Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Amerikiečiai vokišką „Opel“ perleidžia prancūzams

 
2017 03 06 13:50
Vakar žinią dėl "Opel" pirkimo pranešė Prancūzijos koncerno "PSA Group" ir Amerikos GM vykdantieji direktoriai Carlosas Tavaresas ir Mary Barra.
Vakar žinią dėl "Opel" pirkimo pranešė Prancūzijos koncerno "PSA Group" ir Amerikos GM vykdantieji direktoriai Carlosas Tavaresas ir Mary Barra. Autonews.com nuotrauka

Automobilius „Peugeot“ ir „Citroen“ gaminantis Prancūzijos koncernas „PSA Group“ perka iš Amerikos gamintojo „General Motors“ (GM) legendinius vokiškus prekinius ženklus „Opel“ ir „Vauxhall“. Portalas autonews.com skelbia, kad sandorio vertė siekia 2,3 mlrd. JAV dolerių (2,2 mlrd. eurų).

Pasak portalo, įsigijęs „Opel“ Prancūzijos koncernas valdys apie 16 proc. Europos naujų automobilių rinkos. Didesnį jos Senajame žemyne gabalą už prancūzus turės tik Vokietijos „Volkswagen Group“, kurios dalis Europos naujų mašinų rinkoje dabar sudaro apie 24 procentus.

Didžiojoje Britanijoje vokiškus "Vauxhall" yra pamėgusi ir vietos policija./Gamintojo nuotrauka
Didžiojoje Britanijoje vokiškus "Vauxhall" yra pamėgusi ir vietos policija./Gamintojo nuotrauka

Amerikos GM už Didžiojoje Britanijoje platinamų automobilių „Vauxhall“ prekinį ženklą gaus 0,9 mlrd. eurų, už likusioje pasaulio dalyje siūlomą „Opel“ – 1,3 mlrd. eurų. Apie tai sakoma bendrame „PAS Group“ ir GM pranešime žiniasklaidai. Automobilininkams nėra paslaptis, kad „Vauxhall“ ir „Opel“ yra vienas ir tas pat, tačiau britams kažkodėl labiau patinka ne jų prekinio ženklo įkūrėjo vokiečio Adamo Opelio vardu pavadinti automobiliai. GM valdė „Opel“ prekinį ženklą beveik 90 metų, per ekonominę krizę 1929-aisiais Opelių šeima buvo priversta jį parduoti amerikiečiams.

Tikimasi, kad po GM ir „PSA Group“ sandorio „Opel“ prekinis ženklas taps konkurencingesnis nuolat globalėjančioje pasaulio automobilių rinkoje. Amerikiečiams gaminti labiau Senojo žemyno rinkai skirtą „Opel/Vauxhall“ buvo gana sunku. Autonews.com atskleidžia, kad „Opel“ automobiliais prekiaujantis GM Europos padalinys patyrė 9 mln. JAV dolerių (8,5 mln. eurų) nuostolių. Įdomu, jog kartu Prancūzijos koncernas įsipareigojo pamėginti plėtoti ir dar du garsius GM prekinius ženklus – „Buick“ ir „Holden“.

Pagal sutartį, kurios vykdymą planuojama baigti šių metų pabaigoje, į koncerno „PSA Group“ balansą pereis 6 anksčiau amerikiečiams priklausiusios „Opel/Vauxhall“ automobilių surinkimo ir penkios detalių šioms mašinoms gamyklos Senajame Žemyne, Vokietijos Riuselsheimo „Opel“ konstravimo centras. Prancūzai įsipareigojo pasirūpinti ir visame šiame ūkyje dirbančiais 40 tūkst. darbuotojų. GM sau pasiliko naujausią savo padalinio Europoje konstravimo centrą, kuris veikia Turine (Italija).

Pasak autonews.com pranešimo, tuo bendri Prancūzijos ir Amerikos gamintojų reikalai nesibaigs. Planuojama, kad ateityje „PSA Group“ prisidės prie šiuo metu pradedamo plėtoti bendro GM ir Japonijos gamintojo „Honda“ projekto, kai bus gaminami vandeniliniai automobiliai.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"