TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Amžinas klausimas - stabdyti ar manevruoti?

Neteisingas stabdymas visada sukelia pavojų.
LŽ archyvo nuotrauka

Šmaikštuoliai tvirtina, esą stabdymo kelias atvirkščiai proporcingas gyvenimo trukmei. Ar visada tai - absoliuti tiesa?

Iš savo patirties žinau: naujokai, atsitikus bet kuriam netikėtumui, nedelsdami spaudžia stabdžių paminą. Tačiau neretai to daryti tikrai neverta.

Mechanika

Atminkite visam laikui: stabdant itin mažėja automobilio stabilumas, tampa sunkiau jį valdyti, o slidžiame kelyje (ir ne tik) jis apskritai gali tapti nevaldomas.

Stabdyti iškilus avarinei situacijai - anaiptol ne geriausia išeitis, neretai - ir šiurkšti klaida. Kur kas dažniau incidento išvengti padės apgalvotas manevras.

Stabdant priekiniai ratai tampa kur kas sunkiau valdomi. Ir jeigu jums, tarkime, privažiuojant prie šviesoforo reikia persirikiuoti, sukdami atleiskite stabdžius ir tiktai persirikiavę stabdykite toliau.

Dar pavojingiau - intensyviai stabdyti nuspaudus sankabą. Todėl perjungdami pavaras, stabdžius atleiskite arba stabdykite silpniau.

Ir niekada nestabdykite sukdami. Pasirengti manevrui (stabdyti, perjungti pavaras ir panašiai) būtina dar prieš posūkį. Nesistenkite "įsipiešti" į posūkį intensyviai stabdydami. Iš pradžių pasukite ir tiktai tada, sukdamiesi, stabdykite, jeigu tai būtina.

Slidu

Jeigu jūsų automobilyje nėra ABS, išmokite pajusti momentą, kada užsiblokuoja ratai. Tuo metu stabdymas būna efektyviausias. Jeigu ratai užsiblokavo, trumpam atleiskite stabdžių paminą ir iškart stabdykite toliau. Važiuojant slidžiu keliu ar ledu, visada reikia stabdyti analogiškai: paspaudi stabdį - atleidi, paspaudi - atleidi. Stabdymo intervalas - maždaug sekundė, kuo mažiau, tuo geriau.

Visus sudėtingesnius, pavojingesnius kelio ruožus - duobes, didesnius nelygumus, kauburėlius, balas - stenkitės įveikti ištiesinę ratus. Pasuktais ratais rizikuojate prarasti stabilumą, greičiau galima sugadinti vairo mechanizmą.

Jeigu matote, kad kliūties įveikti nepavyks, nedelsdami išlyginkite ratus ir tvirtai abiem rankomis laikykite vairą.

Posūkis

Taip pat elkitės sukdami, jeigu tik įmanoma, kuo greičiau grąžinkite vairą į pirminę padėtį ir sukite toliau.

Neužvažiuokite ant kliūties stabdydami. Liautis stabdyti būtina tam, kad išsitiesintų pakabos spyruoklės, amortizatoriai. Tada išsilaisvina priekinė ašis, susilpnėja smūgis ir pakabai tenka gerokai silpnesnis krūvis.

Niekada nestabdykite nuleidus padangai, ypač priekinei. Stenkitės suvaldyti automobilį. Slidžiame kelyje, žiemą, apskritai nieko nedarykite staigiai - nestabdykite, nedidinkite greičio, nesukiokite vairo ir panašiai. Netgi tada, kai automobilis praranda stabilumą. Visus veiksmus, padedančius išvengti avarijos, privalote atlikti švelniai, bet kartu - staigiai ir užtikrintai.

Ne pirmą kartą primename: slidžiausias kelias vasarą būna tik prasidėjus lietui. Susikaupęs purvas, alyvos, tepalai ir kitos medžiagos sudrėksta, sudaro plonytę plėvelę, ir ratų sukibimas su kelio paviršiumi, nelygu danga, sumažėja maždaug per pusę.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"