais. Jie susižeidžia ar sužeidžia kitus. Dviratininkai netenka dviračių. Apsidraudę po tokių įvykių gauna kompensaciją, o to nepadarę lieka tuščiomis.

„Dviratis po truputį tampa įprasta transporto priemone ir mieste vis dažniau pakeičia automobilį. Keliauti dviračiu į darbą netrukdo nei kostiumas, nei aukštakulniai. Tačiau taip pat kaip automobiliu, šia dvirate transporto priemone svarbu tinkamai pasirūpinti, nepamirštant draudimo, – atkreipia dėmesį Mindaugas Budrys, „ERGO Insurance“ Lietuvoje Verslo klientų departamento Alternatyvių pardavimų kanalų grupės vadovas.

Pasak jo, dviratininko draudimas yra trijų rūšių ir apima dažniausiai pasitaikančias rizikas, kai dviratis tampa ilgapirščių grobiu, nelaimingus atsitikimus, dėl kurių patiriami sužalojimai važiuojant dviračiu, ir netikėtus nuostolius padarius žalą kitiems eismo dalyviams. „Pastarieji atvejai nėra reti – pasitaiko nelaimingų atsitikimų, kai dviratininkas sužeidžia kitą žmogų netyčia į jį atsitrenkęs ar padaro turtinę žalą susidūręs su automobiliu. Tad nors nemalonumų pasitaiko visiems, šis draudimas skirtas tam, kad jau ir taip nemalonių pojūčių nestiprintų papildomos netikėtos išlaidos“, – sako M. Budrys.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"