TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Asfaltas - pigesnis už gyvybę

2009 01 14 0:00
Dygliuotos padangos sudėtingomis oro sąlygomis daug geriau sukimba su apledėjusiu kelio paviršiumi nei padangos be dyglių.
Marko Ramstedt nuotrauka

Prieštaringas ankstesnės Vyriausybės priimtas sprendimas nuo 2011 metų uždrausti Lietuvos keliuose naudoti dygliuotas žiemines padangas gali netekti galios. Naujasis susisiekimo ministras Eligijus Masiulis ketina iš naujo svarstyti savo pirmtakų skubotą nutarimą.

Nors daugumoje Pietų bei Vidurio Europos valstybių dygliuotos padangos yra uždraustos, specialistai sutinka, kad sniego nestokojančioje Lietuvoje jos gelbsti gyvybę. Tačiau ankstesnioji Vyriausybė, atsižvelgdama į kelininkų skundus dėl ardomo asfalto ir greitai nutrinamų kelių ženklinimo linijų, ilgai nesvarsčiusi nusprendė, kad šalies vairuotojams nėra būtinos. Remdamasi siekiu sumažinti aplinkai daromą žalą, ji priėmė sprendimą nuo 2011 metų balandžio 10 dienos visiškai uždrausti naudoti dygliuotas padangas šalyje, o siekis sumažinti skaudžių eismo nelaimių liko antrame plane.

Taupymo vajus

Lietuvos automobilių kelių direkcijos generalinis direktorius Virgaudas Puodžiukas patvirtino, kad jo vadovaujama įstaiga pritarė Vyriausybės siūlymui uždrausti naudoti dygliuotas padangas. Jis neįžvelgė jokių šio sprendimo trūkumų. "Sunkieji automobiliai, autobusai ir taip nenaudoja dygliuotų padangų, tokių plikšalų nėra daug ir kelių priežiūra nėra bloga", - tvirtino V.Puodžiukas. Specialisto teigimu, dygliuotas padangas naudojantys vairuotojai taip nubraižo kelių ženklinimo linijas ir šviesą atspindinčius elementus, kad juos tenka keisti kasmet, o tai tampa dideliu nuostoliu valstybei. V.Puodžiukas patikino, kad pats jis visuomet naudoja nedygliuotas padangas, o šiuolaikinės žieminės padangos sunkiomis oro sąlygomis veikia taip pat gerai arba netgi geriau nei dygliuotos.

Lengviausias kelias

Ralio lenktynininkas bei padangomis prekiaujančios įmonės vadovas Rokas Lipeikis nesutiko su specialisto teiginiais ir LŽ pareiškė tvirtą nuomonę, prieštaraujančią dygliuotų padangų draudimui. Jo manymu, šis sprendimas yra niekuo nepagrįstas, nes kelininkai neturi pakankamai technikos ir išteklių nuvalyti visus kelius, o spręsdama dangos gadinimo problemą Vyriausybė pasuko lengviausiu keliu - uždraudimo. R.Lipeikis tvirtino, kad jokios žieminės padangos be dyglių neatstos dygliuotųjų. "Jos yra geros ant ledo, o ant sauso asfalto mašina bus prastai valdoma, nes su minkštesnėmis padangomis ją bus sunku pasukti, pailgės stabdymo kelias, - apie įprastas padangas pasakojo lenktynininkas. -Kliedesiais galima pavadinti tai, kad su dygliais yra ilgesnis stabdymo kelias. Tai pasenę įsitikinimai."

Regionų problema

Nors padangų prekyba užsiimantiems verslininkams dygliuotų padangų draudimas duotų naudos (sumažėtų asortimentas, padidėtų brangesnių padangų paklausa), nė vienas iš stambių įmonių vadovų viešai nepareiškė pritarimo Vyriausybės sprendimui.

R.Lipeikis spėjo, kad uždraudus dygliuotas padangas padaugėtų eismo įvykių ir juose patiriama žala net 10-20 kartų viršytų kelininkų sutaupytą sumą. "Vilniuje tikrai mažai kam reikia dyglių, bet Žemaitijoje, Ignalinos, Visagino regione yra visai kita situacija, ypač žvyrkeliuose. Aš tikiu, kad gyvenant Vilniuje to nematyti", - į valdininkų trumparegiškumą apeliavo jis.

R.Lipeikio manymu, racionalesnis sprendimas būtų imti pavyzdį iš Skandinavijos valstybių: reglamentuoti dyglių ilgį, kiekį bei svorį ir taip 2-3 kartus sumažinti kelio dangos ardymą. Tai galėtų būti kompromisas tarp gera kelių būkle besirūpinančių valstybės tarnautojų ir gyventojų, ypač kaimo vietovėse, kurie be dygliuotų padangų sunkiai pajudėtų žvyrkeliais, padengtais ledu ar suplūktu sniegu.

Saugumas svarbiau

Susisiekimo ministras E.Masiulis LŽ patvirtino, kad ankstesnės Vyriausybės sprendimo pagrįstumas šiuo metu yra svarstomas. "Dar tada, kai šis sprendimas buvo priimtas, maniau, kad jam trūksta logikos, pagrįstumo. Kas svarbiau: ar kelių būklė, nes, kaip tvirtinama, dygliuotos padangos gadina kelius, ar žmonių saugumas", - teigė jis. Kaip pavyzdį ministras priminė 2008 metų pabaigoje Lietuvos kelius padengusį plikledį. Dėl jo įvyko ypač daug avarijų, kuriose nukentėjo žmonės bei jų turtas. E.Masiulis pabrėžė, kad atsisakę dygliuotų padangų vairuotojai rizikuoja savo ir kitų saugumu, taigi esamas Vyriausybės sprendimas nėra logiškas. Maža to, jis susijęs ir su papildomomis išlaidomis, nes tik žiemą naudojamos padangos taip greitai nesusidėvi, kad šiam sezonui jas nusipirkę nedaug važinėjantys vairuotojai po trejų metų pirktų kitas.

Paklaustas, ar ketina inicijuoti šio sprendimo atšaukimą, E.Masiulis atsakė vienareikšmiai: "Taip." Jis patvirtino, kad yra pavedęs Susisiekimo ministerijos sekretoriui Rimvydui Gradauskui parengti naują sprendimo projektą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"