TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Ar reikalingas vairavimo egzaminas?

LŽ archyvo nuotrauka

Skaitytojas atsiųstame laiške siūlo panaikinti vairavimo egzaminą motyvuodamas, kad kiekvienam jį laikančiajam sudaromos skirtingos sąlygos dėl nevienodos eismo situacijos, transporto intensyvumo ir pan. "Išlaikęs teorijos egzaminą būsimas vairuotojas mokomuoju automobiliu turėtų nuvažiuoti ne mažiau kaip 50 valandų, o jo praktinį pasirengimą įvertintų instruktorius", - teigia skaitytojas, kviesdamas ir kitus pareikšti nuomonę apie šį pasiūlymą.

Panašu, jog dėmesys, kurį pastaruoju metu ir valstybės institucijos, ir masinės informacijos priemonės pradėjo skirti eismo saugumo klausimams, sujudino ir šiaip jau inertišką mūsų šalies visuomenę. Pavyzdys - šis skaitytojo laiškas. Na, pasiūlymas, atrodo, kurioziškas - leisti asmenims, išlaikiusiems teorijos egzaminą, t. y. lyg ir mokantiems Kelių eismo taisykles, toliau tobulintis tol, kol išmoks važiuoti, galutinį vertinimą, skaitytojo siūlymu, paliekant vairavimo instruktoriams. Šiek tiek panašu į tai, tarsi žmogui ant upės kranto būtų paaiškinama, kaip plaukti, kokius daryti judesius rankomis ir kojomis, o paskui jis įstumiamas į sraunumą - tegu plaukia... Jei išplauks - plaukti moka, jei nuskęs - tai jau jo problemos...

Po keliolika kartų

Vairavimo egzaminų statistikos duomenimis, pasitaiko žmonių, kurie praktinio vairavimo egzaminą laiko net po keliolika kartų. Žvelgiant iš šios pozicijos rastume racionalų grūdą ir šiame iš pirmo žvilgsnio gana kurioziškame pasiūlyme. Šiandien vairavimo mokykloje besimokantis būsimasis vairuotojas turi teisę po 20 praktinio vairavimo valandų laikyti egzaminą. Nesvarbu, kad jis dar prastai orientuojasi kelyje, galbūt, per lėtai valdo automobilį ir instruktorius mato, kad žmogus nepasiruošęs. Kandidatas turi teisę, bet retas pavažinėja su mokytoju daugiau, nei tos minimalios 20 valandų. O paskui, kai dar aikštelėje dėl padarytų klaidų išsodinamas iš egzaminų automobilio, kaltina visus - vairavimo mokyklą, "Regitros" egzaminatorių, bet ne savo silpnus įgūdžius.

Atsisakyti netikslinga

Todėl visiškai pritarčiau skaitytojo nuomonei, jog būsimojo vairuotojo ir visų kitų eismo dalyvių labui būtina padidinti praktinio mokymo valandų skaičių. Minimos 50 valandų - ne riba. Esama valstybių, kur būsimasis vairuotojas privalo su instruktoriumi ir kitais patyrusiais vairuotojais (pvz., šeimos nariais) važinėti 120 valandų ir tik tada gali laikyti egzaminą! O egzaminas - privaloma baigiamoji bet kokio rimto mokymo kurso dalis, ir atsisakyti jo netikslinga. Tačiau sutikite - skirtumas tarp išvažinėjusio 20 valandų ir, tarkim, 50 valandų jauno vairuotojo tikrai bus didelis, ir daugumai kandidatų į vairuotojus tos keliasdešimt minučių egzaminuotojo automobilyje tikrai nebebus baubas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"