TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Akylai stebės padangų būklę

2014 08 19 6:00
Tiesioginės TPMS sistemos davikliai montuojami visose keturiose padangose. LŽ archyvo nuotrauka

Vadovaujantis naujais Europos Sąjungos standartais, nuo šių metų lapkričio mėnesio visuose naujuose automobiliuose privalės būti diegiama padangų slėgio stebėjimo sistema (angl. TPMS arba „Tire Pressure Monitoring System“).

Automobilių gamintojai privalės montuoti vieną iš dviejų TPMS sistemų – tiesioginę arba netiesioginę. Nauji standartai kol kas nenurodo, kokia TPMS sistema turi būti sumontuota automobilyje, todėl gamintojai galės pasirinkti vieną iš dviejų TPMS sistemų.

Tiesioginė TPMS sistema

Tiesioginėje TPMS sistemoje padangos slėgio daviklis yra sumontuotas atskirai kiekvienoje padangoje. Visi duomenys (padangos slėgis ir temperatūra) radijo bangomis perduodami kompiuteriui, kuris analizuoja duomenis. Atsiradę padangos slėgio pokyčiai rodomi automobilio prietaisų skydelyje.

Pagrindinis tiesioginės TPMS sistemos pranašumas yra tas, kad daviklis tiksliai matuoja padangos temperatūrą ir slėgį. Šios sistemos davikliai matavimus atlieka ir automobiliui stovint. Ateityje šie davikliai galės nustatyti ir protektoriaus gylį.

Silpnoji tiesioginės TPMS sistemos grandis yra baterija. Daviklis gauna energiją iš mažos baterijos, kuri dažnai yra neatsiejamas daviklio komponentas ir parduodama tik su davikliu. Baterijai išsikrovus reikia pirkti naują daviklį, kurio kaina priklausomai nuo modelio ir gamintojo gali svyruoti nuo 250 iki 1000 litų.

Reikia įsidėmėti, kad Amerikos ir Europos radijo bangų dažnių diapazonas skiriasi, todėl davikliai iš automobilių, skirtų Amerikos rinkai, Europoje neveiks.

Netiesioginė TPMS sistema

Netiesioginė TPMS sistema matuoja padangų slėgį nuo rato apsisukimo greičio. Automobilyje įdiegtos standartinės apsaugos sistemos (ESP, ABS) matuoja padangų sukimosi greitį. Jei kurioje nors padangoje slėgis krinta – automobilio ratas sukasi greičiau. Nukritus padangos slėgiui prietaisų skydelyje atsiranda pranešimas.

Šios sistemos pranašumas yra tas, kad naudojamos automobilio standartinės saugos sistemos ABS/ESP, todėl šios sistemos savikaina yra gerokai mažesnė.

Tačiau ir netiesioginė TPMS sistema turi trūkumų. Pavyzdžiui, jei visose padangose bus netinkamas slėgis, tačiau skirtumas tarp padangų slėgio bus apytiksliai vienodas, ši sistema nepraneš vairuotojui apie netinkamą padangų slėgį.

Kitas trūkumas yra tas, kad ši sistema nematuoja padangų slėgio automobiliui stovint, o pradeda matuoti tik tada, kai automobilis pasiekia 30 km/h greitį. Be to, sumontavus naujas automobilio padangas, šiai sistemai reikalingas kalibravimas, o tai - papildomos išlaidos.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"