TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Asociacijos reikalavimas - profesionalumas

2012 12 05 6:20
Vairavimo paslapčių savo mokinius mokančių mokytojų darbas nėra laikomas profesija - tokį paradoksą lemia galiojantys teisės aktai. /Ritos Stankevičiūtės nuotrauka 

Lietuvos vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacija (LVMKKMA) reiškia susirūpinimą dėl per mažų reikalavimų vairuotojus mokančių mokymo įstaigų savininkams - esą dabar galiojanti tvarka smukdo vairuotojų rengimo kokybę. 

Asociacija kritikuoja 2010-ųjų viduryje susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio pasirašytus įsakymus "Dėl reikalavimų vairavimo mokykloms aprašo patvirtinimo" ir "Dėl Vairuotojų pirminio mokymo aprašo tvarkos patvirtinimo".

Pasak LVMKKMA prezidento Dariaus Lesicko, nors reikalavimai vairuotojų mokyklų savininkams, vadovams ir instruktoriams Vyriausybės lygiu buvo patvirtinti vos prieš dvejus metus, iš tikrųjų atkeliavo iš seniau - galbūt net iš sovietmečio.

Į viršų - laiptelis po laiptelio

LVMKKMA ir jos vadovui D.Lesickui keista, kad pagal dabar galiojančią tvarką mokymo įstaigų vairuotojams savininkais gali tapti bet kas. "Šiuo metu Lietuvoje nėra apibrėžti reikalavimai žmonėms, kurie gali teikti vairavimo mokymo paslaugas. Dauguma šių mokyklų savininkų yra tolimi nuo vairavimo pedagogikos žmonės, tačiau jų žodis yra paskutinis. Kitaip ir būti negali - kas duoda pinigus, tas ir muziką užsako. Tačiau ar gali mokyklos, kurių faktinis vadovas menkai išmano mokymo vairuoti subtilybes, parengti gerus vairuotojus?" - retoriškai klausė pašnekovas.

Jo tvirtinimu, pavyzdys, kaip reikia tvarkytis, Lietuvai gali būti Vokietija. "Pretendentas į mokyklos savininkus tenai karjerą pradeda nuo paprasto žemiausios kategorijos vairuotojų mokytojo ir tiktai per dvejus metus gali pakilti viena kategorija. Visas kategorijas galės įgyti geriausiu atveju po ketverių metų. Ir tik tuomet įgyjama teisė tapti vairavimo mokyklos savininku. Todėl Vokietijoje ir vairuotojų parengimas paties aukščiausio lygio, ir į kelius važiuoja gerai parengti vairuotojai, labai retai sukeliantys tragiškų avarijų", - tvirtino LVMKKMA prezidentas.

Jis tikino, kad jau kelerius metus asociacija panašų modelį siūlo įdiegti ir Lietuvoje, tačiau D.Lesicko žodžiais tariant, visi pasiūlymai gula į valdininkus stalčius.

Instruktorius - ne profesija?

LVMKKMA kliūva ir kai kurie susisiekimo ministro patvirtinti reikalavimai vairavimo instruktoriams. "Nepatikėsite, tačiau vairavimo instruktoriaus darbas šiuo metu nėra laikomas profesija", -piktinosi D.Lesickas. Jis sakė, jog pagal dabartinę tvarką tam, kad galėtum dėstyti būsimiems vairuotojams, privalai turėti aukštąjį techninį išsilavinimą.

Aukštojoje mokykloje įgijusiems humanitarinę specialybę leidžiama tapti vairuotojų mokytojais baigus vos 160 valandų trunkančius teorinius kursus.

"Tačiau bet kokiu atveju privalai baigti aukštąją. Argi tai ne absurdas? Kodėl tokia tvarka negalioja, pavyzdžiui, gydytojams ar inžinieriams? Baigei aukštojoje mokykloje, pavyzdžiui, zootechniko mokslus, o vėliau kursuose ėmei ir įgijai gydytojo ar inžinieriaus specialybę. Juokinga? Tačiau vairavimo instruktoriams galioja būtent tokia sistema", - stebėjosi D.Lesickas.

Asociacija, jo teigimu, siūlo, kad galimybė tapti instruktoriumi būtų suteikta bet kuriam, įgijusiam vairuotojų mokytojo profesiją. Jei sektume Vokietijos modeliu, vairuotojas mokytojas galėtų būti rengiamas pusę, o dar geriau - metus specialiuose mokymuose. Bet, LVMKKMA vadovo teigimu, valdžia vėl į pasiūlymą neįsiklauso.

Pasiūlymai kelia įtarimų

Susisiekimo ministro patarėjas Martynas Čerkauskas dienraščiui LŽ sakė, kad vairavimo mokykloms atstovaujančios asociacijos pasiūlymuose galima įžvelgti "siekį riboti konkurenciją". "Svarbiausia, kad būtų geras vairavimo instruktorius, o mokyklos savininkė gali būti ir mano močiutė. Jei ji gerai tvarkosi savo ūkyje, puikiai išmano vadybą - kodėl gi negali būti mokyklos šeimininke?" - retoriškai klausė pašnekovas.

Dėl instruktorių rengimo sistemos pakeitimo Susisiekimo ministerijos atstovas nieko negalėjo pasakyti, nes esą "tą reikalą žino tik jį kuruojantys ministerijos darbuotojai".

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"