TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Arklio metais balnojame naujus žirgus

2014 01 07 6:00
350 tūkst. litų kainuosiantį BMW i8 hibridą varo du elektriniai ir 1,5 l trijų cilindrų turbodyzelinis varikliai. Gamintojo nuotraukos

Prognozės – slidus reikalas. Vis dėlto automobilių pramonė 2014-uosius pasitinka su kur kas didesniu entuziazmu nei ankstesnius. Ar naujieji Arklio metai suteiks papildomų „arklių“ šešerius metus iš eilės smukusiai Europos naujų mašinų rinkai?

Taiko dideles nuolaidas

Regis, pirmi rinkos atsigavimo ženklai daugiau negu akivaizdūs. Tiesa, šiemet Europoje 3 proc., kaip tikimasi, padidėsiantis naujų automobilių pardavimas nebūtinai reiškia, kad gamintojų ir prekybos atstovų gyvenimas grįžta į aukso laikus. Teigiamais rodikliais besidžiaugiantys naujų mašinų pardavėjai neretai nutyli faktą, kad daugiau parduoti pavyksta tik taikant dideles (iki 25 proc.) nuolaidas.

Ekonominė situacija taisosi, uždarbio perspektyvos ir vartotojų nuotaikos gerėja, todėl pirkėjai, daugiau kaip penkmetį dėl krizės atidėlioję naujo automobilio pirkimą, pagaliau tampa drąsesni. Tai džiugios naujienos, ypač tokiems Europos gamintojams kaip „Fiat“ ir „PSA/Peugeot-Citroen“ koncernas, kurie sunkmečiu atsidūrė gilioje duobėje. Šmaikštuoliai juokavo, kad Lietuvoje ir anksčiau populiarumu neišsiskirdavusiems prancūziškiems „Peugeot“ bei „Citroen“ šviesa tunelio gale išvis buvo išjungta.

Pritaikyti veiklą prie naujų ekonomikos sąlygų ir mažinti nuostolius Europoje įsikūrusiai automobilių pramonei taip pat trukdo griežtas darbo reguliavimas bei stiprios profsąjungos. Europos gamintojai tikriausiai būtų uždarę ne vieną gamyklą, tačiau to padaryti neleido vietos politikai. 2013-aisiais kai kurias įmones sustabdė „Ford“, „Peugeot-Citroen“ ir „Volvo“, eliminuodami iki 20 proc. savo pasaulinio gamybos pajėgumo. O, pavyzdžiui, kompanija „General Motors“ nusprendė apskritai kol kas nebeparduoti „Chevrolet“ Europoje ir nusitaikė į kylančias Azijos rinkas. Pernai Senajame žemyne buvo nupirkta 175 tūkst. naujų „Chevrolet“ automobilių.

„Škoda Octavia“ – prakutusio lietuvio svajonė.

Kokybė už prieinamą kainą

„Atsigaunantis pardavimas kol kas kvepia sėkme tik tradiciškai pigesnių ir praktiškesnių markių automobiliams. Todėl raumenis rodys „Škoda“ arba „Seat“, o tam pačiam koncernui priklausančios „Volkswagen“ markės naujų mašinų pardavimas didės nuosaikiau“, - teigė automobilių rinkos analitikas Philippe'as Houchois.

Rinkos atsigavimo ir racionalų kokybės bei kainos santykį atitinkančių automobilių modelių populiarumo tendencijas regime ir Lietuvoje. Bendrovės „AutoTyrimai“ duomenimis, 2013 metais Lietuvoje iš viso įregistruoti 13 987 nauji lengvieji automobiliai, t. y. 2 proc. daugiau nei 2012-aisiais (13 763 vnt.). Gruodį populiariausi asmeninės paskirties lengvųjų automobilių modeliai buvo "Fiat 500" (104 vnt.), "Toyota Corolla" (48 vnt.) ir "Škoda Octavia" (45 vnt.). Naujoji „Škoda Octavia“, tinkama važiuoti „ir į miestą, ir į sodą“, pelnė ir „Lietuvos metų automobilio 2014“ titulą.

Mažiausiai nuo krizės nukentėjo galingasis Vokietijos triumviratas BMW, „Mercedes-Benz“ ir „Vokswagen“. Garsiausios vokiškos markės, atrodo, ir toliau neketina užleisti dominuojančių pozicijų Europoje. Štai „Audi“ patvirtino milžinišką investicijų paketą, pagal kurį į naujų technologijų ir modelių kūrimą iki 2018 metų ketina investuoti 22 mlrd. eurų (76 mlrd. litų).

Šis investicijų planas yra dalis „Volkswagen“ grupės, kuriai ir priklauso „Audi“, programos. Jos esminis tikslas - artimiausiais metais aplenkti „Toyota“ ir „General Motors“ pagal pasaulinį pardavimą. Skaičiuojama, kad „Volkswagen“ grupė per penkerius metus į naujus modelius ir technologijas investuos 84 mlrd. eurų (290 mlrd. litų) – tai sudaro daugiau kaip 10 metinių Lietuvos valstybės biudžetų, arba beveik trejų metų Bendrąjį vidaus produktą.

Trumpai apžvelkime, kokių svarbiausių naujienų iš gamintojų sulauksime naujaisiais Arklio metais.

Naujosios „Toyota Corolla“ išrieda į Europos kelius nuo gamyklos Turkijoje konvejerių.

„Toyota“ – šlovės olimpe

Daugiausia naujų ar atnaujintų modelių į Europos rinką šiemet nutarė sviesti koncernas "Ford". Amerikiečių gamintojas daug vilčių deda į naująją „Fiesta“ ir jos sportinę modifikaciją „Fiesta ST“. Penkerių durų ST hečbeką varys net 197 arklio galių, 1,6 litro keturių cilindrų „EcoBoost“ variklis su turbina. Šis inžineriniu etalonu vadinamas jėgos agregatas jau spėjo pelnyti automobilininkų pripažinimą dėl itin ekonomiškų degalų sąnaudų. O jos tampa vienu svarbiausių veiksnių ne tik automobilį perkantiems lietuviams ar vokiečiams, bet ir dėl kuo didesnių bei galingesnių „ratų“ nuo pasaulio pradžios alpėjusiems amerikiečiams.

Kitos dvi „Ford“ premjeros, į kurias vertėtų atkreipti dėmesį, – praktiškiems reikalams skirtas hibridinis „C-Max“ furgonas ir, žinoma, visai kitiems poreikiams pritaikytas, gyvenimo džiaugsmą bei nirvaną turintis užtikrinti naujasis „Mustang“. Įdomu, kad šeštos laidos mustange pirmąkart užpakalinę vienos ašies važiuoklę pakeis nepriklausoma pakaba. Norėdami įsiteikti ne tokiems pinigingiems europiečiams ir iš dalies sugriauti savo, amerikietiško raumenų kalno, įvaizdį, „Mustang“ kūrėjai net ryžosi kaip bazinį variklį rinktis 2,3 litro keturių cilindrų „EcoBoost“.

Teigiantieji, jog „Toyota“ yra (išvertus iš rusiško posakio) „svajonė idioto“, jau seniai nebeturi rimtesnių argumentų tam pagrįsti. Šios markės automobiliai dėl savo patikimumo pelnė simpatijas tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje. Net britai, tradiciškai laikantys „Toyota“ pensininkų mašina, keičia savo išankstines nuostatas apie klestintį japonų gamintoją. „Toyota“ pardavimas viršija rekordus. 2013 metais nuo šio gamintojo konvejerių pirmąkart automobilizmo istorijoje nuriedėjo daugiau kaip 10 mln. naujų automobilių. Ryškių premjerų šiemet „Toyota“ nenumato – belieka stebėti, kaip seksis pernai Europoje debiutavusiems modeliams „Corolla“, „Auris“ ir „Verso“.

Vokiečiai pavasarį sužaliuos

Nors Lietuvoje elektromobilius kol kas galima suskaičiuoti vienos personos rankų, arba dar ir kojų, pirštais, labai tikėtina, kad į Vakarų Europos kelius išriedėję elektromobiliai praėjus keleriems metams pamažu pasieks ir mūsų pirkėjus. Kartais neskubėti yra visai logiška taktika. Štai estai pristatė japoniškų elektromobilių įkrovimo stotelių, bet jau darosi aišku, kad japoniškos technologijos netaps ES standartu,

Į žaliavalgių, gyvūnėlių mylėtojų, o gal tiesiog praktiškų žmonių širdis nusitaikęs ir „Volkswagen“. Jo prekybos atstovų salonus šį pavasarį pasieks naujieji „e-Up!” ir „e-Golf“ elektromobilių modeliai. Šie ličio ir jonų baterijomis varomi automobiliai vienu įkrovimu, anot vokiečių, galės nuriedėti atitinkamai 190 ir 160 kilometrų. Sutikime, tai jau panėšėja į vairuoti pritaikytą automobilį, ne vien į ekologijos idėją. Praeis dar keletas metų ir baterijos patobulės taip, kad norint elektromobiliu nuvažiuoti iš Šiaulių į Vilnių nebereikės stoti Ukmergėje jų įkrauti.

Šį pavasarį sužaliuos ir „Audi“, ji Europos rinkai pateiks hibridinės technologijos „Audi A3 e-tron“. Modelis, kurio kaina prasidės nuo 128 tūkst. litų, įjungus elektrinį režimą galės nuvažiuoti apie 50 kilometrų. Tiesa, „Audi“ neskuba atsisakyti kai kurių tradicinių elementų ir šį automobilį neoficialiai vadina „elektriniu, bet tradiciniu“. Vien tai, kad sėdę prie "e-tron“ vairo nustebsite neradę naujausiems modeliams įprasto variklio paleidimo mygtuko, o kursite jį į spynelę įkišę raktelį, jau šį tą pasako.

Atskiro žodžio vertas ir BMW, kuris, pasamdęs naują dizainerių komandą, įgyvendino įspūdingą naujosios „i“ hibridinės serijos viziją. Jei konstruktoriai būtų į senus modelius tiesiog įmontavę elektros variklius, šie, ko gero, būtų sudominę vos vieną kitą ekologija susižavėjusį BMW entuziastą. Tačiau visišką laisvę iš kompanijos vadovų gavęs naujasis dizainerių komandos vadas Richardas Kimas įgyvendino tai, ko nepavyko sukurti kitiems žaliųjų madų besivaikantiems gamintojams. Lapkritį BMW pirmiesiems pirkėjams įteikė „i3“ elektromobilio raktelius, o šiemet rengiasi pristatyti dar įspūdingesnį „i8“ hibridą. Šie modeliai spėjo pelnyti ne tik „Gražiausio dizaino automobilio 2014" apdovanojimą, bet ir pirkėjų dėmesį – BMW sulaukė daugiau išankstinių užsakymų, nei galėjo tikėtis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"