TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Amerikietiški elektromobiliai griauna statistiką

2016 05 17 6:00
Gali būti, kad Lietuvoje registruojami nauji amerikietiški "Tesla" elektromobiliai nepatenka į oficialią ACEA statistiką. LŽ archyvo nuotraukos

Nuo šių metų sausio pradžios iki balandžio 1 dienos Lietuvoje buvo parduota 14 elektromobilių, arba 40 proc. daugiau nei 2015-aisiais tuo pačiu metu, kai jų parduota 10.

Tokią naujausią ataskaitą, kurioje atspindima 2016 metų pirmojo ketvirčio Europos Sąjungos (ES) alternatyviais degalais varomo naujo transporto rinka, paskelbė Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA). Lietuva pagal šios rinkos augimo spartumą tarp ES valstybių narių atsidūrė 13-ojoje vietoje.

Europos automobilių gamintojų asociacijai duomenis apie tradicinių naujų automobilių registravimą Lietuvoje pateikia tyrimų bendrovė „Data Center“. Tačiau analizuojant „Lietuvos žinioms“ jos pateiktus duomenis aiškėja, kad mūsų šalis 2016 metų sausio-kovo mėnesiais turėjo parodyti geresnį augimo rezultatą, nei nurodė ACEA.

Ši asociacija skelbia, kad, „Data Center“ duomenimis, nuo sausio pradžios iki balandžio 1-osios mūsų šalies fiziniai ir juridiniai asmenys registravo 30 naujų elektra varomų lengvųjų mašinų, kitaip tariant, net 16 daugiau, nei suskaičiavo ACEA.

Netikslumo kaina – žemesnė vieta

Prie alternatyviais degalais varomų transporto priemonių ACEA priskiria ne vien elektromobilius. Dar skaičiuojami hibridiniai automobiliai, papildomai įkraunami hibridai ir dujomis varomos lengvosios mašinos. Iš asociacijos ataskaitos aiškėja, kad lietuviai automobilių su dujiniais motorais ir papildomai įkraunamų hibridų pirmąjį ketvirtį išvis neregistravo, o Kelių transporto priemonių registre, be elektromobilių, atsirado dar 75 įrašai apie hibridus.

Tad, ACEA duomenimis, iš viso 2016 metų pirmąjį ketvirtį Lietuvoje registruotos 85 naujos alternatyviais degalais varomos mašinos, arba 26,9 proc. daugiau nei sausį-kovą 2015-aisiais (67). Asociacijos pateiktas šių metų sausio-kovo mėnesių rezultatas ir lėmė Lietuvai 13-ąją vietą pagal naujo alternatyvaus transporto pirmojo ketvirčio augimą. Jei būtų remtasi „Data Center“ pateiktais skaičiais, prie alternatyvaus Lietuvoje registruoto transporto dar reikėtų pridėti šešiolika naujų elektromobilių. Tada mūsų šalyje per pirmus tris šių metų mėnesius jau būtų buvę registruota 101 nauja alternatyviais degalais varoma mašina, o tai jau būtų 33,7 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį praėjusiais metais. Su tokiu rezultatu pagal alternatyvaus transporto augimo spartą ACEA lentelėje Lietuva būtų atsidūrusi 11-ojoje vietoje. Tačiau kas atsitiko, kad asociacijos duomenys skiriasi nuo tų, kuriuos turi „Data Center“?

Nesutarimų priežastis – „Tesla“?

Tyrimų bendrovės projektų koordinatorius Andrius Verbyla aiškino „Lietuvos žinioms“, kad duomenis apie alternatyviais degalais varomas mašinas Europos automobilių gamintojų asociacijai teikia ne „Data Center“, o pati valstybės įmonė (VĮ) „Regitra“. Anot A. Verbylos, jis tiksliai nežino, dėl ko skiriasi „Regitros“ ir „Data Center“ pateikti pirmojo ketvirčio duomenys apie registruotas naujas alternatyviais degalais varomas mašinas. „Gali būti įvairių variantų. Žinau, kad registruojant hibridus dažnai neteisingai nurodomas variklio tipas. Ir jeigu duomenys nėra vėl patikrinami pagal modelį ar motoro darbinį tūrį, dar kartą įvertinant visus parametrus, klaidą lengva įvelti. Atskiras klausimas dėl naujų ir naudotų elektromobilių registravimo. Lietuvoje neretai registruojami elektromobiliai, kurie yra, tarkim, 2016 metų gamybos, bet jau buvo registruoti užsienyje. Vėl gali atsirasti duomenų neatitikimas. O „Regitra“ teikia duomenis atsižvelgdama į tai, ko savo užklausoje prašo užsakovas, šiuo atveju – ACEA. Jei buvo prašyta duomenų apie naujus 2015–2016 metais pagamintus elektromobilius, „Regitra“ pateikia vienus skaičius, jeigu apie pirmąkart registruotus Lietuvoje – visai kitus“, – svarstė „Data Center“ projektų koordinatorius.

Mamertas Kulakauskas, VĮ „Regitra“ Transporto priemonių registravimo metodikos skyriaus vadovas, „Data Center“ spėjimus patvirtino iš dalies. „ACEA skelbia tik apie tas 14 alternatyvių transporto priemonių, kurios buvo pirmą kartą registruotos ir parduotos Lietuvoje. Tačiau Lietuvoje naujomis mašinomis laikomos ir tos, nuo kurių pirmos registracijos praėjo 5 mėnesiai ir 30 dienų. Tokios mašinos anksčiau galėjo būti registruotos Vokietijoje ar kitur užsienyje, vėliau jos atvyko į Lietuvą, buvo dar kartą registruotos ir laikomos kaip naujos. Daugiau niekur kitur to nėra. Tad pirmąjį ketvirtį tokių mašinų buvo 3. Ir trečia neatitikimo priežastis – amerikietiški elektromobiliai, kurie atkeliauja į Lietuvą, čia registruojami, nors ir neatitinka europinių standartų“, – vardijo „Lietuvos žinių“ pašnekovas.

„Data Center“ duomenimis, 2016 metų sausį-kovą Lietuvoje registruoti 4 nauji elektromobiliai „Tesla Model S“, tačiau M. Kulakauskas nepatikslino, ar būtent juos turi omenyje.

Vokiečiai neskuba rinktis alternatyvų

Kaip rodo ACEA ataskaita, šių metų pirmasis ketvirtis ES naujų alternatyviais degalais varomų transporto priemonių rinkai buvo gana derlingas. Iš viso 2016 metų sausį-kovą Bendrijoje registruota 154 795 naujos alternatyvios transporto priemonės, arba 6,4 poc. daugiau nei per tą patį laiką praėjusiais metais (145 442). Daugėjo elektromobilių (+33,9 proc.), hibridų (+30,1 proc.), papildomai įkraunamų hibridų (+23,5 proc.), mažėjo – dujomis varomų lengvųjų automobilių (-22,4 proc.). Nepaisant to, „dujinių“ mašinų iš visų alternatyviais degalais varomų automobilių pirmąjį ketvirtį vis dar registruota daugiausia (69 530, arba 44,9 proc.). Antroji vieta populiariausių alternatyvių mašinų rinkoje teko hibridams (35 730), trečioji – papildomai įkraunamiems hibridams (18 661), ketvirtoji – elektromobiliams (16 519).

Lietuva – uodegoje

Pagal ACEA ataskaitą iš ES šalių daugiausia alternatyviais degalais varomų transporto priemonių registruota Italijoje (53 130), Didžiojoje Britanijoje (25 714) ir Prancūzijoje (23 210). Tuo pat metu didžiausia Europoje naujų lengvųjų automobilių Vokietijos rinka pagal alternatyvaus transporto registravimą liko tik ketvirtojoj vietoje (14 239).

Nepaisant užimtos 13-osios vietos pagal naujų lengvųjų mašinų, varomų alternatyviais degalais, augimą, Lietuva pirmąjį ketvirtį pagal registruoto naujo alternatyvaus transporto skaičių (85) tarp 22 ES šalių, apie kurias duomenis skelbia ACEA, liko trečia nuo galo, 19-ojoje vietoje. Aplenkėme kaimynus latvius, kurie sausį-kovą registravo 78 alternatyviais degalais varomas mašinas (4 proc. mažiau nei nuo 2015 metų sausio pradžios iki balandžio 1 dienos) ir bulgarus (74).

Dešimtukas ES valstybių, kuriose alternatyviais degalais varomų lengvųjų transporto priemonių rinka augo sparčiausiai, 2016 m. I ketv.

VietaŠalisRegistravimo rezultatas (vnt.)Registravimo pokytis (proc.)*
1.Vengrija359+112,4
2.Rumunija131+101,5
3.Danija1736+86,7
4.Suomija1542+67,6
5.Airija1643+73,3
6.Suomija1542+67,6
7.Belgija538056,1
8.Ispanija7599+51,9
9.Estija139+39
10.Portugalija1447+37,7
…13.Lietuva85+26,9

* Palyginti su 2015 m. I ketv.

Šaltinis: ACEA

Dešimtukas ES valstybių, kuriose elektromobilių rinka augo sparčiausiai, 2016 m. I ketv.

VietaŠalisRegistravimo rezultatas (vnt.)Registravimo pokytis (proc.)*
1.Rumunija5+400
2.Vengrija51+218,8
3.Latvija5+150
4.Austrija992+149,2
5.Ispanija405+120
6.Lenkija20+66,7
7.Belgija584+61,8
8.Portugalija157+45,4
9.Lietuva14+40
10.Švedija663+30,9

* Palyginti su 2015 m. I ketv.

Šaltinis: ACEA

Naujų elektromobilių registravimas Lietuvoje, 2016 m. I ketv.

VietaModelisRegistravimo rezultatas (vnt.)Pokytis (proc.)*
1.BMW i315(3)**+400
2.BMW i84(2)+100
3.„Mitsubishii-MiEV“ 0(2)–100
4.„Nissan Leaf“ 7(1)+600
5.„Tesla Model S“4(1)+300

* Palyginti su 2015 m. I ketv.

** 2015 m. I. ketv. registravimo rezultatas.

Šaltinis: „Data Center“

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"