TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Amerikiniai automobiliai. Už ir prieš!

Vargu ar Žemaitijoje įregistruoto BMW X5 pirkėjas būtų sumokėjęs šešiaženklę sumą, jei pardavėjas prieš tai būtų parodęs nuotrauką, kaip šis visureigis atrodė JAV aukcione.
Autoriaus archyvo nuotrauka

Nerimsta ginčai dėl automobilių iš Amerikos importo...

Jų pirkėjai gąsdinami būtais ir nebūtais dalykais. Įregistruojant iš ten parvežtus automobilius netgi tyčia sudaromos kliūtys. O juk iš JAV įvežami kur kas naujesni ir saugesni automobiliai negu iš Vakarų Europos! Žinoma, tuo importu nepatenkinti naujų automobilių pardavėjai, juk tai konkurencija. Tačiau regint tą didelį gražų "amerikietį" noras važinėti kokiu nors Europoje ar Korėjoje pagamintu mažyliu praeina savaime. Aš - už gerus automobilius iš JAV, todėl mane domina, kada bus atsisakyta tų neapgalvotų apribojimų?

Automobiliai iš JAV tikrai gana patrauklūs - ir dėl jų dydžio, ir dėl komforto įrangos, ir pagaliau dėl kainos. Tiesa, aš nemanyčiau, kad tai svarbiausias argumentas, nulemiantis, leisti ar ne neribotą prekybą tokiais automobiliais. Pirmiausia ES šalyse ir už jos ribų pagaminti automobiliai skiriasi kai kuriais techniniais sprendimais, tarp jų tokiais, kurie turi įtakos eismo saugumui. Štai todėl ne ES šalyse pagamintos transporto priemonės prieš įregistruojant Lietuvoje turi būti sertifikuojamos. Antra, nors iš JAV dabar įvežami palyginti "jauni" - vidutiniškai 4-5 metų automobiliai (iš Vakarų Europos - 10-15 metų senumo), tai nereiškia, kad pirkėjas čia, Lietuvoje, įsigyja kokybišką prekę.

Sulipdytas iš gabalų

Valstybės įmonė "Regitra" savo veikloje susiduria su atvejais, kai registruoti pateikiami iš pirmo žvilgsnio beveik nauji (pagal gamybos metus) ir puikiai atrodantys automobiliai, turintys visus reikalingus atitikties sertifikatus. Tačiau panaršius internete nesunkiai pavyksta įsitikinti, kad Lietuvoje registruojamas automobilis tenai, už vandenyno, buvo patekęs į sunkią avariją ir tiesiogine žodžio prasme subyrėjo į gabalus. Atvežtas į Lietuvą jis per gana trumpą laiką atgavo "prekinę išvaizdą".

Nuotraukoje matome, kaip BMW X5 visureigis atrodė JAV aukcione. Ir ką jūs manote? Netrukus šis automobilis buvo įregistruotas Žemaitijoje. Jo pirkėjas sumokėjo pardavėjui šešiaženklę sumą. Ar būtų įvykęs pirkimo sandoris, jei pardavėjas prieš tai būtų parodęs nuotrauką? Manau, kad ne. Tuo labiau kad po remonto gražuolis BMW X5 tikrai nesusigrąžino savybių, turėtų prieš avariją. Ir vargu ar galima garantuoti, kad jame sumontuota per avariją sugadinta itin brangi saugumo įranga. Todėl nereikėtų agituoti už dabar galiojančių teisinių kliuvinių pašalinimą JAV pagamintiems automobiliams - jie privalo būti tikrinami.

Turėtų įvertinti ekspertai

Vertėtų pagalvoti, kaip Lietuvoje įteisinti tvarką, kad kiekvienas per avariją daugiau nukentėjęs automobilis po remonto būtų kvalifikuotų ekspertų įvertintas. Ir tik po to, jei viskas, taip pat ir pagal konstrukciją privaloma saugos įranga, pataisyta pagal gamintojo sąlygas, automobilis vėl gali važiuoti. Taip išvengtume ne tik pavojaus, kurį eismui kelia blogai suremontuotas automobilis, bet ir patiklių žmonių apgaudinėjimo, kai apsukrūs pardavėjai įsiūlo "beveik naują, mažai važinėtą", o iš tikrųjų sunkiai nukentėjusį, gal net iš kelių tokio paties modelio mašinų gabalų kažkur garaže sulipdytą automobilį.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"