TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Apynaujis automobilis - irgi loterija

2012 03 14 6:30

Dėl to, kad automėgėjui geriausia yra pirkti naują, nevažinėtą automobilį, nekyla abejonių. Tačiau lietuvio svajonės greitai ištirpsta, palyginus kainas su piniginės turiniu. Tada lieka naudotų mašinų pasirinkimo loterija.

Ne vieno pirkėjo akys nejučiom nukrypsta į automobilių pardavimo salone ir šalia jo išrikiuotus dar palyginti naujus, bet naudotus ir perpus pigesnius analogus. Bet jeigu susigundysi, jau po mėnesio kito gali pradėti galvoti: gal verčiau būčiau pirkęs turguje?

Šių eilučių autoriui yra tekę panašiai nusvilti. Sugundė apynaujis automobilis, t. y. jau kažkieno naudotas, bet gana naujas, automobilių salone parduodamas suteikiant garantiją ir t. t. Tačiau vos pusmetį pavažinėjus teko tvarkyti tos apynaujės mašinos pakabą, vis smarkiau ėmė kaukti guoliai, dar viena kita smulkmenėlė - ir, žiūrėk, piniginė paplonėjo dar pora tūkstantėlių, nors salonui jau ir taip sumokėjai brangiau nei turguje - neva už garantijas.

Be ginčų

Vis dėlto automobilių pardavėjai kryžium gulasi prieš turgaus pasirinkimą. "Jeigu žmogui pakanka pajamų pirkti naudotą automobilį salone, patarčiau į turgų nė nežiūrėti. Paaiškinimas vienas: turguje automobiliai pigesni todėl, kad su jais kažkas yra ne taip. Sutaupytieji 3-4 tūkst. litų labai greitai pavirsta papildomais rūpesčiais ir išlaidomis remontui", - teigia automobiliais, grąžintais pasibaigus veiklos nuomos sutarčiai, prekiaujančios UAB "Patikimi automobiliai" direktorius Visvaldas Baršys.

Jis vardija viešai žinomus turguje parduodamų apynaujų automobilių paslėptus defektus: atsukta hodometro skalė, pakeistos detalės, visiškai nežinoma automobilio istorija, buvęs šeimininkas bei eksploatavimo sąlygos ir kt.

Žinoma, jis pripažįsta, kad gali pasisekti gerą apynaujį automobilį nusipirkti ir turguje, gal jo kaina bus mažesnė dėl to, kad pardavėjas sugebėjo apeiti PVM mokėjimą (tam atrandama būdų). Tačiau esą beveik visada gali būti tikras: jei 4 metus eksploatuoto automobilio hodometras rodo 50-60 tūkst. ridą, neabejotinai jis nuriedėjęs ne mažiau nei 200 tūkst. km ir "pagražintas", antraip Lietuvoje būtų neįperkamas.

"Tiesa, vieną kartą automobilį su atsuktu hodometru buvo bandyta grąžinti ir salonui, - prisimena V.Baršys. - Taip bandė pasielgti įmonė, išsinuomojusi automobilį ketveriems metams su sąlyga, kad rida neviršys 120 tūkst. kilometrų. Tačiau nuvažiavo daugiau, todėl stengėsi apgauti, kad nereikėtų mokėti baudos."

Pasak pašnekovo, Lietuvos pirkėjui salonuose stengiamasi nesiūlyti automobilių su didesne rida, jie išregistruojami ir išvežami toliau į Rytus.

Kita vertus, V.Baršys pripažįsta, kad nors daugiau nuriedėjęs automobilis paprastai yra pigesnis, tai nereiškia, kad ir patikimesnis už greta stovintįjį, nes pastaruoju gali būti netinkamai  važinėta, o gal turėjęs ir ne tokį rūpestingą šeimininką.

"Antai pats esu girdėjęs kalbant, kad, pavyzdžiui, nors jau užsidega apie kritinį tepalų lygį automobilyje signalizuojanti lemputė, neva dar lengvai galima nuvažiuoti iš Vilniaus į Panevėžį", - apie mašinų žalojimą sako mūsų konsultantas.

Svarbiausia prielaida

Vadinasi, ryžtamės žengti į saloną. Ten siūlomi naudoti automobiliai kiek brangesni nei turguje, bet 30-50 proc. pigesni už naujus. Prieš tai V.Baršys pataria: reikia nusiteikti, kad teks rinktis jau ne naują automobilį. Vadinasi, jam bus suteikta ne didesnė kaip 3 mėnesių, arba 10 tūkst. km ridos, garantija. To esą užtenka, kad išryškėtų galimi paslėpti defektai.

Nepatyrusiam pirkėjui, pasiryžus šiam nepigiam pirkiniui, visada patartina kartu atsivesti geriau išmanantį padėjėją. V.Baršys tikina, kad nusižiūrėjus automobilį pirmiausia verta paprašyti jo techninės priežiūros žurnalo. Jame žymas servisas padaro po kiekvieno patikrinimo, pažymima netgi apie kiekvieną lemputės pakeitimą.

Tokio žurnalo turguje jums nepateiks. O čia jį skaityti galima ir be konsultanto.

Išgirdęs minėtą istoriją, kaip vos po pusmečio teko remontuoti iš salono pirkto naudoto automobilio pakabą, V.Baršys nenustebo. Jis net tikina, kad taip atsitinka ganėtinai dažnai - važiuoklės remontas esą neretai po kelių mėnesių tampa naujojo mašinos savininko našta, ir net pataria - tokias būsimas išlaidas derėtų iš anksto susiplanuoti.

V.Barštys  mano, kad net ir žinant buvusį automobilio nuomininką ne visada įmanoma nuspėti, kokios būklės grąžinamas automobilis - mat toje pačioje įmonėje gali būti "ir žmogus su dviem dešinėm rankom, ir su dviem kairėm".

"Prisimenu atvejį, kai nuomotą automobilį bandė grąžinti viena dama: pati išsipuošusi, su brangiausiais kailiniais, o automobilis nė nenuplautas ir visiškai nudrengtas", - pasakoja pašnekovas.

Nepatyrimas kainuoja

Pasak V.Baršio, paprastai salonai neprieštarauja, kai pirkėjas užsimano prieš sumokėdamas pinigus pirmiausia patikrinti automobilio realią techninę būklę firminiame servise. To pageidaujama ganėtinai dažnai. Tačiau tai paprastai kainuoja papildomas išlaidas.

"Servisai stokoja klientų, todėl stengiasi iš jų nuplėšti kuo daugiau. Jų darbuotojai geri psichologai, todėl pirmiausia pasižiūri klientui į akis, įvertina jo patirtį, tada į automobilį - ir paprastai ką nors "atranda" - pavyzdžiui, praneša, kad būtų gerai pakeisti stabdžių kaladėles", - juokiasi automobilių pardavėjas. Jis garantuoja, kad priimdami grąžinamą į saloną automobilį pardavėjai turi daug būdų nustatyti jo būklę ir prieš parduodami jį patikrina servise patys.

Paskui, anot jo, nustatoma, ar automobilis buvo daužtas, išmatuojamas dažų storis, nustatomi techniniai defektai, už kuriuos automobilį grąžinantis buvęs naudotojas turi sumokėti, kad salonas galėtų atitinkamai sumažinti kainą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"