TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Apie šalies transporto sąsajas - nuo Europos iki Kinijos

2013 10 30 6:00
Dr.A.Šakalys: „Net 2008 metų krizė nesutrukdė augti prekybai tarp Skandinavijos bei Baltijos šalių ir Azijos valstybių." Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Nuo rudens pradžios Rytų-Vakarų transporto koridoriaus asociacijos (EWTCA – Easte-West Transport Corridor association) prezidentas, Vilniaus Gedimino technikos universiteto atstovas dr. Algirdas Šakalys suspėjo dalyvauti keliuose tarptautiniuose renginiuose, kur aktyviai pristatė Baltijos intermodalinį transporto koridorių (BITK) pietinėje regiono dalyje. Ateityje jis galėtų tapti dideliu tiltu tarp Rytų ir Vakarų keliaujantiems krovinių srautams. Vis labiau įsitikinama ir tarptautiniu EWTCA svoriu transporto sektoriuje.

„Šilko kelias“ žada susigrąžinti šlovę

Pasak A.Šakalio, didžiausias iš visų jau įvykusių ir dar šį rudenį vyksiančių renginių buvo rugsėjo 26-28 dienomis Kinijos Siano mieste surengtas „Eurazijos ekonomikos forumas 2013”, į kurį susirinko daugiau kaip 3000 dalyvių iš 70 šalių. Forume buvo pabrėžta ir vadinamojo „Šilko kelio“, kurio dalis yra ir Lietuvą kertantis BITK, svarba.

„Pirmiausia atkreipsiu dėmesį, kad Kinijoje vykęs forumas neturi nieko bendra su maždaug tuo pat metu Rusijos organizuotu forumu. Antra, forume buvo aiškiai matyti, kad BITK domina pačius aukščiausius kinų valdžios atstovus. Renginio atidarymo ceremonijoje dalyvavęs Kinijos vicepremjeras Wang Yangas, šalia kitų globalių dalykų, tokių kaip Azijos ir Europos finansinis, ekonominis bendradarbiavimas, pabrėžė ir “Šilko kelio” tarp Azijos ir Europos plėtotės svarbą. Jis ypač akcentavo tai, kad „Šilko kelias“ kerta net 40 valstybių, kuriose gyvena maždaug 3 mlrd. žmonių, teritorijas“, - dienraščiui LŽ pasakojo EWTCA vadovas.

Tuo tarpu, anot jo, ne vienas ir ne du „Eurazijos ekonomikos forumo 2013“ dalyviai pažymėjo, kad jau netolimoje ateityje „Šilko kelias“ taps viena svarbiausių krovinių vežimo transporto arterijų tarp Rytų ir Vakarų. Esą vis labiau industrializuojant Kinijos šalies vakarus tolygiai didėja ir “Šilko kelio” reikšmė aptarnaujant Azijos ir Europos prekybos srautus.

“Ir apskritai Azijos ir Europos sausumos transporto tilto problematika “Eurazijos ekonomikos forume 2013” buvo aptarta atskirai, vadinamajame subforume - jo plenarinėje sesijoje, dalyvaujant daugiau kaip 500 dalyvių iš Azijos, Europos, Šiaurės bei Pietų Amerikos. Jame padariau pranešimą “Baltijos intermodalinis transporto koridorius kaip perspektyvi Azijos ir Europos sausumos transporto jungties sekcija”. Pranešime svarbiausią dėmesį kreipiau į intermodalinių transporto mazgų ir jungčių, tarp jų EWTC pietinėje Baltijos regiono dalyje, plėtros perspektyvas, taip pat – perspektyvas aptarnaujant Azijos ir Europos prekybos srautus”, - sakė A.Šakalys.

Kaip tvirtino mokslininkas, jis nepraleido progos ir pristatyti EWTCA kaip inovatyvų instrumentą, koordinuojantį BITK partnerių iš 13 Europos ir Azijos šalių veiksmus, kurių tikslas įgyvendinti šio koridoriaus plėtotės strategiją ir veiksmų planą, kartu įvertinti ir realizuoti globalią perspektyvą - aptarnauti kuo platesnį Azijos ir Europos prekybos segmentą.

“Kad Baltijos jūros regionas turį didelį potencialą plėtoti prekybos ryšius su Azijos šalimis, geriausiai liudija ir mūsų analizė, atlikta remiantis Europos agentūros Eurostato renkama statistika. Ji akivaizdžiai rodo, kad net 2008 metų krizė nesutrukdė augti prekybai tarp Skandinavijos bei Baltijos šalių ir Azijos valstybių. Taigi jeigu mums pavyks koordinuotai ir harmoningai išplėtoti intermodalinius transporto mazgus Baltijos jūros pietinėje dalyje, o tai patvirtina ir naujausi tyrimai, galime tikėtis, kad iki 2030 metų prekių srautai, palyginti su tais, kurie buvo prieš dvejus metus, gali padvigubėti“, - sakė EWTCA prezidentas.

Lietuvos transporto galimybės buvo pristatytos ir rugsėjo 23-25 dienomis Hangdžou (Kinija) vykusiame 2-ajame metiniame kongrese „Pasaulio vandenynai 2013“, į kurį susirinko daugiau nei 1000 dalyvių iš Azijos, Europos, Šiaurės ir Lotynų Amerikos. „Kongrese skaičiau pranešimą apie Klaipėdos jūrų uosto (KJU) potencialą ir tolesnės uosto plėtotės viziją. Pranešime buvo pristatytas uosto rinkos potencialas, veiklos rodiklių dinamika, svarbiausi vykdomi projektai (suskystintų dujų terminalo, Regioninis konteinerių paskirstymo centro statybos, bendrovių „Bega“ ir KLASCO bei kitų kompanijų projektai), taip pat - uosto infrastruktūros plėtros perspektyvos. Pranešime akcentuota KJU bendruomenės informacinės sistemos plėtra remiantis vykdomu eMAR projektu (EK 7BP) bei uoste jau veikiančių ar rengiamų projektų (tokių kaip KIPIS, LIS, KROVINYS, „e-KROVINYS“, kt.) pagrindu. Kartu pranešime buvo pabrėžta, kad uosto infrastruktūros plėtotė ir modernizavimas, lygiagrečiai diegiant inovatyvias technologijas, leido KJU padidinti savo konkurencinius pajėgumus netgi ekonomikos nuosmukio sąlygomis. Pranešimas, kuris buvo parengtas talkinant Vilniaus Gedimino technikos universiteto doktorantei Laimai Greičiūnei, sulaukė Olandijos ir Vokietijos atstovų aktyvių diskusijų bei buvo gerai įvertintas kongreso rengėjų. Jie nedelsdami mus vėl pakvietė dalyvauti analogiškame renginyje kitais metais“, - pasakojo EWTCA vadovas.

EWTCA – jau žinoma ir Kinijoje

A.Šakalys prisiminė, kad plenarinės sesijos pranešėjus priėmė ir daugiau kaip 10 mln. gyventojų turinčio Siano miesto meras. Jis padėkojo plenarinės sesijos pranešėjams už pasidalijimą gerąja patirtimi ir pakvietė bendradarbiauti. To paties priėmimo metu buvo sudarytos sąlygos užmegzti potencialiai perspektyvius ryšius su stambių Kinijos transporto įmonių bei transporto ir logistikos terminalų (parkų), taip pat administracinių struktūrų atstovais. „Norėčiau išskirti, mano požiūriu, daug žadančius kontaktus su Siano Tarptautinio prekybos ir logistikos parko direktoriaus pavaduotoju Li Pingwei, Kinijos konteinerių transportavimo geležinkelių kompanijos atstovu Dai Han Shengu, Čongčingo municipalinės vyriausybės Logistikos tarybos departamento direktore Han Shengu.

„Svarbiausia, kad kinai inicijavo tuos dialogus domėdamiesi ir EWTCA veikla. Kartu taip buvo pasinaudota galimybe pabendrauti su svarbiausiais Europos transporto ir logistikos žaidėjais. Naudinga buvo diskusija su Europos logistikos asociacijos (ELA) prezidentu Jos Marinusu. Su juo apsvarstėme EWTCA ir ELA įmanomus kooperavimosi kelius ir formas. O bendradarbiavimas gali būti pradėtas dar šiais metais“, - pažymėjo A.Šakalys.

EWTCA reikšmė auga ir Europoje

Asociacijos prezidento teigimu, augantį Rytų-Vakarų transporto koridoriaus ir jo veiklą koordinuojančios EWTCA tarptautinį pripažinimą akivaizdžiai liudija ir tas faktas, kad Europos Komisija pakvietė EWTCA dalyvauti Baltijos jūros regiono projektų parodoje. Ji veiks lapkričio 11–12 dienomis Vilniuje, per Baltijos jūros regiono strategijos ketvirtąjį metinį forumą. Europos Sąjungos (ES) Baltijos jūros regiono strategija (BJRS) yra pirmoji makroregioninė strategija Bendrijoje, kuri žymi didelį žingsnį keliaujant į naujo tipo bendradarbiavimo ES pradžią. “Strategijos esmė – valstybių narių vyriausybių ir piliečių siekis skubiai spręsti iškilusias bendras problemas regione. Metinis forumas yra vienas svarbiausių BJRS renginių. Jį organizuoja Europos Komisija kartu su pirmininkaujančia ES Tarybai Lietuva bei Baltijos jūros vadovų tarybos sekretoriatu”, - teigė A.Šakalys.

Ketvirtojo BJRS forumo metu sveikinimo žodį pasakys Lietuvos prezidentė Dalia Grybauskaitė, ES regioninės politikos komisaras Johannesas Hahnas, ES jūrų reikalų komisarė Maria Damanaki. Per forumą bus aptarta, kaip geriau išnaudoti ES Baltijos jūros regiono strategijos teikiamas galimybes keliant regiono gerovę ir rūpinantis ekologine Baltijos jūros būkle ir kaip Baltijos jūros regionas, siekdamas darnaus vystymosi, prisideda prie strategijos „2020 m. Europa“ tikslų – pažangaus, tvaraus ir integralaus augimo – įgyvendinimo.

“Transportas šį kartą nebus prioritetinė minėto renginio tema. Ir apskritai iš kelių dešimčių pastaruoju metu Baltijos regione vykdomų projektų tik du transporto projektai, „TransGovernance“ ir EWTCA, Europos Komisijos yra pakviesti būti pristatyti projektų kaimelyje-parodoje. Suprantama, kad mums yra malonus toks pripažinimas ir mūsų atliekamo darbo įvertinimas. Tačiau, manau, dar svarbiau, kad mūsų asociacijos partneriai turės galimybę pristatyti savo gerąją patirtį ir laimėjimus tokiame stambiame renginyje. Kartu labai tikiuosi, kad ir Lietuvos EWTCA partneriai pasinaudos šia unikalia galimybe”, - sakė asociacijos vadovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"