TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Ant įkaitusio asfalto - belgų triumfas

2010 07 21 0:00
Ant nugalėtojų pakylos užlipę belgai netramdė džiaugsmo, o pergalę iš rankų paleidę lietuviai (kairėje) stovėjo nuleidę galvas.
Viliaus Steponėno nuotrauka

Savaitgalį Palangoje vykusių tradicinių 1000 kilometrų lenktynių finišą pirmoji pasiekė "KS Motorsport" ekipa iš Belgijos. Svilinant karščiui jos automobilį "BMW Silhouette" pakaitomis vairavo Stevas Vanbellingenas, Wardas Sluysas ir Benny Smetsas.

Belgų komanda 334 varžybų ratus įveikė per 9 val. 3 min. - vos 1 min. 33,432 sek. aplenkė antrojoje vietoje likusią Lietuvos ekipą "Oktanas Racing". Jos nariai broliai Nemunas ir Nerijus Dagiliai bei Robertas Kupčikas vairavo "Porsche 997 GT3".

Klaidų kaina.

Didžiąją dalį lenktynių pirmavo lietuviai. Vos startavę jie aplenkė iš pirmosios pozicijos varžybas pradėjusius belgus, bet prarado pranašumą likus iki finišo tik 60 ratų - kai ekipos keitė lenktynininkus. Paskutinį ruožą važiavęs R.Kupčikas bandė vytis ir lenkti S.Vanbellingeną, tačiau padarė keletą klaidų ir turėjo pripažinti varžovų pranašumą. Pasibaigus lenktynėms "KS Motorsport" atstovai tvirtino, kad pergalę jiems pasiekti padėjo kruopščiai suplanuota strategija. Belgai jos laikėsi ir tada, kai lietuvių pranašumas vienu metu padidėjo net iki kelių ratų.

Varžyboms įpusėjus "Oktanas Racing" lenkė svečius iš Belgijos dviem ratais. Treti ir ketvirti tuomet važiavo dar du lietuviški ekipažai - "Rimo", vairavęs dyzelinį BMW, ir "BMP Martin Sport", lenktyniavęs automobiliu "Honda Civic Type-R". Nuo trečiosios vietos juos skyrė vos kelios sekundės. Tačiau kirtus finišo liniją šioms dviem ekipoms teko tik atitinkamai penktoji ir šeštoji vietos.

Trečia finišavo "Fuchs MP Sport Star Moto" komanda iš Lenkijos. Jos lenktynininkai Maciejus Marcinkiewizcius, Maciejus Stanco ir Pawelas Potockis vairavo "Ferrari 430 GT3 Scuderia". Lenkai nuo nugalėtojų atsiliko net 15 ratų. Pakovoti dėl pergalės jiems sutrukdė automobilio aušinimo sistemos problemos.

Ketvirta varžybas baigė dar viena Lietuvos komanda "Bauer Racing". Ne pirmą kartą ištvermės lenktynėse dalyvavę Ramūnas Čapkauskas, Tomas Šipkauskas ir Konstantinas Calko vairavo "AMG Kit Car". Jie nuo lyderių atsiliko 17 ratų.

Išbandymas karščiu

Iš 42 lenktynes pradėjusių ekipažų buvo klasifikuoti 34. Kitus sustabdė gedimai ir avarijos. Tiesa, įvairių gedimų patyrė ir finišą pasiekusios ekipos.

Rimčiausia nelaimė ištiko "Cargo Vilnius" komandą. Jos "Porsche 944 Turbo" užsiliepsnojo važiuodamas. Lenktynininkas Nerijus Mierkys spėjo iššokti iš degančios mašinos ir nenukentėjo, o "Porsche" netrukus užgesino varžybose budėję ugniagesiai.

Daugumos ekipažų techninės problemos buvo susijusios su karščiu. Lenktynių dieną termometrų stulpeliai prie trasos rodė net 35 laipsnius karščio. Ne vieną komandą sustabdė variklio aušinimo problemos. Pasitaikydavo, kad sukaitę sportininkai prarasdavo budrumą ir nestipriai aplamdydavo automobilius. Kai kuriuos perkaitusius lenktynininkus ekipos draugams tekdavo tiesiog traukti už pažastų iš mašinos.

Kitos varžybos

Karštis greičiausiai atbaidė ir dalį žiūrovų, nes šiemet jų į "Omnitel 1000 km lenktynes" susirinko akivaizdžiai mažiau nei pernai. Tačiau pramogų šalia trasos netrūko. Mažieji galėjo pasivažinėti vaikiškais elektriniais automobiliais, suaugusieji - išbandyti avarijos simuliatorius, imituojančius automobilio virtimą ir priekinį smūgį važiuojant 30 km/val. greičiu.

Prieš pagrindines ištvermės lenktynes buvo surengta ir kitų varžybų. Ketvirtadienio vakarą vyko Lietuvos "drago" čempionato varžybos. Jas laimėjo galingiausią perdarytą automobilį BMW, pasiekiantį 850 AG, vairavęs Aivaras Štikelis. Penktadienį buvo surengta daugiau varžybų. Po pietų toje pačioje 402 metrų ilgio "drago" trasoje lenktyniavo pramogų pasaulio atstovai. Iš jų geriausiai pasirodė Rolandas Vilkončius. Vėliau didžiąją, 1000 kilometrų, lenktynėms paruoštą trasą užėmė istorinių mašinų varžybų dalyviai. Automobiliams, kurie neretai buvo senesni ir už vairuotojus, teko įveikti tik 12 ratų, bet jau per pirmąjį sugedo kvalifikacijos nugalėtojo brito Michelio Hollando "Ford RS1600". Tądien gimtadienį šventęs lenktynininkas per daug nenusiminė, nes pergalę išplėšė jo brolis Andrew Hollandas, važiavęs "Ford Cosworth".

Kai baigėsi šios lenktynės, prasidėjo dar vienos varžybos, trukusios visą naktį. Per jas lenktynininkai siekė ekonomiškumo rekordo. Čia geriausiai pasirodė "Volkswagen Tiguan" hibridinis visureigis, šimtui kilometrų sudeginęs vidutiniškai 4,7 litro dyzelino.

Prieš "Omnitel 1000 km lenktynių" atidarymą jų dalyvius ir žiūrovus šalies karinės oro pajėgos privertė trumpam atitraukti dėmesį nuo kelio ir pakelti akis į viršų. Virš trasos kelis kartus dangų perskrodė karinis naikintuvas - daugiafunkcis lengvasis atakos lėktuvas L-39ZA.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"