TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Amerikiečiai kurs elektromobilius be jungiklių

2016 10 11 6:00
Per pristatymą belaidžio įkrovimo sistema "Qualcomm Halas" elektromobilio BMW i8 bateriją šimtu procentų įkrovė per keliasdešimt minučių. Gamintojo nuotrauka

Pastaruoju metu geros žinios elektra varomų mašinų rinkoje tiesiog veja viena kitą. Ką tik JAV technologijų kompanija „Qualcomm“ paskelbė išlaisvinsianti elektromobilius iš ilgo baterijų įkrovimo proceso, o spalio 17 dieną svarbią naujieną žada pateikti ir „Tesla Inc.“.

„Qualcomm“ idėją portalo autoblog.com rengiamoje konferencijoje „Upshift 2016“ išdėstė kompanijos strateginės plėtros viceprezidentas dr. Chrisas Borroni-Birdas. Pasak jo, didžiausia elektromobilių problema yra ilgas, kartais net varginantis baterijų įkrovimas, o Amerikos technologijų bendrovė esą jau turi receptą, kaip šį procesą palengvinti.

Siūlo elektrifikuoti kelius

Dr. Ch. Borroni-Birdas teigia, jog šiuo metu elektromobilių vairuotojų dalią įkraunant mašinas stengiamasi palengvinti baterijų talpos didinimu. Kuo ji talpesnė, tuo ilgesnį atstumą gali įveikti elektromobilis vienu įkrovimu. Taip pat taupomas vairuotojo laikas ieškant įkrovimo stotelių ar įkraunant bateriją. „Qualcomm“ nuomone, toks problemos sprendimo būdas nėra pats perspektyviausias. Dr. Borroni-Birdas sako, kad kur kas geriau keliuose ir automagistralėse įrengti belaides įkrovimo sistemas.

Amerikos technologijų kompanijos strateginės plėtros viceprezidentas tvirtina, jog belaidžius elektromobilių įkrovimo elementus įmanoma sumontuoti mašinų stovėjimo aikštelėse, kelių ir gatvių sankryžose, taip pat automagistralių asfalto dangoje. Dėl to elektromobiliai galėtų būti įkraunami ne tik tuomet, kai stovi šalia parduotuvių, prekybos centrų ar laukia, kol užsidegs raudonas šviesoforo signalas, bet ir važiuodami keliu.

Alanas Muskas spalio 17 dieną žada pristatyti savo vadovaujamos kompanijos "Tesla Inc." produktą, kuris "bus netikėtas daugeliui".Gamintojo nuotrauka

Bando „Mercedes-Benz“ mašinose

Dr. Borroni-Birdas informavo, kad talkinant „Qualcomm“ Prancūzijoje jau tiesiamas pirmas eksperimentinis kelias, kuriuo riedantys elektromobiliai bus įkraunami belaidžiu būdu. Dar anksčiau Amerikos technologijų kompanija pranešė Vokietijos prabangių automobilių gamintojui „Mercedes-Benz“ sukūrusi elektrostatinę indukcinę elektromobilių ir hibridinių mašinų įkrovimo sistemą „Qualcomm Halo“.

Kaip ji veikia, amerikiečiai pristatė naudodami elektromobilį BMW i3. Jis belaidžiu būdu buvo įkrautas per keliasdešimt minučių, kol stovėjo aikštelėje. Kol kas „Qualcomm“ yra sukūrusi 3,7, 7,4 ir 11 kilovatų (kW) galios sistemas, tačiau greitai atsiras ir 22 kW sistema. Pasak kompanijos atstovų, „Qualcom Halo“ nekelia jokio pavojaus nei vairuotojams, nei jų automobiliams. „Pavojaus rizika naudojant „Qualcom Halo“ yra lygiai tokia pat kaip skutantis elektrine barzdaskute, tačiau belaidis įkrovimas daug pranašesnis už tą, kuriam atlikti būtini laidai ir kištukiniai lizdai“, – nurodoma kompanijos pranešime žiniasklaidai.

Šiuo metu, kaip parnešama qualcom.com, sistema išbandoma vokiečių kuriamuose „Mercedes-Benz“ hibriduose ir elektromobilyje.

Dr. Chrisas Borroni-Birdas: "Prancūzijoje jau tiesiamas pirmasis eksperimentinis kelias, kuriuo važiuojantys elektromobiliai bus įkraunami belaidžiu būdu."Qualqomm.com nuotrauka

„Teslos“ mįslė pasauliui

Mįslę užminė ir šiuo metu pažangiausių pasaulyje elektromobilių gamintoja iš JAV „Tesla Motors“. Pasak bendrovės įkūrėjo ir vykdomojo direktoriaus Elono Musko, ateinantį pirmadienį, spalio 17 dieną, „Tesla“ atskleis kai ką labai netikėta. „Tai naujas produktas. Jis bus „netikėtas daugeliui“ ir nesusijęs su numatytu „Tesla/SolarCity“ produkto pristatymu spalio 28-ąją“, – cituoja žiniasklaida paslaptingus E. Musko žodžius, kuriuos jis sekmadienį parašė savo paskyroje „Twitter“ tinkle.

Anksčiau „Teslos“ vadovas žadino smalsumą spalio 28 dienos naujiena. Jis tvirtino, kad bus pristatyti bendri elektromobilių bendrovės ir Amerikos saulės energijos kompanijos „SolarCity“ produktai, tarp jų – saulės elementų stogas kartu su integruotu antros laidos „Tesla Powerwall“ energijos kaupikliu ir „Tesla EV“ krovikliu. Teigiama, jog ši sistema, panašiai kaip „Qualqom Halo“, leis įkraunant elektromobilius apsieiti be kištukinių lizdų.

A. Musko paskelbta informacija rodo, kad po savaitės „Tesla Inc.“ yra pasirengusi pristatyti dar šį tą įdomaus. Gal tai bus patobulintas naujos laidos elektrinis rodsteris, pagerinta automobilio „Tesla“ valdymo sistema „Autopilot“ sistema, o gal dar talpesni, nei dabar kuriami patys talpiausi 90 kilovatvalandžių (kWh) „Teslos“ akumuliatoriai, kurie ateityje konkuruos ir su „Qualqom Halo“ sistemomis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"