TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Amerikiečiams jau nepatinka „automatai“

2015 10 22 12:59
Amerikiečiai labiausiai skundžiasi robotizuotomis "Fiat" automatinėmis pavarų dėžėmis.  Gamintojo nuotrauka

Iki šio nematytas dalykas Amerikoje: atlikdamas kasmetinę apklausą apie naujų automobilių patikimumą, leidinys „Consumer Reports“ išsiaiškino, kad JAV vairuotojai nėra patenkinti mašinomis su automatinėmis pavarų dėžėmis.

Tokia žinia iš tikrųjų prilygsta sensacijai. Juk iki paskutinės „Consumer Reports“ tyrimo atrodė, kad ir anksčiau, ir dabar amerikiečiai yra tiesiog pamišę dėl mašinų su automatinėmis pavarų dėžėmis. Juk visi žino – visko pertekusiems ir tingiems amerikiečiams yra didelis vargas atlikinėti papildomus judesius, kurių prireikia pavaras perjunginėjant ranka. Juk mašinose su automatinėmis pavarų dėžėmis jų valdymą užtenka atlikti kojomis, spaudant vos pora paminų.

Padėjo internetas

Galbūt tiesa būtų buvusi neatskleista ir šįkart, jei leidinys pirmąkart savo tyrimų istorijoje nebūtų apklausos atlikęs tiesioginio ryšio internete (on-line) būdu. Kalbėdami tiesiogiai su tyrėjais Amerikos vairuotojai buvo atviresni, klausinėjami nevengė ir pasiskųsti. O tuomet ir paaiškėjo, kad tikrovėje amerikiečiams automobiliai su automatinėmis pavarų dėžėmis nuvilia labai dažnai.

Gali būti, kad nepasitenkinimo priežastis yra nuolat tobulinamos automatinės pavarų dėžės, kurių daugeliui gamintojų nepavyko ištobulinti taip, kad jos veiktų patikimai.

„Consumer Reports“ atkreipia dėmesį, kad Amerikos vairuotojas nekelia jokių problemų laiko patikrinti šešių laipsnių „automatai“. Bet dabar rinkoje siūlomos pavarų dėžės yra ir septynių, ir aštuonių, ir netgi devynių laipsnių. Be to, dalį jų valdo robotai.

Naujausių tecnologijų pinklės

Robotizuotos automatinės pavarų dėžės buvo pradėtos gaminti kaip pigi klasikinės automatinės pavarų dėžės alternatyva. Jos veikimo principas toks pats, kaip ir paprastos mechaninės dėžės. Skirtumas tik tas, kad sankabą išmina ir pavaras perjungia elektroninis vairuotojo pagalbininkas.

Daug sudėtingesnės, o kartu ir brangesnės automatinės pavarų dėžės yra su dviguba sankaba. Jų didžiausias privalumas tas, kad veikia be dinaminių pauzių. Tačiau, kaip aiškėja iš naujausio „Consumer Report“ tyrimo, jos amerikiečiams ir kelia daugiausia nepatogumų. „Pagrindinis tokių sankabų trūkumas tas, kad jos technologiškai yra labai sudėtingos. Dviejų sankabų automatinės pavarų dėžės geros tol, kol nepradeda daryti pauzių persijungiant pavaroms arba praslystant variatoriaus diržui. Šis netobulumas būdingas daugumos markių automobilių dviejų diskų automatinėms pavarų dėžėms“, – konstatavo Jackas Fisheris, leidinio bandymų skyriaus vadovas.

„Consumer Reports“ pažymėjo, kad blogiausios robotizuotos dviejų sankabų automatinės pavarų dėžės yra montuojamos į visureigius „Nissan Pathfinder“, „Jeep Cherokee“ ir „Fiat 500L“. Iš automobilių markių naujausias leidinio tyrimas blogiausiomis pripažino „Dodge“, „Fiat“ ir „Jeep“ automatines pavarų dėžes.

Per apklausą mažiausiai savo automobilių pavarų dėžėmis skundėsi „Lexus“, „Toyota“ ir „Audi“ valdytojai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"