TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Amerikos Senate – keistas „Tesla“ pareiškimas

2016 08 04 6:00
Elektromobilių gamintojo "Tesla Motors" vadovui Elonui Muskui ir jo komandai pastaruoju metu tenka dažnai aiškintis, kodėl keliuose stringa amerikietiškų elektrinių mašinų automatinės valdymo sistemos.  Gamintojo nuotrauka

Amerikos elektromobilių gamintojo „Tesla Motors“ atstovai JAV Senato komitete buvo priversti pasiaiškinti dėl gegužės pradžioje Floridos valstijoje mirtimi pasibaigusio incidento, kurį lėmė netobula elektromobilio „Model S“ automatika, priežastis. Pasiaiškinimas buvo, švelniai tariant, keistas.

Kompanijos „Tesla“ atstovai Amerikos Senato komiteto narius, remdamasis neįvardytais šaltiniais atskleidė portalas cnbc.com, patikino, kad problema, dėl kurios Floridoje įvyko mirtimi pasibaigusi „Model S“ automobilio avarija, su automatinio valdymo „Autopilot“ sistema neturi nieko bendro.

Senato komitetui buvo papasakota, kad nelaimė įvyko nesuveikus susidūrimo su kliūtimi priekyje sistemai – ši funkcija turi aktyvuoti stabdžius, kai aptinkamas neišvengiamas pavojus priešais, o vairuotojas nereaguoja į perspėjimo signalą.

Kitas Amerikos leidinys „The New York Times“ pabrėžė, jog kol kas nėra aišku, kokiu būdu ir dėl kokių priežasčių prabangaus elektromobilio elektronika atskyrė automatinę „Autopilot“ sistemą nuo automatizuotos vairo ir juostos kontrolės sistemos. „Tesla“ atstovai šio rebuso nepanoro paaiškinti ir žiniasklaidos atstovams.

Tad į šiuo metu svarbiausią klausimą, kodėl „Tesla Model S“ elektronika laiku neaktyvavo automatinės avarinio stabdymo sistemos, greičiausiai visuomenei atsakys tragedijos priežastis tirianti Šiaurės Amerikos nacionalinė saugaus eismo keliuose administracija (NHTSA).

Pasak „The New York Times“, yra tikimybė, kad automobilyje veikusi kamera nepastebėjo kliūties. Tai buvo balta sunkvežimio priekaba, o tuo metu ryškiai švietė saulė. „Tesla Motors“ kritikai negaili piktų žodžių gamintojui dėl sprendimo nenaudoti LIDAR technologijos, kuri turėtų padėti „Autopilot“ sistemai atpažinti kliūtį kelyje. Esą naudojant LIDAR technologiją, saulės šviesa nebūtų sutrukdžiusi atpažinti priekabos.

Floridos policija tįragišką eismo įvykį užfiksavo gegužės 7-ąją netoli Vilistono miesto, kuris yra į šiaurę nuo valstijos sostinės Majamio. Tą dieną nedidelės technologijų bendrovės savininkas Joshua D.Brownas važiavo pro Vilkinstoną šaunančia autostrada. Apie 15.40 valandą priekyje elektromobilio sunkvežimis su puspriekabe suko į kairę ir kirto važiuojamąją dalį, kuria skriejo „Tesla Model S“. Vairuotojas buvo įjungęs autopilotą, kuris atsiradus kliūčiai privalėjo elektromobilį sustabdyti. Bet to neįvyko ir „Tesla Model S“ dideliu greičiu palindo po vilkiko puspriekabe. Ši tiesiog „nupjovė“ elektromobilio kabinos viršutinę dalį. Po to „Tesla Model S“ dar riedėjo autostrada, išvažiavo į šalikelę, už kelių šimtų metrų nuo eismo įvykio vietos rėžėsi į pakelės tvorą, nuvertė ją, apsisuko ir sustojo tik tada, kai jo kelyje atsirado dar viena tvora. Vairuotojas, aišku, buvo žuvęs dar susidūrimo akimirką.

Parengė Vidmantas UŽUSIENIS

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"