TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Ateities vizijos Paryžiaus automobilių parodoje

2008 10 22 0:00
Tokie sportiniai automobiliai kaip "Venturi Voltage" netrukus gali iš tikrųjų pasirodyti gatvėse.
AFP/Scanpix nuotrauka

Sekmadienį Prancūzijoje baigėsi daugiau kaip dvi savaites trukęs vienas didžiausių tarptautinių renginių automobilių specialistams ir mėgėjams - Paryžiaus automobilių paroda 2008. Per tradicinį, kas dvejus metus vykstantį renginį savo gaminius ir ateities vizijas pristatė tiek didžiausi automobilių gamintojai, tiek smulkios įmonės.

Vienos dienos neužteko net visiems "Paris Expo" parodų rūmuose įsikūrusios ekspozicijos stendams aplankyti, o norintieji stabtelėti ir atidžiau pažvelgti į naujoves užtruko renginyje dvi, tris ar net daugiau dienų. Paryžiuje vykusioje parodoje buvo pristatyta per 20 koncepcinių automobilių, apie 30 naujų ir atnaujintų serijinių modelių, gausybė šiuo metu parduodamų automobilių bei naujausių technikos laimėjimų.

Hibridinė dabartis.

Elektrinės ir hibridinės transporto priemonės šiemet nustūmė į antrą planą benzinu ar dyzelinu varomus modelius. Čia neapsieita be ekologiškos versijos. Tačiau ypač daug dėmesio sulaukė visai degalų iš naftos nereikalaujantys automobiliai.

Monake įsikūrusi įmonė "Venturi", kurianti tik visiškai aplinkai nekenksmingas transporto priemones, atvežė į Paryžių keturis modelius, tinkamus įvairiems poreikiams tenkinti. Tobuliausias iš jų - nedidelis miesto automobilis "Eclectic" - jau kitais metais pasirodys prekyboje. Futuristinis "Voltage", kurį varo ratuose sumontuoti varikliai, pirkėjams turėtų būti pasiūlytas po ketverių metų. Elektrinis sunkvežimis "Berlingo" ir saulės baterijomis varomas "Astrolab" tarsi primena vartotojams, kad ekologinės energijos panaudojimo galimybės yra neribotos.

Parodoje savo elektrinį kūrinį pristatė ir klasikiniu dizainu garsėjantys italų dizaino namai "Pininfarina". Ličio polimerų bateriją turintis ketverių durų chečbekas "Pininfarina B0" kol kas yra tik koncepcinis modelis, tačiau kitais metais planuojama pagaminti ribotą kiekį šių automobilių, pritaikytų kasdieniam naudojimui.

Elektrinių modelių, be minėtų įmonių, atvežė ir "Smart" bei "Nissan". Hibridinių automobilių, varomų ir įprastais degalais, ir elektra, buvo galima išvysti "Citroen", "Honda", "Kia", "Lexus", "Mercedes" bei daugelio kitų didžiausių gamintojų stenduose. "Saab" sukūrė modelį "9-X Air Biohybrid", deginantį biologinius degalus. Ekologiškos transporto priemonės, kurioms buvo pranašaujama šviesi ateitis, jau sulaukė savo valandos - nekenksmingų aplinkai automobilių paklausa sparčiai didėja.

Automobilių klasika

Parodos lankytojai, teikiantys pirmenybę įprastiems modeliams (benzininiams ar dyzeliniams), išvydo šiek tiek mažiau naujovių, bet gana įvairių. Savitų techninių savybių automobilius kuriantis BMW koncernas pristatė visureigių rinkos naujovę - nedidelį miesto visureigį X1, kuris pagal ilgį ir plotį yra mažesnis net už kai kuriuos sedanus. Kitas žinomas Vokietijos gamintojas "Audi" kėsinasi atimti dalį populiarumo iš "Mini" - "A1 Sportback" kol kas pristatomas kaip koncepcinis modelis, tačiau neabejojama, kad netrukus jis pasieks ir prekybos salonus.

Paryžiaus parodos neaplenkė ir klasikinių itin prabangių sportinių automobilių gamintojai. Tviskantys "Ferrari" ir "Maseratti" stendai viliojo naujienomis, bet nei "Ferrari California", nei "Maseratti Quattroporte S" savo stiliumi neprilygo "Lamborghini" kūriniui - "Estoque". Nors pasaulį apėmusi ekonominė krizė, aukščiausios klasės automobiliai tebėra paklausūs.

Gelbėjimosi ratas

Tarptautinė automobilių paroda nei dalyvių gausa, nei spindesiu nenusileido ankstesnių metų renginiams, tačiau rinkos nuosmukio sukeltos problemos čia nebuvo pamirštos. Kol kitų Europos šalių vyriausybės tik svarsto, ką daryti, Prancūzijos automobilių kompanijoms valstybė jau ištiesė pagalbos ranką. Lankydamasis parodoje šalies prezidentas Nicolas Sarkozy paskelbė, kad per ateinančius ketverius metus valstybė vietos gamintojams suteiks 400 mln. eurų paramą atlikti tyrimams kuriant ekologiškus automobilius. Tiesa, šį prezidento planą dar turi palaiminti Europos Sąjungos institucijos.

Anksčiau nei Prancūzija apie savo planus remti automobilių pramonę pranešė Jungtinės Amerikos Valstijos. Šios šalies vyriausybė numačiusi skirti vietos įmonėms 25 mlrd. dolerių kaip ilgalaikes paskolas mažomis palūkanomis.

Panašų prašymą ES dar spalio pradžioje buvo pateikusi Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA). Organizacija prašė ES suteikti net 40 mlrd. eurų paskolų mažomis palūkanomis, kad Europos automobilių gamintojai pajėgtų ne tik išgyventi vis didėjančios krizės sąlygomis, bet galėtų ir toliau tobulinti modelius. Tačiau Europos Komisijos atsakymas buvo griežtas - prašoma suma sudaro beveik trečdalį ES metų biudžeto, todėl šis paskolų klausimas net nebus svarstomas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"