TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Apgavikišką įrangą Lietuvoje turi 7000 „Volkswagen“ ir „Audi“ automobilių

2015 09 30 17:15
„Volkswagen“ pranešė, jog 6,8 tūkst. Lietuvoje registruotų VW ir „Audi“ automobilių turi įmontuotą taršos rodmenims klastoti skirtą įrangą. Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Lietuvoje yra 6,8 tūkst. automobilių su neteisingus taršos duomenis rodančia įranga, pranešė Vokietijos automobilių gamybos koncernas „Volkswagen“. Tarp tokių „Volkswagen“ automobilių - 4805 lengvieji bei 1692 komerciniai, taip pat - 294 „Audi“ mašinos, kuriose naudojamas EA 189 modelio dyzeliniai varikliai. Nors apie analogišką įrangą jau pripažino ir „Škoda“ kol kas neaišku, ar tai palies šios markės automobilius Lietuvoje.

„Volkswagen“ teigimu, visais kitais aspektais šie automobiliai yra techniškai saugūs ir tinkami naudoti. Probleminių automobilių savininkų automobiliai bus remontuojami.

Gamintojo teigimu, visos transporto priemonės, kuriose įdiegta apgavikiška įranga, yra visiškai saugios ir tinkamos vairuoti.

„Tiriamas atvejis yra susijęs tik su išmetamais teršalais, ir mes tai ištaisysime. Be abejonės, mes prisiimsime visą atsakomybę ir išlaidas dėl būtinų priemonių. Tačiau šis procesas užtruks – prireiks laiko aplinkybių analizei ir techninėms priemonėms inicijuoti. Minima programinė įranga nedaro poveikio transporto priemonių naudojimui, valdymui ar taršai. Žymus taršos rezultatų, gautų bandymų metu ir faktinio naudojimo kelyje, skirtumas nustatytas tik EA 189 varikliuose. „Volkswagen“ intensyviai dirba, kad techninėmis priemonėmis pašalintų šiuos neatitikimus.“, - rašoma gamintojo pranešime.

„Volkswagen“, pagal nustatytą tvarką, iš pradžių ketina asmeniškai apie koreguotiną išmetimo sistemą informuoti dyzelinius automobilius su EA 189 varikliais įsigijusius vairuotojus. Spalio mėnesį Vokietijos koncernas žada pristatyti galutinį sprendimą, kuris turėtų realiai sumažinti automobilio taršą. Tiesa, tokius „Volkswagen“, „Audi“, „Škoda“ įsigiję klientai jau nuogąstauja, kad būsimas „patobulinimas“ gali sumažinti variklio galią.

Po to, kai bus pademonstruotas sprendimas ir jam pritars reguliatoriai, „Volkswagen“ imsis automobilių remonto darbų.

Lietuvos Aplinkos ministerija taip pat atlieka tyrimą dėl „Volkswagen“ automobilių su neteisingus taršos duomenis rodančia įranga. Aiškinamasi, kokių sankcijų galima imtis prieš Vokietijos gamintoją.

„Kol kas tyrimas dar nėra baigtas, toliau renkame informacija. Pirminius rezultatus aplinkos ministrui tikimės pristatyti kitos savaitės pradžioje“, - BNS sakė Aplinkos ministerijos Taršos prevencijos departamento direktorius Vitalijus Auglys.

„Volkswagen“ praėjusią savaitę pripažino, jog 11 mln. dyzelinių automobilių visame pasaulyje turi įrenginius, kurie gali klastoti taršos bandymų rezultatus. Valstybės visame pasaulyje ėmėsi tyrimų ir grasina teismais, o „Volkswagen“ galimoms išlaidoms planuoja atidėti 6,5 mlrd. eurų.

EK praėjusią savaitę paragino ES valstybes išsiaiškinti, ar dyzeliniai „Volkswagen“ automobiliai atitinka Bendrijos taršos reikalavimus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"